دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵

پیدا شدن یک فیلمنامه گمشده از استنلی کوبریک

استنلی کوبریک

سینماپرس: فیلمنامه گمشده استنلی کوبریک، کارگردان فقید امریکایی، با گذشت ۶۰ سال توسط یک استاد دانشگاه یافت شد.

به گزارش سینماپرس، پیش از مرگ کوبریک در ۱۹۹۹، او از رمان «راز سوزان» اشتفان تسوایگ برای نوشتن یک فیلمنامه اقتباس کرده بود که گزارش آن مبنی بر کامل شدن آن و تبدیل شدنش به فیلم شنیده می‌شد.

فیلمنامه کوبریک به همراه ۱۰۰ صفحه اضافی با همراهی کالدر ویلینگام در ۱۹۵۶ نگاشته شد.

فیلمنامه توسط ناتان آبرامز، استاد سینما در دانگشاه بنگور یافته شده است. وی گفته است «طرفداران کوبریک می‌دانند او قصد ساختن این اثر را داشت؛ اما کسی فکر می‌کرد فیلمنامه کامل شده باشد. ما اکنون نسخه‌ای از فیلمنامه را داریم و این ثابت می‌کند کوبریک یک فیلمنامه کامل را به سرانجام رسانده است.»

وی افزوده «نمی‌توانستم باور کنم. بسیار هیجان‌زده‌ام. باور بر این بود که فیلمنامه گمشده است.»

طبق خبر گاردین این فیلمنامه مهمور به کمپانی متروگلدوین‌مایر است که زمان انعقاد قرارداد میان کوبریک و WW۱ برای ساخت فیلم «راه‌های افتخار»، این پروژه را کنسل کرده است.

این فیلمنامه در طی تحققیات آبرامز برای نگاشتن کتاب «چشمان کاملاً بسته: استنلی کوبریک و ساخت آخرین فیلمش» یافته شده است که سال آینده منتشر می‌شود. این فیلمنامه متعلق به پسر یکی از همکاران سابق کوبریک است.

کوبریک یک از فیلمسازان برجسته سینماست که کارگردانی آثاری چون اسپارتاکوس، اودیسه فضایی و درخشش را برعهده داشته است. مرگ او چند ماه پس از تکمیل فیلم «چشمان کاملاً بسته» رخ داد که در آن تام کروز و نیکول کیدمن ایفای نقش کردند.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.