یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

شرح دلدادگی یک معلول در مستند «با یک پا تا حرم»

مستند «با یک پا تا حرم»

سینماپرس: مستند «با یک پا تا حرم» ساخته امیرحسین عطاردی روایتی از یک معلول است که در روز ولادت حضرت معصومه (س) به شوق زیارت از شهر کاشان تا شهر مقدس قم با عصا و پای پیاده می‌رود.

به گزارش سینماپرس، «با یک پا تا حرم» به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر یکشنبه ۲۴ تیر ساعت ۲۱:۳۰ در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته است.

امیرحسین عطاردی دراین باره گفت: این مستند روایتی از زندگی محمدحسین وطنی است، شهروندی که در کودکی به دلیل تشنج به معلولیت دچار شده است و در این مستند تصمیم می‌گیرد روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) از شهر کاشان تا شهر مقدس قم را پیاده برود.    

وی افزود: درباره معلولیت و مشکلاتی که این گروه از اجتماع با آن مواجه هستند، فیلم‌های زیادی ساخته‌شده اما آنچه فیلم من را با آثاری از این‌دست متفاوت می‌کند فرم و ساختار مستند است، من با گریز از کلیشه‌ها سعی کردم شیوه‌ای کاملاً رئال برای روایت زندگی و دلدادگی‌های سوژه انتخاب کنم.

عطاردی افزود: ژانر این مستند مذهبی است و قرار نبود در آن به مشکلات معلولان پرداخته شود، در ساختش از  کادربندی عجیب‌ و غریب و زاویه‌های هنری و خاص خبری نیست، دوربین روی دست فیلمبردار است تا ما دقیقاً دنیای سوژه را از دریچه نگاه آدم‌ها ببینیم؛ این فیلم کوتاه است و در تدوین سعی کردیم تماشاگر را نگه‌داریم و کاری کنیم که تصور نکند با تماشای این فیلم وقتش تلف‌شده است.

وی درباره موضوع «با یک پا تا حرم» گفت: بهانه این مستند سفری است که به شوق زیارت آغاز می‌شود، اما به‌موازات این اتفاق، لحظه‌هایی ناب از زندگی  محمدحسین وطنی را تماشا خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.