جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵

آفرین عبیسی:

برای آثار خوب در سینما سرمایه‌ای خرج نمی‌شود

آفرین عبیسی در دومین روز سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر

خبرگزاری میزان: بازیگر فیلم "چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت" گفت: در حال حاضر سر هیچ کاری نیستم. پیشنهادات برای بازی در آثار زیاد است اما واقعیت امر فیلمنامه‌ها و قصه‌های آنها آن داستان‌هایی نیستند که من را برای بازی ترغیب کنند.

آفرین عبیسی بازیگر سینما و تلویزیون ایران درخصوص آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری طی سال ۹۷ گفت: در حال حاضر سر هیچ کاری نیستم. پیشنهادات برای بازی در آثار زیاد است اما واقعیت امر فیلمنامه‌ها و قصه‌های آنها آن داستان‌هایی نیستند که من را برای بازی ترغیب کنند.

وی درباره وضعیت کنونی سینمای ایران تاکید کرد: وضعیت امروز سینما را چندان دوست ندارم اما چاره‌ای نیست. وضعیت فعلی تولیدات سینمایی مخصوص این برهه از زمان سینمای ایران است و باید زمان بگذرد تا وضعیت به حالت استاندارد خود باز گردد.

وضعیت سینمای امروز وضعیت تلخی است/تاریخ همواره در سینمای ایران تکرار می‌شود/برای آثار خوب در سینما سرمایه‌ای خرج نمی شود/توزیع سرمایه در سینمای ایران ناعادلانه است/////////////////////ارسال نشود

بازیگر فیلم "بید مجنون"در همین راستان افزود: این نوع از فیلمسازی کار امروز و دیروز نیست. معمولاً در سینما سالهایی وجود دارد که همه چیز به تجربه کردن سپری می‌شود. در حال حاضر فیلم‌های کمدی و گیشه محور ساخته می‌شوند اما مطمئن باشید این دوره گذراست و دوباره زمان اکران و ساخت آثار ارزشی و با مفهوم فرا خواهد رسید.

وی درباره اوج گیری سینمای کمدی در سالهای اخیر اضافه کرد: تاریخ همواره در سینمای ایران تکرار می‌شود. شاید پیشتر در فیلم‌های فارسی این نوع از کمدی‌ها رواج داشت و سینمای ایران بار دیگر به سمت ساخت چنین آثاری رفته است، اما مطمئن باشید وضعیت بدین شکل باقی نخواهد ماند. وضعیت سینمای امروز وضعیت تلخی است اما تا ما تلخی را نچشیم متوجه شیرینی نخواهیم شد پس بدانید که این مرحله نیز به زودی به فراموشی سپرده می شود.

بازیگر فیلم "چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت" درباره پذیرش پیشنهادی سینمایی در سال ۹۷ اضافه کرد: امسال پیشنهاد بسیار خوب و با کیفیتی به من داده شد و آن را پذیرفتم اما متاسفانه به دلیل عدم وجود سرمایه کار هنوز کلید نخورده است.

وی ادامه داد: فیلمنامه این فیلم که کارگردانی آن را "سیدجلال دهقانی اشکذری" بر عهده دارد به دست من رسید و من بعد از خواندن متوجه شدم که چقدر داستان این فیلم شیرین و خوش ساخت است. اتفاقاً پیشتر هم با این کارگردان فیلم سینمایی "خانه ای روی ابرها" را تجربه کرده بودم و می دانستم که کارگردان کاربلدی است اما متاسفانه برای آثار خوب در سینما سرمایه‌ای خرج نمی شود.
وضعیت سینمای امروز وضعیت تلخی است/تاریخ همواره در سینمای ایران تکرار می‌شود/برای آثار خوب در سینما سرمایه‌ای خرج نمی شود/توزیع سرمایه در سینمای ایران ناعادلانه است/////////////////////ارسال نشود
عبیسی با تاکید بر توزیع ناعادلانه سرمایه در سینمای ایران خاطرنشان کرد: برخی از تهیه کنندگان و دفاتر پخش چندین فیلم روی پرده و در دست ساخت دارند اما کارگردان جوانی چون اشکذری باید ماه ها در انتظار سرمایه بماند. این کارگردان جوان خانواده و زندگی دارد و وقتی از وی حمایت نشود چگونه می خواهد به زندگی خود ادامه دهد. در حال حاضر من پیشنهاد اشکذری را پذیرفته ام اما فعلاً امیدی به ساخت این اثر نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.