سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱

مراسم تودیع معارفه مدیرعامل خانه تئاتر ایران برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل خانه تئاتر

سینماپرس: مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل خانه تئاتر عصر امروز سه شنبه ۲۶ تیر در ساختمان جدید این خانه برگزار شد و نکته قابل تأمل این مراسم حضور نداشتن اعضای هیأت مدیره صنوف مختلف خانه تئاتر بود.

به گزارش سینماپرس، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل خانه تئاتر عصر امروز سه شنبه ۲۶ تیر و با حضور چهره هایی چون ابراهیم حقیقی، داریوش اسدزاده، هادی مرزبان، مریم معترف، حسین مسافرآستانه، شهرام کرمی، امیرحسین حریری، مجید رجبی معمار، سیدمحمد مجتبی حسینی، قطب الدین صادقی، کیوان ساکت، خسرو احمدی، محمدحسین ناصربخت، اسماعیل خلج، علی عابدی، مهدی قلعه، مریم کاظمی و پریسا مقتدی برگزار شد.

در این مراسم که اجرای آن بر عهده مسعود فروتن بود، نادر برهانی مرند به همراه ایرج راد و اصغر همت از اعضای اصلی هیأت مدیره خانه تئاتر حضور داشتند و بهزاد فراهانی، کوروش نریمانی، محمودرضا رحیمی و حمیدرضا نعیمی از غایبان هیأت مدیره خانه تئاتر در این مراسم بودند.

همچنین حضور نداشتن اعضای هیأت مدیره صنوف مختلف خانه تئاتر از دیگر نکات قابل تأمل مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل این نهاد صنفی بود.

ایرج راد به عنوان رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر اولین سخنران این مراسم بود که در ابتدای سخنان خود گفت: خانه تئاتر ۱۸ سالگی خود را به در کرد و طی این سال ها خیلی کارها و مسائل را پشت سر گذاشت و سعی همیشگی اش خدمتگذاری بود. معتقدم بودم که باید سرمان را پایین بیاندازیم و بدون اطلاع رسانی کار کنیم زیرا افرادی در کنار تئاتر بودند که نمی خواستند این تشکل شکل گیرد.

وی اظهار کرد: اگر از همان اول درباره مراحل ساخت ساختمان جدید خانه تئاتر هم می خواستیم اطلاع رسانی کنیم، ساخت این بنا در مرحله گودبرداری متوقف می شد زیرا برخی مسئولان فرهنگی و هنری در مسائل تئاتر بازدارنده بودند.

راد در ادامه به طراح امنیت شغلی و تشکیل سازمان تئاتر اشاره کرد که از سال ۹۵ تدوین آیین نامه آن آغاز ولی متوقف شد و مجددا در هفته های گذشته بار دیگر آغاز شده و تلاش بر این است که به سرانجام برسد.

رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر در پایان سخنان خود تأکید کرد: همه این ساختمان جدید به نام خانه تئاتر و هنرمندان تئاتر است و هیچ شریکی ندارد.

بعد از پایان سخنان ایرج راد، سیدمحمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که گویا باید در جلسه ای دیگر حضور پیدا می کرد، مراسم را ترک کرد.

سپس کیوان ساکت هنرمند با سابقه موسیقی ایران به اجرای قطعه ای موسیقایی پرداخت.

بعد از این بخش از مراسم، اصغر همت مدیرعامل سابق خانه تئاتر به ایراد سخنان پرداخت. همت در بخش هایی از سخنان خود همراه با لبخندی که به لب داشت نسبت به برخورد برخی از اعضای خانه تئاتر و نادیده گرفته شدن اقدامات خود در دوره ۲ ساله حضورش به عنوان مدیرعامل خانه تئاتر گله کرد.

وی اظهار کرد: ما ۱۸ سال چراغ خاموش حرکت کردیم زیرا فکر می کردیم به نفع خانه تئاتر و تئاتر است، شاید اشتباه می کردیم. من هم ۲ سال چراغ خاموش رفتم ولی فکر نمی کردم اقدامات مان از دید خودمان هم پنهان بماند. تصمیم گرفتیم مدیرعاملی خانه تئاتر را به نیرویی خارج از هیأت مدیره بسپاریم تا ببینیم اشکال از ما است یا از تئاتر.

همت در ادامه به نامه ای از بهرام بیضایی اشاره کرد که طی آن ۱۶۰ دست لباس و همچنین کاتالوگ های آثارش را در اختیار خانه تئاتر قرار داده است و گفت: من منتظر بودم تا ساختمان جدید خانه تئاتر افتتاح شود تا این مجموعه را به اینجا ارائه دهم.

مدیرعامل سابق خانه تئاتر با بیان اینکه خوشحالم در این ۲ سال باعث حضور نیروها و فکرهای جوان در خانه تئاتر شدم، به بخش هایی از سابقه مدیریتی شهرام گیل آبادی در رادیو پرداخت.

وی در این بخش از سخنان خود یادآور شد: برخی شائبه هایی را درباره فعالیت های سیاسی آقای گیل آبادی مطرح کردند ولی من مطمئن هستم که او این را می داند که خانه تئاتر کاملا مستقل است.

همت در بخش های دیگری از سخنان خود که با لبخند گلایه های خود را ابراز می کرد، گفت: جا دارد از دوره ۱۰ ماهه وزارت آقای صالحی امیری در وزارت ارشاد یاد کنم که به خانه تئاتر بسیار کمک کرد. ای کاش آقای صالحی امیری آنقدر من را دوست نداشت و من را به اسم کوچک صدا نمی کرد تا مورد عتاب دوستان خود در خانه تئاتر قرار نگیرم.

وی در پایان با خواندن یادداشتی از همسرش افسر اسدی که به نوعی از او در مقابل رفتارهایی که باعث ناراحتی و دلخوری اش شده بود دفاع می کرد، تأکید کرد: امیدوارم کارهایی که طی ۲ سالی که مدیرعامل خانه تئاتر بودم، در آینده دیده شود.

بعد از سخنان اصغر همت، شهرام گیل آبادی مدیرعامل جدید خانه تئاتر که پیش از این در صدای جمهوری اسلامی ایران و همچنین شهرداری تهران فعال بود و اولین تجربه مدیریتی خود در تئاتر را در کارنامه کاری خود به ثبت می رساند، یادداشتی را قرائت کرد.

در پایان نیز هدایایی به اصغر همت از سوی خانه هنرمندان ایران، اداره کل هنرهای نمایشی، حوزه هنری، مرکز تئاتر مولوی و فرهنگسرای ارسباران اهدا شد.

با وجود اینکه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل خانه تئاتر در سالن جدید خانه تئاتر برگزار شد اما تهویه این سالن جوابگو نبود و هوای سالن گرم بود.

دوره فعالیت چراغ خاموش خانه تئاتر به پایان رسید و باید دید فعالیت این خانه با چراغ های روشن چگونه خواهد بود.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.