یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

اندر حکایت بی خاصیت سازی سینما در دولت های یازدهم و دوازدهم؛

جای خالی حیدریان و شاهسواری در یک جشن صنفی پر مهمان

حیدریان و شاهسواری در مراسم تشییع پیکر مرحوم «همایون شهنواز»

سینماپرس: : آیین هفدهمین جشن مدیران تولید سینمای ایران در حالی با حضور هنرمندان و مهمانان متعدد برگزار شد که علی رغم حضور چهره های نام آشنا از جناح های مختلف، ولی خبری از حضور رئیس سازمان سینمایی و مدیرعامل خانه سینما در آن مراسم نبود.

به گزارش سینماپرس از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم رویه مدیران سینمایی در خنثی سازی هرچه بیشتر فضای سینمایی کشور بوده است و این رویه در دوران حیدریانِ سیاستمدار و پرتجربه بسیار بهتر از دوران ایوبی بی تجربه و ناآشنا به سینما در حال پیگیری است. موضوعی که جوانب مختلفی از آن در اتفاقاتی که طی سالهای اخیر روی داده، به وضوح قابل مشاهده است؛ مواردی از قبیل بی خاصیت سازی جشنواره فیلم فجر با کاهش فیلم های بخش مسابقه، حذف بخش فیلم اولی ها، حذف بخش خارج از مسابقه، غیر فعال سازی زیر مجموعه های مهم سازمان سینمایی شامل بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انجمن سینمای جوان و ... و ده ها نمونه آشکار دیگر که نشان از همین سیاست است.

امروز مدیران سینمایی دریافته اند برای آنکه روزگار مدیریتی خود را در عافیت به سربرند باید فضای سینمای کشور را تا آنجا که می توانند خنثی کنند. گویی این تدبیر تا بدانجا پیش رفته که حتی دیگر به بدنه سینمای کشور نیز اهمیتی نمی دهند و قرار است سینما کار خودش را انجام دهند و آنها نیز به مسیر خود بروند.

نمونه ای دیگر از این کنج خلوت گزیدن مدیران سینمایی را می توان در عدم حضور در یک مراسم صنفی دانست، مراسمی که چهره های مختلف فرهنگی و هنری از جناح های گوناگون حضور داشتند ولی خبری از محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی کشور و منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما نبود! البته احتمالا ایشان اطلاعی از حضور این تعداد میهمان نیز نداشتند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.