سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹

معرفی اعضای کمیته انتخاب دو هفته کارگردان‌های کن

نخل جشنواره کن

سینماپرس: نخستین کمیته انتخاب دوهفته کارگردان‌های کن که زیر نظر رییس جدید کار می‌کنند، امروز معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، در حالی که پائولو مورتی آماده می‌شود تا به عنوان رییس جدید بخش دو هفته کارگردان‌های کن شروع به کار کند، امروز اعلام شد که چه کسانی اعضای کمیته جدید انتخاب خواهند بود.

این تیم متشکل از کهنه‌کاران سینما از جمله پائولو برتولین، آن دلسِت، کلر دیائو، والنتینا نوواتی و مورگان پوکی است.

در این کمیته ۳ زن و ۲ مرد حضور دارند که با حضور خود مورتی می‌توان گفت برابری جنسیتی در آن کاملا رعایت شده است. این امر به معنی رسیدن به هدف این بخش جانبی جشنواره کن در رسیدن به مرز ۵۰/۵۰ تا سال ۲۰۲۰ است که مورتی در ماه می که در جشنواره فیلم کن حضور داشت، در برابر تیری فرمو مدیر جشنواره فیلم کن و شارل تسون مدیر بخش هفته منتقدان قول آن را داد.

در یک دهه اخیر برتولین به عنوان مشاور جشنواره فیلم ونیز کار کرده و بخش جنوب شرقی آسیا، هند و اقیانوسیه را پوشش داده است. وی مشاور موسسه فیلم دوحه، هفته منتقدان کن و جشنواره‌های فیلم پکن، لوکارنو و روتردام نیز هست.

دلسِت مشاور فستیوال فیلم زوریخ است و از سال ۲۰۱۲ در کمیته انتخاب دو هفته کارگردان‌ها حضور داشته است. او به عنوان یکی از اعضای جشنواره فیلم لوکارنو نیز در کمیته انتخاب امسال آن حضور داشت. او پیشتر به عنوان دستیار در جشنواره فرایبورگ کار کرده و  ۵سال به عنوان مسئول فروش بین‌المللی در آنجا فعالیت داشته است.

دیائو روزنامه‌نگار و مجری تلویزیونی و از چهره‌های شناخته شده سینمای آفریقاست. او بنیانگذار موسسه «سودو کانکشن» برای توزیع فیلم‌های آفریقایی و مجله فیلم «آووتله آفریقا» و برنامه فیلم کوتاه فصلی «لانتینز» نیز هست. این خانم اوایل امسال مدال انجمن نویسندگان فرانسه را دریافت کرده است.

نوواتی بنیانگذار کمپانی تولید فیلم نورته و توریع فیلم نورته است که فیلم‌هایی چون «خیابان کینگستون» را در کارنامه دارد.

پوکه به عنوان برنامه‌ریز بنیان‌گذار مجله فیلم « Repliques» است و به عنوان مشاور برای جشنواره فیلم لا روشه سو یون کار می‌کند.

علاوه بر این امیلی بوخس، مانلیو گوماراسکا، ژان-پیر رم و شارلوت سراند به عنوان گروه مشاوران این بخش جنبی انتخاب شده‌اند. نمایندگان منطقه‌ای این بخش نیز شامل  دیپی دی کونها برای هند، بنیامین ایلوس برای شرق آسیا، دیه‌گو لرر برایآمریکای لاتین و آلنا شوماکووا برای روسیه، کشورهای حوزه آسیای میانه و قفقاز و شرق اروپا هستند.

دو هفته کارگردان‌های ۲۰۱۹ از ۱۵ می تا ۲۵ همان ماه در بخش جنبی جشنواره فیلم کن برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.