یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷

عباس غزالی:

نمی‌توانم باندبازی در سینما را کتمان کنم/ هنوز حقم را نگرفته‌ام

عباس غزالی

خبرگزاری میزان: بازیگر سریال "وضعیت سفید" گفت: من از تلویزیون آمده ام، همیشه آن را دوست دارم و از طریق آن به شهرت رسیده ام. اگر پیشنهاد خوبی داشته باشم حتما قبول می کنم، مثل سریالی که پس از مدتها برای تلویزیون کار کرده ام و به آن اعتقاد دارم.

عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون درباره دلایل کم کاری خود گفت: تا این لحظه فیلمنامه‌هایی که به من پیشنهاد شده است جذاب نبوده‌اند به همین خاطر ترجیح می دهم کا نکنم تا اگر خاطره خوبی از من در ذهن مخاطب است محفوظ بماند.

وی در همین راستا افزود: فعالیت به هر قیمتی و دیده شدن به شکل مداوم را دوست ندارم و جزو آرزوهای من نیز نبوده است، بلکه دوست دارم انرژی درونی ام را به بهترین نحو در خدمت مخاطب و مردم استفاده کنم.

بازیگر "وضعیت سفید" درباره جایگاهش در نزد مخاطبان اظهار کرد: اعتقادم این است که جایگاهی که دارم به خاطر نمره ای است که مردم به عنوان مخاطب به من داده اند، بنابراین باید تمام تلاش و انرژی خود را برای مردم، نگاه و عقیده آنها بگذارم. به همین دلیل به بازیگری گزیده کار تبدیل شده‌ام.


وی در خصوص تفاوت هایی که در بازیگری سینما و تلویزیون وجود دارد بیان کرد: اعتقاد به تفاوت تلویزیون و سینما سبب شده برخی فیلمسازان که در سینما انرژی زیادی می‌گذارند و کار بلد هستند در تلویزیون نیمی از انرژی که در سینما صرف می‌کنند را نمی گذارند و این موضوع تاسف بار است.

غزالی در ادامه افزود: من از تلویزیون آمده ام، همیشه آن را دوست دارم و از طریق آن به شهرت رسیده ام. اگر پیشنهاد خوبی داشته باشم حتما قبول می کنم مثل سریالی که پس از مدتها برای تلویزیون کار کرده ام و به آن اعتقاد دارم.

وی درباره حقش از بازیگری در سینما اظهار کرد: سینما تکلیفش روشن است و برای آن ارزش قائل هستم اما هنوز حقم را از سینما نگرفته‌ام. فکر می کنم که باید تلاشم را ادامه دهم.  هر چند بازیگری انتها ندارد اما به دلیل برخی اتفاقات ممکن است شما به جایگاهی که حقتان هست نرسیده باشید که دو جنبه در این مسئله قابل بررسی است؛ یا ناامید می شوید و بازیگری را کنار می گذارید یا با امید ادامه می دهید که من مطمئنم با توجه به این که خدا جای حق نشسته است همه اتفاقات، مسیرها و جناح ها را کنار زده و با امید به او آنچه در سینما حقم است خواهم رسید.

این بازیگر درباره گروه بندی و باندبازی در بازیگری توضیح داد: نمی توانم باند بازی‌ها را کتمان کنم و بگویم رابطه، حامی مالی و دادن پول برای دریافت نقش وجود ندارد اما اشتباه به حساب می‌رود که بگویم کل سینما این گونه است. ممکن است یک بازیگر ناگهان در نقشی گل کند پس از آن تهیه کننده یا کارگردان برای نقش‌های مختلف فقط به این خاطر که در نظر مخاطبان دیده شده است نقشی را به او می دهد و اصلا این که فرد مناسب نقش است یا نیست را در نظر نمی گیرد.

غزالی در ادامه افزود: روند چنین انتخاب‌هایی باعث می شود نقش ها تنها به عده خاصی برسد و آنها همیشه روی پرده اکران باشند در نتیجه هنرمندان بسیاری بیکار شوند. پیشکسوتانی که عمری در حرفه بازیگری خاک صحنه خورده اند و محاسنشان سفید شده است امروز بیکار و خانه نشین شده اند. این موضوع برای من به عنوان یک جوان که در ابتدای راه بازیگری قرار دارم بسیارغمگین و دردناک است به خصوص که برخی در تئاتر، تلویزیون و سینما همزمان کار می کنند در حالی که رشته تخصصی آنها نیست. در این میان تهیه کنندگانی برخی بازیگران جوان را گریم کرده و به جای مرد میانسال بازی می کنند و این در حالی است که در عرصه بازیگری هنرمندان مسن بسیاری برای نقش میانسال حضور دارند و می توانند از آنان استفاده کنند. این ها اتفاقاتی است که بیراهه به حساب می رود و امیدوارم در ریل درست خود قرار گیرد.

غزالی با اشاره  به فعالیت‌های خود خاطرنشان کرد: با سریال ۳۰ قسمتی "شعله پوش"  که شهریورماه روی آنتن می رود پس از مدتها به تلویزیون باز می گردم که فکر می کنم از سریال های قابل توجه و آبرومند باشد و امیدوارم مخاطب با آن ارتباط برقرار کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.