چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶

گزارشی از خبر جنجالی پیرامون دریافت‌های میلیاردی دو مجری مشهور از "موسسه ثامن الحجج"

اکنون زمان پاسخگویی مجریان همیشه پرسشگر!

مؤسسه ثامن‌الحجج

سینماپرس: آیا زمان آن فرا نرسیده تا مجریانی که خود همیشه در مقام پرسشگر و مطالبه‌گر بوده‌اند، به حواشی پیش آمده و دریافت مبالغ نجومی به طور شفاف و صریح پاسخ دهند؟

سینماپرس  - سالیانی است که در سازمان صداوسیما مجریانی به واسطه شهرت خود، زمام امور برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون را در دست گرفته‌اند و از تهیه کنندگی تا قرارداد با اسپانسر و دعوت از مهمانان و تبلیغات و ... را خودشان مدیریت می‌کنند. این مجریان بخاطر اجرای خوب و مردم پسندشان و اعتباری که از این باب کسب نموده‌اند توانستند مسولان صداوسیما را مجاب کنند تا نبض اقتصادی برنامه‌ها در دست بگیرند و در کنار اجرای یک برنامه‌ی جذاب و پرمخاطب، برای سازمانی که این روزها با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می‌کند درآمدزایی خوبی داشته باشند. اتفاقی که بیم آن می‌رفت تا به‌زودی منجر به شنیدن اخبار ناخوشایندی از ایجاد رانت و پرداخت‌های غیر متعارف و خارج از ضوابط در مجموعه صداوسیما شود و حالا امروز آن بمب خبری اتفاق افتاد و یکی از رسانه‌های مکتوب کشور در گزارشی نوشت: "ردپای دو مجری تلویزیون در پرونده مالی موسسه ثامن‌الحجج" خبری که اشاره به این موضوع دارد که دو نفر از مجریان معروف تلویزیون از سوی یک موسسه مالی و اعتباری که درحال حاضر رئیس موسسه نیز در بازداشت به سر می‌برد مبالغ هنگفتی بعنوان هدیه دریافت کرده‌اند. بر اساس این گزارش مؤسسه ثامن‌الحجج دو مبلغ ۱۸۰ میلیون‌تومانی و ۴۰۰ میلیون‌تومانی را به حساب «م. م» مجری یک برنامه تلویزیونی بعنوان هدیه واریز می‌کند. «م. م» از مؤسسه ثامن‌الحجج یک وام دومیلیاردو ۹۰۰ میلیون‌تومانی نیز دریافت کرده که تنها ۸۰۰ میلیون تومان آن را بازگردانده است که البته این رقم بازگشتی را از هدیه دریافتی (۵۸۰ میلیون تومان) کم کنیم، به عدد ۲۲۰ میلیون تومان می‌رسیم که در واقع از جیب «م. م» خرج شده و در مقابل دومیلیاردو ۷۸۰ میلیون تومان را در حساب خود نگه داشته است. ثامن‌الحجج به مجری معروف دیگر تلویزیون «ا. ع» هم بی‌توجه نبوده و به حساب او هم سه میلیارد تومان در قالب هزینه تبلیغات واریز کرده است.

نکته قابل تأمل این گزارش آنجاست که کسانی دراین پرونده مبالغ میلیاردی را دریافت نموده‌اند که همواره راز محبوبیت‌شان در مردمی بودن و انعکاس دغدغه‌ها و بیان مشکلات اقتصادی مردم دردمند جامعه بوده است. درواقع "م. م" و "ا. ع" مجریانی هستند که بارها در برنامه‌های خود با زبان طنز یا جدی از حیف و میل بیت المال و پرداخت‌های غیرمتعارف صاحبان نفوذ و قدرت و عدم شفافیت مالی مسئولان، گلایه‌های تندی داشته‌اند، و حالا گویی آسیاب گردیده و نوبت به خودشان رسیده تا در مظان اتهام دریافت رقم‌های نجومی از یک مؤسسه غیرقانونی باشند!

البته افشای پرونده مذکور و میزان اعداد و رقم‌هایی که دو مجری مشهور از طریق یک موسسه مالی دریافت کرده‌اند به این مورد ختم نمی‌شود و در سال‌های اخیر تخلفات بسیاری از پشت پرده برنامه‌های پرمخاطب تلویزیونی به وجود آمده که رسانه‌ای نشده است. تمام این موارد یک علامت سوال بزرگ در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که با توجه به حاشیه‌های پیش آمده در مورد برنامه‌های تلویزیونی آیا زمان آن فرا نرسیده تا مجریانی که خود همیشه در مقام پرسشگر و مطالبه‌گر بوده‌اند، امروز به حواشی پیش آمده و دریافت مبالغ نجومی به طور شفاف و صریح پاسخ دهند؟ سازمان صداوسیما نیز باید پاسخگو باشد و درباره میزان دریافتی‌های مجریان، سهم آن‌ها از مسابقات پیش‌بینی، ارتباط‌شان با اسپانسرها و جزئیات مالی برنامه‌ها با مردم شفاف برخورد کند و گزارش کاملی از مسائل مالی برنامه‌های تلویزیون، پیش چشمان مردم و رسانه‌ها قرار دهد. سوال دیگری که باید «شورای نظارت بر سازمان صداوسیما» به آن پاسخ دهد سکوت این شورا در مواجهه با تخلفات مشهود برنامه‌های تلویزیون است. مگر نه اینکه یکی از وظایف این شورا، نظارت بر عملکرد مالی برنامه‌های پرمخاطب و اسپانسرها و رابطه هاشان با مجریان و مدیران صداوسیما است؟ اگر شورای نظارت به وظیفه خود عمل می‌کرد شاید شاهد این گونه اخبار تأسف‌بار از سازمانی که به تعبیر امام خمینی (ره) قرار است به مصاف یک دانشگاه عمل کند نباشیم. اتفاقی که هنوز دیر نیست و مسئولان و متولیان رسانه ملی باید با برخوردی قاطع، هرچه زودتر دامان مجموعه بزرگ صداوسیما را از تخلفات پیش آمده پاک کنند.

*جوان آنلاین

نظرات

  • سالار جوانشیر ۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ۲۲:۴۴
    0 0
    اگر عدالت در این کشور هست با جلوی این اقایون ایستاد و افشاشون کرد از سایت سینما پرس انتظار داریم این ماجرا رو با دقت دنبال کنه و اخبار رو در اختیار مردم قرار بده، مردم باید بدونن ستاره هاشون سرگرم چه کارهای هستند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.