یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

مستند «شرقی» در ژاپن رونمایی می شود

مستند «شرقی»

سینماپرس: مستند «شرقی» ساخته مسعود طاهری که پرتره ای از زندگی آثار و افکار توشیهیکو ایزوتسو می باشد، در شهر توکیو کشور ژاپن رونمایی می شود.

به گزارش سینماپرس، به مناسبت نودمین سالگرد آغاز همکاری های ۲ کشور ایران و ژاپن، مستند «شرقی» روز سه شنبه ۲ مرداد ماه برابر با ۲۴ جولای میلادی با حضور آکیرا ماتسوموتو آخرین بازمانده از شاگردان توشیهیکو ایزوتسو در توکیو رونمایی می شود.

«شرقی» ساخته مسعود طاهری مستندی است پرتره از زندگی آثار و افکار توشیهیکو ایزوتسو که سرانجام در خرداد ماه سال جاری به اتمام رسید و اکنون آماده نمایش شده است.

توشیهیکو ایزوتسو اندیشمند، فیلسوف، اسلام شناس و قرآن پژوه ژاپنی است که توجه ویژه ای به سنت های شرقی اعم از عرفانی، فلسفی و آیین های شرقی مانند اسلام، تائوئیسم و بودیسم داشت که در نهایت به مطرح کردن فلسفه اصلیش یعنی فلسفه شرقی شد که بخش بزرگی از فیلم به شکل گیری پایه‌ها و نقد همین فلسفه اختصاص دارد.

در این فیلم بیش از شصت تن از افراد در مورد زندگی، آثار و افکار این شخصیت علمی ژاپنی به اظهار نظر پرداخته‌اند که از جمله آنها می‌توان به سید حسین نصر، هرمان لندولت، مهدی محقق، توشیو کورودا، آکیرا ماتسوموتو، راهب بزرگ کوسی موری موتو، پیر لوری، ویسنوسکی، خوان خوزه لوپز و همچنین شادروان داریوش شایگان اشاره کرد.

مراسم اکران مستند «شرقی» به همت رایزنی فرهنگی ایران در توکیو برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.