-
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۱۶:۵۷
آرژانتین میزبان «یتیمخانه ایران» ابوالقاسم طالبی میشود
سینماپرس: فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به همت مرکز فرهنگی ال خارتچه، 26 جولای، روز چهارشنبه این هفته در بوینسآیرس، پایتخت آرژانتین اکران و نقد و بررسی میشود.
-
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۱۶:۴۰
سریالی که به زودی به پیش تولید می رسد
تغییر تهیهکننده سریال شمقدری/ «انقلاب دوم» به علیاکبری واگذار شد
سینماپرس: محمد خزاعی گفت: به دلیل همزمانی تولید فیلم ابراهیم حاتمیکیا و پیشتولید سریال «انقلاب دوم»، امکان برنامهریزی تهیه سریال را نداشتم و تهیهکنندگی آن به آقای علیاکبری واگذار شد.
-
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۱۵:۴۱
آیا «هفت» روی آنتن میرود؟
آقای پورمحمدی! دو هفته از اظهارنظرتان گذشت ولی خبری از «هفت» نشد
سینماپرس: حدود سه هفته از گفته رئیس شبکه سه سیما درباره شروع سری جدید برنامه«هفت» میگذرد؛ اما پخش این برنامه تلویزیونی هنوز در هالهای از ابهام است.
-
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۱۴:۵۶
نکوداشت زندهیاد «حبیباله کاسهساز» در افتتاحیه جشنواره شهر
سینماپرس: به پاس بیش از سه دهه فعالیت زندهیاد حبیباله کاسهساز تهیهکننده سینمای ایران، نکوداشت این سینماگر فقید در افتتاحیه ششمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر برگزار میشود.
-
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۱۴:۲۰
آخرین مصوبات شورای صنفی نمایش
قرارداد نمایش ۲ فیلم ثبت شد/ اکران «پا تو کفش من نکن» از ۴ مرداد
سینماپرس: در جلسه امروز شورای صنفی قرارداد ۲ فیلم ثبت شد و درباره اکران فیلم کودک باید نهادهای متولی به جمعبندی برسند.
-
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۱۳:۲۱
به بهانه سالروز پرکشیدن داریوش رضایینژاد
وقتی آمریکاییها بیشتر از ما نگران مذاکرات هستهای میشوند/ فرشتهسازی هالیوود از هیولاها و غربت قهرمانان هستهای در سینمای ایران
سینماپرس: سینمای ایران در حالی نسبت به موضوع مهم مذاکرات هستهای و سرنوشت آن تا به امروز سکوت کرده است که این موضوع تاکنون در چندین فیلم و سریال خارجی مورد توجه قرار گرفته است. سریالهایی همچون 24، فیلم سینمایی تبدیل شوندگان3 تنها چند نمونه از آثاری هستند که با موضوع ایران هستهای و سرنوشت آن تولید شدهاند و البته نباید انتظار داشت که وقتی غربیها فیلمی در این زمینه بسازند؛ مصالح و منافع خود را بر ما ترجیح بدهند و از واقعیتهای این پرونده صحبت کنند.
-
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۱۳:۰۳
با حضور مدیر فیلمبرداری فیلم های اسکار گرفته
کارگاه بین المللی فیلمبرداری در جشنواره شهر برگزار میشود
سینماپرس: ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با همکاری انجمن صنفی فیلمبرداران خانه سینما، کارگاه بین المللی فیلمبرداری خود را با حضور پیتر جیمز، مدیر فیلمبرداری فیلم های اسکار گرفته از استرالیا برگزار میکند.
-
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۱۲:۳۲
بازی لیندا کیانی در فیلم دفاع مقدسی
هنرآنلاین: لیندا کیانی بازیگر تلویزیون و سینما که این روزها فیلم اکسیدان را بر پرده سینماها دارد، مشغول بازی در یک فیلم دفاع مقدسی است.
-
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۱۲:۲۵
انحراف گروه دولتی «هنروتجربه» ادامه دارد!
سینماپرس: روز یکشنبه اول مرداد، هفته فیلم ارمنستان به همت گروه سینمایی هنر و تجربه کار خود را آغاز کرد.
-
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۱۱:۴۸
نگاهی به فیلم «ساعت ۵ عصر» نخستین اثر سینمایی مهران مدیری
غمنومه مدیری/ رجزخوانی آقای کارگردان برای رقیبانی که با «چهره» میفروشند!
سینماپرس: «ساعت ۵ عصر» در برهوت بیمعنایی و ابتذال سینمای ایران نعمتی است، نعمتی که اگر چه دیدنش خالی از لطف نیست و در گفتوگوهای چهره به چهره نیز، آنهایی که اثر را دیدهاند مانع تماشای «ساعت ۵ عصر» نمیشوند، ولو آنچنان نیز در دیدن آن تشویق نکنند. اما ضروری است مخاطب جهانبینی مدیری را درک کند و آگاهانه بر صندلی سینما بنشیند تا بتواند حال و هوای نه چندان خوش خود را پس از بلند شدن، کنترل کرده و تغییر دهد.
-
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۱۰:۵۸
«رفتن» برادران محمودی پیش از ایران در ترکیه اکران میشود
سینماپرس: فیلم سینمایی «رفتن» به کارگردانی نوید محمودی در کشور ترکیه اکران می شود.
-
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۰۹:۲۴
عظیمی در گفتگو با سینماپرس:
«هنر و تجربه» فرصتی برای باندبازی ها با پزهای روشنفکرمآبانه به وجود آورد/ سازمان سینمایی باید به مسأله این گروه ورود کند
سینماگران و گروه «هنر و تجربه»/۴
سینماپرس: مهدی عظیمی میرآبادی معاون اسبق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفت: بنده با اصل تأسیس این گروه سینمایی هیچ مشکلی ندارم و معتقدم که نیاز سینمای امروز ایران این است که فرصتی برای فیلمسازان تجربه گرا فراهم آورد تا آثارشان را در آن به نمایش بگذارند اما متأسفانه گروه «هنر و تجربه» فرصتی برای فرصت طلبان و باندبازی های شان با پزهای روشنفکرمآبانه به وجود آورده که باید جلوی آن هرچه سریعتر گرفته شود!
-
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۰۹:۱۲
نقدی بر «اکسیدان»؛
همه چیز فدای گیشه!/ از شوخی های جنسی تا فرار از دست سفیر انگلیس؛ راه هایی برای رسیدن به کجا؟
سینماپرس: مهدی خرامان/ «اجتماعی-کمدی» یا «کمدی-اجتماعی»، مسئله این است! وحالا کارگردان باید انتخاب کند که کدام یک را چاشنی آن یکی قرار دهد، حامد محمدی گیشه را انتخاب می کند! کارگردان مانند کاراکتر اصلی فیلم خود، بی هدف است و برای فروش بالا تن به هر کاری می دهد.