حجت الله ایوبی

کل اخبار:345

  • ایرج تقی‌پور ۱۴۰۲-۰۴-۲۹ ۱۹:۰۳

    درسن ۶۵ سالگی؛

    «ایرج تقی پور» درگذشت

    ️ سینماپرس: ایرج تقی پور تهیه کننده سینما درگذشت

  • مراسم تقدیر از حجت الله ایوبی ۱۴۰۲-۰۲-۲۹ ۱۱:۴۱

    با همکاری مشترک «مجلّه بخارا» و «مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی»؛

    جشن یکصدمین سال‌روز تولد یک «استاد اعظم» برگزار می‌شود

    سینماپرس: جشن یکصدمین سال‌روز تولد «محمّدعلی موحّد» برگزار می‌شود.

  • حجت اله ایوبی* ۱۴۰۱-۱۲-۰۹ ۱۰:۵۰

    اتفاقات جالب در دولت سیزدهم؛

    رییس ناکارآمد «سازمان سینمایی دولت حسن روحانی» رییس مرکز مطالعات آمریکای شمالی و اروپا شد!

    سینماپرس: حجت اله ایوبی از سوی رییس دانشگاه تهران برای مدت سه سال به عنوان رئیس مرکز مطالعات آمریکای شمالی و اروپا منصوب شد.

  • ژنرال جنتی و سایه های بنفش تدبیر (2) ۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۴:۳۹

    وقاحت به سبک «وزیر فرهنگ دولت روحانی»؛

    وقتی یک چهره امنیتی بجای شفاف‌سازی در مورد آمدن و ماجرای رفتن «یک‌شبه» خود از «عرصه فرهنگی» منتقد انتصاب‌های جدید در هیات امنای «فارابی» می‌شود!

    سینماپرس: انتصاب‌های جدید در هیات امنای «فارابی» به عنوان اقدام قابل تامل دولت سیزدهم با واکنش‌های بسیاری همراه بود. اما در این میان واکنش «علی جنتی» وزیر ارشاد دولت حسن روحانی بود که ماهیت طنز پیدا کرد.

  • بهمن نامور مطلق ۱۴۰۰-۰۳-۲۴ ۱۷:۳۳

    رئیس فرهنگستان هنر:

    فرهنگستان هنر جایگاه سیاست‌گذاری و سیاست‌پردازی دارد/برای هم اندیشی برای تدوین نقشه راه آماده هستیم!

    سینماپرس: دومین مراسم بزرگداشت «روز جهانی صنایع دستی» عصر یکشنبه ۲۳ خرداد، به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و هنرهای سنتی در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار شد.

  • جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۶:۲۴

    به بهانه جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۲۱ (۱)

    قصیده « برلین» در مواجهه نرم با نظام جمهوری اسلامی

    سینماپرس: جشنواره بین‌المللی فیلم برلین (Berlin International Film Festival) سال‌هاست که به عنوان یکی از سیاست‌زده‌ترین رویدادهای سینمایی جهان شناخته می‌شود. جشنواره‌ای که از بدو تاسیس خود تحت نفوذ سه کشور بلوک غرب به عنوان متفقین قرار گرفت و آنچنان بر منطق دیپلماسی عمومی اتحادیه اروپا و در خط مقدم دیپلماسی فرهنگی آلمان غربی دیروز یا همان جمهوری فدرال آلمان امروز به پیش رفت که در حال حاضر به عنوان یکی از ابزارهای مهم حمایتی غرب برای تزریق منابع مادی و معنوی به برخی محافل و اپوزیسیون‌های حاضر در کشورهای مختلف شناخته می‌شود.

  • مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۰:۵۷

    خاطرات درون خانوادگی فجر سی و نهم (۱)

    کاشت یأس و پشیمانی با مُشتی «فیلم سیاه» در آستانه ورود به «سال ۱۴۰۰»

    سینماپرس: سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اگر چه به شکلی کاملا سَمبل شده و در یک ماراتن نحیف و کرونا زده به پایان رسید، اما مرور دقیق مجموع آثار به نمایش درآمده در این دوره از جشنواره به وضوح نشان می‌دهد که صنعت سینمای ایران، به سبب سیطره مدیریت غلط و به شدت نابخردانه حاکم بر فرهنگ و سینمای کشور، میزبان خوبی برای سده جدید نیست!

  • جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» ۱۳۹۹-۰۶-۱۷ ۱۲:۴۴

    با حضور دبیر جشنواره؛

    تقدیر یونسکو از دو هنرمند در اولین «سلفی ۲۰»

    سینماپرس: نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» و کمیسیون ملی یونسکو به منظور تجلیل از دو هنرمند پیشکسوت سینما تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

  • مدیران سایه ۱۳۹۹-۰۴-۰۴ ۱۴:۱۵

    تعریضی بر سخنان حسین انتظامی؛

    مدیران سینما را مدیریت می کنند یا سینما مدیران را؟!

    سینماپرس: یادمان نخواهد رفت که اتخاذ سیاست راضی سازی همگانی توسط مدیران سایه در فضای فرهنگی و سینمایی کشور سبب شد تا مشروعیت بخشی به آثار و تولیدات معلوم الحال با شیوه ای جدید توسط کانون قدرت و مافیای سینمایی کشور در حال پیگیری  باشد!

  • سیمای سینمای بنفش (۷) مدرسه ملی سینمای ایران ۱۳۹۹-۰۳-۲۰ ۰۶:۲۸

    ارتش قهرمان در دل بهترین آثار تاریخ سینمای ایران؛

    کم کاری دولت بنفش در ترسیم رشادت‌های ارتش

    سینماپرس: کسب موفقیت‌های فوق‌العاده آثار سینمایی با محوریت روایت دلاوری و رشادت نیروهای ارتشی در دوران دفاع مقدس نشان می‌دهد که به شرط ایجاد مؤلفه‌های حرفه‌ای و دراماتیزه کردن اتفاقات متنوع، ظرفیت و قابلیت تکرار موفقیت فیلم‌هایی همچون «عقاب‌ها» و «کانی مانگا» وجود دارد.

  • عبدالحسین مختاباد در مراسم تشییع پیکر مرحوم «ناصر چشم آذر» ۱۳۹۹-۰۲-۰۱ ۱۹:۴۲

    برای کسب نشان طلای رقابت‌های ۲۰۲۰ جایزه جهانی موسیقی؛

    تبریک «حجت الله ایوبی» به «عبدالحسین مختاباد»

    سینماپرس: دبیر کمیسیون ملی یونسکو- ایران به عبدالحسین مختاباد برای کسب نشان طلای رقابت‌های ۲۰۲۰ جایزه جهانی موسیقی تبریک گفت.

  • خانه سینما ۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۱۲:۱۸

    خانه سینما همچنان غیرقانونی!

    عسگرپور آخرین مدیرعامل خانه سینماست! / بازرس خانه سینما استعفا داد

    سینماپرس: در شرایطی که مطابق با اسناد آخرین مدیرعامل خانه سینما محمدمهدی عسگرپور است و پس از آن تغییرات مدیریتی ثبت قانونی نشده و به صورت توافقی است، باید با هشدار جدی نسبت به شرایط معلق جامعه اصناف، انتظار تصمیم سریع و ثبت صنوف را در مدت زمان کوتاهی باشیم، چون مشخص نیست تصمیم گیران آینده چه رویه‌ای در پیش می‌گیرند و ممکن است این بلاتکلیفی مستمسکی برای ضربه به این مجموعه قرار گیرد.

  • سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» ۱۳۹۸-۱۰-۰۴ ۱۱:۴۰

    اندر احوال سیزدهمین دوره از جشنواره سینماحقیقت (۲)

    نفی استقلال هشداری که باید جدی گرفته شود

    سینماپرس: سوای نظر از توفیقات سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت؛ اگر بخواهیم ارزش های اسلامی، فرهنگ ایرانی، اهداف کلان انقلاب اسلامی ایران و فلسفه وجودی فیلم مستند را در نظر گرفته و مبتنی بر آن مجموع تولیدات عرضه شده در بخش مسابقه ملی را مورد مداقه قرار دهیم و کلیت ۲۷ فیلم حاضر در این دوره از جشنواره را برحسب این شاخص ها مورد ارزیابی قرار دهیم؛ نتیجه ای جز تضاد و یا در بهترین حالت، نایده گرفتن معیارهای یاد شده دست نخواهد داد.

  • فیلم سینمایی لاله ۱۳۹۸-۰۹-۱۵ ۰۹:۲۳

    با شرط تأیید هیأت انتخاب؛

    حاشیه‌های«لاله» در «فجر۳۸» پایان می‌یابد؟

    سینماپرس: فیلم پرحاشیه و پرهزینه «لاله» به شرط تأیید از سوی اعضای هیأت انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، بهمن‌ماه امسال رونمایی می‌شود تا شاید به ابهامات میلیاردی این پروژه هم پاسخی داده شود.

  • هوشنگ توکلی ۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۱:۳۶

    هوشنگ توکلی:

    سرمایه‌گذاری دولت روحانی در سینما به جهت ترویج عقاید نامطلوب

    سینماپرس: بازیگر و کارگردان پیشکسوت معتقد است که بسیاری از مشکلات امروز سینمای ایران نه تنها ناشی از غفلت و ضعف مدیریتی نیستند، بلکه آگاهانه و ناشی از سیاست‌گذاری‌های مدیران دولت فعلی هستند!

  • ایرج تقی‌پور ۱۳۹۸-۰۸-۱۸ ۱۲:۰۹

    توسط مدیرعامل سی‌سینما؛

    پاسخ به انتقادها بابت درج اطلاعات بازیگران پیش از انقلاب

    سینماپرس: ایرج تقی‌پور مدیر دایره‌المعارف دیجیتال سینمای ایران (سی‌سینما) درباره‌ این دانشنامه سینمایی و حواشی به‌وجود آمده درباره‌ قرار دادن اطلاعات برخی از بازیگران پیش از انقلاب توضیحاتی ارائه داد.

  • سیمای سینمای بنفش- رده بندی سنی ۱۳۹۸-۰۸-۰۱ ۱۲:۰۴

    سیمای سینمای بنفش (۱۶)

    اکران خانه پدری و دُم خروس رده بندی سنی/ آیا خیانت فرهنگی در کارنامه مدیران فعلی سینمایی ثبت می شود؟!

    سینماپرس: ماهیت اعمال شتابان نظام نامه درجه‌بندی سنی فیلم‌ها صرف نظر از ماهیت پروپاگاندای آن از برای مدبران بنفش پوش؛ از منظری دیگر می تواند به عنوان یکی از پازل های تکمیل کننده در راستای پروژه نفوذ فرهنگی قلمداد شود و به نوعی مشخص می نماید که غایت مقصود آن تنها رفع مسئولیت از خود در شرایط ولنگاری فرهنگی بوده و در راستای اعمال استراتژی با گرگ دنبه خوردن و با چوپان گریه کردن می باشد.

  • سیمای سینمای بنفش ۱۳۹۸-۰۷-۲۵ ۱۰:۱۷

    سیمای سینمای بنفش (۱۵)

    سازمان سینمایی از شعار تا عمل

    سینماپرس: مگر سازمان سینمایی یک مجموعه ژورنالیستی است که شان خود را جوسازی و پروپاگاندا می داند و آیا مگر قرار است که عملکرد سازمان سینمایی با تکثر و تعدد بخش نامه ها و گزارش ها و ... ارزیابی شود!؟

  • بازدید سرپرست سازمان سینمایی از یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران ۱۳۹۸-۰۷-۱۹ ۲۱:۱۳

    به بهانه میزگرد مهم برنامه هفت؛

    وقتی تدبیر و امید اداره نظارت و ارزشیابی را ناکارآمد کرد

    سینماپرس: با شکایت دادستان کل کشور آیین‌نامه درجه‌بندی سنی، در شعبه ۲۹ دیوان عدالت اداری، مورد ارزیابی قرار گرفت و ریاست این شعبه آیین‌نامه درجه‌بندی را ابطال کرد.

  • فیلم سینمایی رستاخیز ۱۳۹۸-۰۷-۰۱ ۱۶:۳۹

    انتشار پشت پرده‌های فیلم سینمایی «رستاخیز» همزمان با یک گفت‌وگوی جنجالی؛

    چرا فیلم رستاخیز اکران بین المللی نشد؟ / چرا سازمان سینمایی از سازندگان آن شکایت نکرد؟

    سینماپرس: احمدرضا درویش پس از یک دوره سکوت همزمان با پرداخت رقم‌های نجومی از سوی سازمان سینمایی به مالکین این فیلم در قالب خرید مالکیت این فیلم و انتشار نسخه‌ای از این فیلم در یوتیوب پس از پرداخت این رقم سنگین، در برنامه هفت حضور یافت و به همراه برخی دیگر ادعاهایی مطرح کرد که قابلیت نقد جدی دارد؛ ادعاهایی که می‌توانست با حضور یک منتقد مسلط به موضوع به چالش کشیده شود اما در تریبون یک طرفه بیان و به نوعی جای طلبکار و بدهکار عوض شد.

  • انتظامی- صالحی- روز ملی ۱۳۹۸-۰۶-۲۷ ۱۶:۱۷

    سیمای سینمای بنفش (۱۱)

    آیا می توان به تغییر سیاست آفتابه لگن هفت دست امید داشت؟!

    سینماپرس: سینما در روزگار بنفش به موجودیتی مبدل گردیده که تصورش از کار ایجابی دکان‌داری بوده و در همان بدو امر، وظیفه ذاتی خود را در تولید آثار استراتژیک مذموم شمرد، البته امید می‌رفت تا حضور انتظامی به عنوان یک مدیر استراتژیست، روزگار بنفش صنعت سینما را تغییر دهد، اما نه تنها روند نظارت در سازمان سینمایی بهبود نیافت، بلکه سیاستگذاری برای رسیدن به تولیدات استراتژیک نیز همچنان دیده نمی‌شود.

  • هنر و تجربه ۱۳۹۸-۰۶-۱۲ ۱۵:۰۳

    موسسه ای با بودجه دولتی؛

    «هنر و تجربه» بستری برای تطهیر عوامل وابسته به رژیم پهلوی

    سینماپرس: گروه سینمایی «هنر و تجربه» به عنوان یک موسسه خصوصی اما با بودجه دولتی فعالیت می‌کند و جالب این است که در سال ۹۷ فقط یک ۱۲ هزارم از فروش کل سینمای ایران مربوط به فیلم‌های این گروه بود!

  • مدرسه ملی سینما ۱۳۹۸-۰۵-۰۹ ۱۶:۳۰

    سیمای سینمای بنفش (۷)

    خشت کج بنفش و مدبران پرمُدعا

    سینماپرس: مدرسه ملی سینمای ایران را می بایست تنها پرپاگاندایی ناشیانه از مدبران بنفش قلمداد نمود. مدیران بنفش پوشی که با افکار کپی برداری شده خود از سیستم فرهنگی فرانسه، اقدام به تاسیس عجولانه و راه اندازی مجموعه ای در بدنه سینمایی کشور نمودند. مجموعه ای که به سرعت ناکارآمدی خود را بروز داده و جز اتلاف منابع بیت المال، خاصیتی دیگر نداشته است.

  • سیمای سینمای بنفش مدرسه ملی ۱۳۹۸-۰۵-۰۲ ۱۰:۳۵

    سیمای سینمای بنفش (۶)

    عوام فریبی به سبک مدبران فرانسوی!

    سینماپرس: عجله ویژه دولت یازدهم در ثبت یک اقدام خبرساز در حوزه سینما و فراهم نمودن خوراک تبلیغاتی و ایجاد شرایط مانور رسانه ای و ... اسباب ثبت سریع یک مجموعه ظاهرا علمی را فراهم آورد و این در حالی بود که حضور پُررنگ جریان و طیف فرانسوی در عرصه فرهنگی و سینمایی کشور و به تبع آن حقنه ی ساختارهای فرانسوی بر پیکره‌ی صنعت سینمای ایران سبب شد تا بر ماهیت التقاطی سیستم های فرهنگی افزوده شده و مجموع عملکرد مدبران بنفش، شرایط فرهنگی کشور را به وادی ولنگاری بکشاند.

  • انتظامی- هنر و تجربه ۱۳۹۸-۰۴-۲۶ ۱۲:۲۴

    سیمای سینمای بنفش (۵)

    انتظامی و آزمون حسابرسی از محفل جریان شبه‌روشنفکری

    سینماپرس: جریان شبه روشنفکری موجود در عرصه هنر و فرهنگ کشور، از عناوین بسیاری برای فرار از حضور متعهدانه خود بهره برده و نه تنها در خدمت سیاست های نظام و منافع ملی بودن را جُرم تلقی می نماید؛ بلکه با وجهه‌ای طلبکارانه دست در جیب حاکمیت نموده و به تامین عیش و معاش خود از بودجه های عمومی کشور و در قالب  نهادهایی همچون گروه سینمایی هنر و تجربه می‌پردازد.

  • سیمای سینمای بنفش 4 ۱۳۹۸-۰۴-۱۹ ۱۴:۲۲

    سیمای سینمای بنفش (۴)

    فیلم‌شویی در حیات خلوت جریان شبه روشنفکری/ ولنگاری با حمایت مالی دولت ترویج می‌شود؟

    سینماپرس: مجموعه هنر و تجربه را شاید بتوان به عنوان مصداقی آشکار از کارنامه دولت تدبیر و امید در تسهیل فضای فیلم شویی در صنعت سینمای ایران قلمداد نمود؛ کارنامه ای که به خوبی چگونگی برخورداری تولیدات سینمایی معلوم الحال را از امکانات دولتی مشخص ساخته و نحوه حمایت های مالی دولت در ترویج ولنگاری فرهنگی را معین می نماید.

  • نخستین تصویر از فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز: رد خون» ۱۳۹۸-۰۴-۱۴ ۰۹:۰۹

    ماجرای مرموز «ردخون»؛

    چرا «ماجرای نیمروز: رد خون» پروانه نمایش نگرفت؟

    سینماپرس: این هم از عجایب مدیریت فرهنگی این دولت است که در رفتار دوگانه‌ سازمان امور سینمایی ظهور و بروز می‌کند؛ اینکه از دفتر نظارت و پخش این سازمان، پروانه ساخت و اکران فیلم‌های سخیفی همچون «رحمان ۱۴۰۰» صادر می‌شود، ولی اکران فیلم «ماجرای نیمروز؛ ردخون» با اما و اگر اصلاحات امکان‌پذیر است؟

  • سیمای سینمای بنفش (۳)/ هنر و تجربه ۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۱۲:۱۰

    سیمای سینمای بنفش (۳)

    ارتزاق از منابع بیت المال بدون کسب منافع ملی/ وقتی آمارها بر درد فرهنگی جامعه می افزاید

    سینماپرس: به راستی با گذشت این مدت مدید از تاسیس هنر و تجربه، آیا می توان نمونه ای از حضور آثار موجه و با دغدغه انقلاب اسلامی و یا فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در این گروه سینمایی معرفی نمود که در نگاهی حداقلی به معرفی درست و صحیح از ایران و ایرانی پرداخته باشد؟!

  • مدرسه ملی سینمای ایران ۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۱۲:۰۲

    گلایه های مدیرعامل «مدرسه ملی سینما»

    بهانه های «آقای مدیر» برای توجیه ناکارآمدی «مدرسه»

    سینماپرس: با گذشت حدود پنج سال از تاسیس «مدرسه ملی سینما» و صرف بودجه های ویژه از برای تحقق این مجموعه به نحوی مشهود دچار خمودی و عقب افتادگی است و همین امر سبب شده تا آقای مدیر عامل در گفتگو با یک خبرگزاری به دفاع از عملکرد و بهانه تراشی از برای ناکارآمدی برآید.

  • سیمای سینمای بنفش (۲) ۱۳۹۸-۰۳-۲۹ ۱۲:۱۳

    سیمای سینمای بنفش (۲)

    از ولنگاری تا نفوذ فرهنگی/ هنر و تجربه و شاهکار هفته فیلم های اروپایی!

    سینماپرس: گروه سینمایی هنر و تجربه نه تنها در خلاف جریان اصلی سینما و در جهت تولید آثار متفاوت و پیشبرد اهداف آرمانی نظام جمهوری اسلامی حرکت نکرد؛ بلکه در سطحی بالاتر با فاصله گرفتن از مبانی ارزشی و هنجارهای اجتماعی تبدیل به مأمنی برای تولید و اکران فیلم هایی خاص شد که فضای بی بند و بار و رها شده حاکم در شرایط ولنگاری فرهنگی را به وضوح هویدا ساخت.