دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲

با موضوع اخلاق و سبک زندگی

برگزاری دوره دوازدهم جشنواره «فیلم ۱۰۰» در اسفند ۹۷

جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای

سینماپرس: حوزه هنری انقلاب اسلامی دوازدهمین جشنواره بین المللی «فیلم ۱۰۰» را به دبیری علی قربانی برگزار می کند.

به گزارش سینماپرس، دوازدهمین جشنواره بین المللی «فیلم ۱۰۰» به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی با موضوع اخلاق و سبک زندگی اسفند ماه امسال به دبیری علی قربانی در تهران برگزار می‌شود.

این رویداد سینمایی در دو بخش مسابقه‌ای و مسیر تجربه و در قالب مستند، داستانی و پویانمایی طراحی شده است. همچنین، بخش مسابقه سینمای جهان در قالب‌های مستند، داستانی و پویانمایی نیز صرفاً برای حضور شرکت کننده‌های غیرایرانی خواهد بود.

فیلمسازانی که فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای اول و دوم خود را تولید کرده‌اند تنها در یکی از بخش‌های اصلی یا مسیر تجربه می‌توانند شرکت کنند.

موضوعات بخش‌های مختلف این دوره جشنواره به این شرح است: اخلاق و سبک زندگی، ترویج مفاهیم اخلاقی همچون قانون‌مداری، گذشت، سعۀ صدر، ایثار، ترویج الگوی انسان انقلاب اسلامی، خانوادۀ الگوی ایرانی اسلامی، فرهنگ اصیل ایرانی، نگاه دوباره به زندگی و زدودن غبار روزمرگی.

همچنین، برای بخش ویژه موضوعاتی چون: حمایت از تولید ایرانی (ایران ساخت )، حمایت از تولید کالا و خدمت دانش‌بنیان ایرانی، فرهنگ تولید محصولات باکیفیت ایرانی، پویش ملی و حمایت مردمی از تولید کالا و خدمات دانش‌بنیان باکیفیت ایرانی، تأثیرات مخرب خرید کالاهای خارجی، واردات بی‌رویه و غیرقانونی (قاچاق کالا)، معرفی کسب‌وکارهای نوین و استارت‌آپ‌ها و تولید ثروت از علم و فنّاوری، معرفی اقتصاد دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

دبیرخانه جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰» مهلت ارسال آثار را پایان دی ماه و معرفی آثار راه یافته را ۲۰ بهمن ماه سال جاری اعلام کرده است.

در این فراخوان ذکر شده «فیلم ۱۰۰» یک فیلم کامل است با تمام مشخصات یک فیلم و با تکیه به دو عنصر ایجاز و خلاقیت تولید می‌شود، نه یک تیزر تبلیغاتی است، نه نماهنگ و نه بخشی از یک فیلم بلند؛ دراین زمینه فیلمساز باید داستانی را بیان کند که آغاز، میانه و پایان داشته باشد و بتواند روی مخاطب تأثیر بگذارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.