جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

میزبانی مجتمع فرهنگی هنری اسوه از فیلم های جشنواره ایثار

 دومین جشنواره ملی فیلم ایثار

سینماپرس: مدیر سیمای شاهد و جانشین دبیر دومین جشنواره ملی فیلم ایثار محل برگزاری دومین جشنواره فیلم ایثار را مجتمع فرهنگی هنری اسوه معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس، محمدزاده مدیر سیمای شاهد و جانشین دبیر دومین جشنواره ملی فیلم ایثار از تغییر محل برگزاری جشنواره و اکران فیلم های راه یافته به آن خبر داد و مجتمع فرهنگی هنری اسوه را میزبان این دوره از جشنواره معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت اکران آثار و حضور فیلمسازان و هنرمندان شناخته شده و جوان در ۲ روز برگزاری جشنواره گفت: برای اولین بار اکران فیلم ها را در جدول برنامه های دومین دوره جشنواره قرار دادیم که طبق جدول منتشر شده در روزهای ۳۰ و ۳۱ مرداد از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ برای علاقه مندان به فیلم و تولیدات سینمایی برگزار می شود.

وی ادامه داد: اکران فیلم های منتخب بر روی پرده برای علاقه مندان و فیلمسازان یکی از مهمترین اهداف و ویژگی این دوره از جشنواره است. ایجاد رقابت سالم ، تعامل و برقراری ارتباط و تبادل مفاهیم در حوزه فیلمسازی ایثار و شهادت، ایجاد بسترهای مناسب برای این فضا از جمله اهداف ما بود تا با همه مسائلی که شرایط اکران می تواند داشته باشد به این مهم بپردازیم.

محمدزاده با ابراز امیدواری از این که ۲ روز برگزاری جشنواره تجربه ای متفاوت برای نسل جدید فیلمسازان کشور خواهد بود گفت: رویکرد امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران شناسایی و تقویت استعدادها، توانمندی های هنری در موضوعات مرتبط با جشنواره و در نهایت تشویق و ترقیب فعالان حوزه فیلمسازی به خصوص جامعه هدف در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی تصریح کرد: در بخش های فیلمنامه و فیلم های ۱۲۰ ثانیه ای و پویانمایی به دنبال نوآوری ها و ایده های نو، به ویژه در فضای مجازی بودیم

محمدزاده از ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه های مختلف مستند، داستانی، انیمیشن و فیلمنامه خبر داده و افزود: یکی از اتفاقات مهم دومین دوره جشنواره فیلم ایثار تشکیل بانک اطلاعاتی از آثار هنرمندان در ژانرهای مختلف با موضوع ایثار و شهادت است که برای این مهم اقدام کرده ایم و این بانک اطلاعاتی منبع خوبی برای استفاده هنرمندان و فیلمسازان خواهد بود.

جانشین دبیر جشنواره فیلم ایثار اتفاق جدید در این دوره از جشنواره را تنوع در شکل ارائه آثار عنوان کرده و گفت: جشنواره به همه سبک های تولید توجه کرده و شیوه های پرداخت به موضوع و چگونگی انتقال مفاهیم به جامعه را مورد توجه داشته است.

دومین جشنواره ملی فیلم ایثار روزهای ۳۰ و ۳۱ تیر جاری در مجتمع فرهنگی هنری اسوه واقع در خیابان انقلاب، نبش بهار جنوبی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.