نقد فيلم

کل اخبار:286

  • زاپاس ۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۰:۲۳

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    آذین: «زاپاس» فیلمی شبه کمدی با دیالوگ ها و حوادث و موضوعات خنثی است/ این فیلم نتوانسته در ارایه پیام موفق باشد

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای ایران همزمان با اکران فیلم سینمایی «زاپاس» به کارگردانی برزو نیک نژاد گفت: «زاپاس» فیلمی نابسمان و سطحی و از نوع شبه کمدی های اجتماعی دوران سلطه فیلمفارسی است و تماشاگر فیلم های جذاب خانوادگی و آثار طناز و انتقادی و سازنده اجتماعی را راضی نمی کند.

  • دراکولا ۱۳۹۵-۰۴-۱۳ ۱۱:۳۵

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران در گفتگو با آذین؛

    «دراکولا» حاصل کپی کاری از روی فیلم های درجه چندم خارجی و آمریکایی و فیلمفارسی های منحط پیش از انقلاب است/ این فیلم مناسب تماشای خانواده های ایرانی نیست

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با آغاز اکران فیلم سینمایی «دراکولا» به کارگردانی رضا عطاران گفت: جماعت سوداگری در سینمای کشور وجود دارند که آثاری سبک و سطحی را روانه بازار می کنند و جز سطحی نگری حرفی برای گفتن ندارند و فیلم جدید عطاران هم یکی از آن ها است در واقع «دراکولا» حاصل کپی کاری از روی فیلم های درجه چندم خارجی و آمریکایی و فیلمفارسی های منحط پیش از انقلاب است.

  • دختر ۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۲:۰۵

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران در گفتگو با آذین؛

    «دختر» از منظر فرم و محتوا اثری کاملاً عقیم، دو پاره، ناقص، سطحی و شعاری است

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران فیلم سینمایی «دختر» جدیدترین ساخته رضا میرکریمی گفت: فیلم «دختر» از منظر فرم و محتوا اثری کاملاً عقیم، دو پاره، ناقص، سطحی و شعاری است که نشان از بی دقتی، کم حوصلگی و سهل انگاری فیلمساز دارد!

  • فیلم سینمایی بارکد ۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۵:۰۱

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران در گفتگو با آذین؛

    «بارکد» فیلمی برای مخاطب و گیشه با کارگردانی کم مایه است/ طنز سطحی و بدون پیوند محتوایی مناسب با مضمون قصه در فیلم جدید کیایی

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «بارکد» جدیدترین ساخته مصطفی کیایی گفت: فیلمنامه و موضوع بدون جذابیت، موسیقی و فیلمبرداری معمولی و بازی های به نسبت خوب، ریتم مناسب، میزانسن های حساب شده، دکوپاژ فکر شده و البته کارگردانی کم مایه از خصوصیات «بارکد» جدیدترین ساخته سینمایی مصطفی کیایی است.

  • ننه نقلی ۱۳۹۵-۰۳-۲۴ ۱۰:۳۹

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران در گفتگو با آذین؛

    استفاده از داستان ها و افسانه های ایرانی از امتیازهای «ننه نقلی»/ آیا کسی به صبری و صبری ها و سینمای کودک و تمایلات کودکان فکر و توجه می کند؟

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «ننه نقلی» به کارگردانی پرویز صبری گفت: استفاده از داستان ها و افسانه های ایرانی در فیلم «ننه نقلی» از امتیازهای این اثر سینمایی کودک به شمار می آید اما سازندگان این قبیل آثار باید از فناوری های روز سینمایی در ساخت فیلم های خود استفاده کنند تا برای مخاطب دارای جذابیت باشد.

  • عادت نمی‌کنیم ۱۳۹۵-۰۳-۲۲ ۱۴:۳۸

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    آذین: «عادت نمی کنیم» حاصل کوشش فیلمسازی دنباله روی سینمای غیرمردمی و روشنفکرمآبانه است!

    سینماپرس: جبار آذین همزمان با اکران فیلم سینمایی «عادت نمی کنیم» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان گفت: این اثر سینمایی در مجموع نشانگر کوشش ناموفق یک فیلمساز مقلد است که به جای فیلمسازی برای مردم به دنبال سینمای غیرمردمی و روشنفکرمآبانه رفته است.

  • ایستاده در غبار ۱۳۹۵-۰۳-۲۱ ۰۳:۱۷

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    آذین: «ایستاده در غبار» جایگاهی شاخص در میان تولیدات دینی و اجتماعی سینمای داستانی و مستند دارد

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با آغاز اکران فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» اولین ساخته سینمایی محمدحسین مهدویان مستندساز مطرح سینمای کشور گفت: این اثر سینمایی جایگاهی شاخص در میان تولیدات دینی و اجتماعی سینمای داستانی و مستند دارد و به شدت جای این گونه تولیدات در سینمای ما خالی به نظر می رسید.

  • دلبری ۱۳۹۵-۰۲-۲۰ ۱۲:۱۴

    نقدشفاهی فیلم های در حال اکران؛

    آذین: اشکذری با داستان جذاب فیلم خود از شیفتگان و یادگاران دوران دفاع مقدس عاشقانه «دلبری» کرده است!

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «دلبری» جدیدترین ساخته سیدجلال دهقانی اشکذری گفت: «دلبری» یک فیلم خوب در پاسداشت حریم و حرمت و مقام و موقعیت زندگی و اجتماعی جانبازان، مادران و ارزش های دفاع مقدس و یکی از بهترین تولیدات سینمای مقاومت از نظر موضوع و محتوا است؛ اشکذری با داستان جذاب فیلم خود از شیفتگان و یادگاران دوران دفاع مقدس عاشقانه «دلبری» کرده است.

  • پوستر فیلم رسوایی۲ ۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۰۲:۰۰

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛

    آذین: «رسوایی ۲» تلنگری متعهدانه و سینمایی از ده نمکی برای مخاطب سینمای او است

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «رسوایی ۲» جدیدترین ساخته سینمایی مسعود ده نمکی گفت: این فیلم تلنگری متعهدانه و سینمایی از ده نمکی برای مخاطب سینمای او است و مجموعه ساختار فنی، هنری و محتوایی فیلم نظر مثبت تماشاگر آثار او را به دنبال خواهد داشت.

  • بادیگارد ۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۰۳:۰۰

    نقد شفاهی فیلم های اکران نوروزی؛

    آذین: «بادیگارد» یکی از جذاب ترین و تأثیرگذارترین فیلم های تاریخ سینمای ایران است

    سینماپرس: آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران فیلم سینمایی «بادیگارد» گفت: این اثر سینمایی استاندارد، جذاب، تأثیرگذار و تحسین برانگیز است که به رغم جفای سیاست بازان عرصه سینما و برخورد سیاسی با پرسش فرهنگی و سینمایی حاتمی کیا که باعث حذف فیلم از میان کاندیداهای سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد اما جایزه ارزشمند، ماندگار و شایسته خود را از استقبال مردمی گرفت و سیل استقبال از آن همچنان از سوی تماشاگران آثار خوب و ارزشی سینما ادامه دارد.

  • جبار آذین ۱۳۹۴-۱۲-۱۹ ۰۹:۱۷

    نقد فیلم های در حال اکران از نگاه «جبار آذین»

    حراج فیلم های ضعیف و متوسط توسط سازمان سینمایی!/ آیا با اکران انبوه فیلم ها «امید» به سینما تزریق می‌شود؟

    سینماپرس: جبار آذین منتقد سینماگفت: در میان فیلم های تازه اکران شده هیچ اثر شاخص و بامحتوایی دیده نمی شود و ما با حراج فیلم های ضعیف و متوسط روبرو هستیم!

  • نقطه کور ۱۳۹۴-۱۱-۱۳ ۱۶:۱۵

    نقدی بر فیلم های حاضر در جشنواره فجر؛

    نشانه های دراماتیک، ملموس و باورپذیر در بطن زندگی شهری/ نگاهی به «نقطه کور» گلستانه

    سینماپرس: رضا منتظری/ مهدی گلستانه در سومین اثر سینمایی خود نشان داد که حرف های جدی زیادی برای گفتن دارد اما متاسفانه نکته های خاص، ایده های محدود و حرف های جدی او به نتیجه نرسیده اند و فیلم تاحدودی در بیان دغدغه های فیلمساز الکن مانده است.

  • فیلم سینمایی« قندون جهیزیه » ۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۱:۱۵

    جبار آذین و نقد شفاهی فیلم در حال اکران

    ملاقلی پور «قندون جهیزیه» را باانرژی مثبت و نگاهی شفاف به مشکلات جامعه ساخته است

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما در نقد فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» که این روزها در حال اکران است، اظهار داشت:علی ملاقلی پور با دستانی پر، نگاهی شفاف به جامعه و انرژی مثبت و زنده وارد عرصه سینمای حرفه ای ایران شده و می تواند علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و آثار شادروان رسول ملاقلی پور در آینده جایگاه شایسته را در سینمای ایران به خود اختصاص دهد.

  • دوران عاشقی* ۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۱۲:۳۹

    جبار آذین و نقد شفاهی فیلم های روی پرده

    «دوران عاشقی» ایستگاه عاشقانه «رئیسیان» در سینماست

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما در نقد فیلم سینمایی «دوران عاشقی» که این روزها در حال اکران است، اظهار داشت: در حالیکه سینما عرصه یکه تازی فیلم هایی شده است که با سوء استفاده از نیاز مخاطب به نشاط و امید در بازار مکاره سوداگری و لودگی و هجوپردازی می پردازد مخاطب می تواند با «دوران عاشقی» عاشقی را مرور کند.

  • سریال دردسرهای عظیم ۲ ۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۲:۱۵

    یادداشتی از «حسین سلطان محمدی»

    «دردسرهای عظیم ۲»؛ اتلاف توان انسانی و مادی!

    سینماپرس: حسین سلطان‏ محمدی منتقد سینما طی یادداشتی که در اختیار سینماپرس گذاشت به نقد سریال «دردسرهای عظیم ۲» به کاگردانی بزرو نیک نژاد پرداخت

  • فیلم سینمایی گینس ۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۱۲:۴۳

    جبار آذین و نقد «گینس»

    فیلم شترمرغی «تنابنده» و چند اما و اگر سینمایی و اجتماعی!

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما در نقد فیلم سینمایی «گینس» که این روزها در حال اکران است، اظهار داشت: نخستین ساخته محسن تنابنده فضای کمدی دارد و با آنکه در نگاه های انتقادی به برخی مناسبات انسانی و اجتماعی توهین نیست ولی شوخی های آن به هجو، هزل و لودگی گرایش داشته و معیارهای رایج سینمای گیشه در آن سلطه یافته است.

  • فیلم «اسب سفید پادشاه» ۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۱۱:۰۲

    نقد شفاهی فیلم های در حال اکران

    آذین: «اسب سفید پادشاه» عاشقانه ای متوسط از فیلمسازی است که از او انتظار تولید فیلم‌های شاخص می‌رود

    سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما در نقد فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» که این روزها در حال اکران است، اظهار داشت:هشتمین فیلم سینمایی لطیفی اثری اجتماعی و عاشقانه است که آن را در سطح متوسطی می توان دانست.

  • فیلم گس ۱۳۹۴-۰۳-۲۵ ۱۱:۰۹

    نقد فیلم های در حال اکران؛

    «گس»؛ روایتی خام دستانه و اغراق شده از «خیانت» در میان نسل ها!

    سینماپرس: ناصر بهزادی/ اولین فیلم سینمایی کیارش اسدی زاده با عنوان «گس» که به تازگی روی پرده سینماها رفته، روایتی خام دستانه، کلیشه ای و قبح شکن از خیانت نسل های گوناگون نسبت به یکدیگر است.

  • نهنگ عنبر ۱۳۹۴-۰۳-۱۱ ۰۹:۱۶

    نقد فیلم های در حال اکران؛

    «نهنگ عنبر»؛ فیلمی نازل و پیش پا افتاده که اصلاً شبیه سینما نیست!

    سینماپرس: علیرضا انتظاری/ «نهنگ عنبر» جدیدترین ساخته سینمایی سامان مقدم که به تازگی روانه اکران شده است، فیلمی نازل و پیش پا افتاده است که علیرغم تمامی تلاش های سازندگانش برای جذب مخاطب در این رابطه نمی تواند خوب عمل کند. چرا که هیچ شباهتی به سینما ندارد و تنها هجویه ای به تمام معنا پر از کنایه های سیاسی و اجتماعی است!

  • فیلم سینمایی«من دیه گو مارادونا هستم» ۱۳۹۴-۰۲-۲۱ ۱۱:۵۶

    نقد فیلم های در حال اکران؛

    «من دیه گو مارادونا هستم»؛ آشفته بازاری زننده با چاشنی شبه روشنفکری!

    سینماپرس: علیرضا انتظاری/ «من دیه گو مارادونا هستم» فیلمی روده دراز و و پرگو است که همراه با میزانسن های درهم و بازی های بسیار بد شبیه به آشفته بازاری مهوع برگرفته از سریال های نازل تلویزیونی شده و به نوعی در امتداد سینمای شبه روشنفکری توکلی است که با «آسمان زرد کم عمق» ثابت کرد در ورطه ای غریب گرفتار شده و دیگر نمی تواند به روزهای اوج خود باز گردد!

  • فیلم سینمایی بوفالو ۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۰:۳۹

    گام به گام با فیلم های فجر

    «بوفالو»؛ فیلمی که برای مردم ساخته نشده است

    سینماپرس: رضا مرتضوی/ فیلم سینمایی «بوفالو» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی فیلمی پیچیده است که به دلیل وامداری سازنده اش نسبت به سینمای مدرن غربی نمی تواند مخاطبان ایرانی را از خود راضی نگه دارد.

  • فیلم سینمایی سیزده به کارگردانی هومن سیدی ۱۳۹۳-۱۰-۲۰ ۱۳:۱۰

    نگاهی کوتاه به جدیدترین اثر هومن سیدی

    «سیزده»؛ ناکام در نوآوری و سرشار از عصبانیت!

    سینماپرس: رضا مرتضوی/ دومین اثر هومن سیدی همانند فیلم اولش فیلمی سرشار از عصبانیت و به شدت بدآموز است؛ فیلمی با تاثیرات مخرب و منفی برای نوجوانان که منجر به خلق یک «درام» مجنون شده است.

  • دختر گمشده دیود فینچر ۱۳۹۳-۰۹-۳۰ ۱۵:۳۱

    نگاهی به فیلم نامزد اسکار ۲۰۱۵

    «دختر گمشده»؛ رویکرد فینچر از تعلیق و معما به ماجرا

    سینماپرس: عباس کریمی‌عباسی/ «دختر گمشده»؛ فیلمی از دیوید فینچر است که از نامزدهای اسکار ۲۰۱۵ است و به نظر می رسد که جوایز متعددی را از آن خود کند. این فیلم در حال اکران اگرچه مولفه های فینچر را داراست اما نقظه عطفی در آثار وی به شمار می رود.

  • فیلم پنج ستاره ۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۰:۵۴

    نگاهی به اولین تجربه مهشید افشارزاده؛

    كشش درام؛ حلقه مفقوده «پنج ستاره»

    سینماپرس: حمیدغفاریان / بعد از تجربه‌های مختلف بازیگری، «پنج ستاره» اولین تجربه مهشید افشارزاده به عنوان كارگردان است و او این گام را با فیلمنامه، فرمی ساده و امتحان پس داده برداشته است كه می تواند آغازی بی تكلیف برای او باشد.

  • برد پیت - لینکولن ۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۰:۴۹

    نگاهی به آثار برگزیده اسکار

    نقدی متفاوت بر فیلم دوازده سال بردگی/ هالیوود، ایالات متحده و تهدیدی به نام "جنگ های داخلی آمریکا"

    سینماپرس/ حمید خرمی: یکی از ویژگی‌های صنعت هالیوود، زمینه سازی برای پیش برد اهداف ایالت متحده آمریکا و آماده سازی افکار عمومی برای پذیرفتن نیات آن کشور است. این صنعت در طول یک صد ساله عمر خود بارها با پیش‌بینی و یا به عبارتی بهتر با به تصویر کشیدن طراحی‌های از پیش آماده‌شده به مهندسی افکار عمومی پرداخته و زمینه را برای اقدام عملی دولت آمریکا مهیا کرده است.

  • عکس2 ۱۳۹۲-۰۹-۲۴ ۱۴:۴۸

    نتیجه بررسی های سینماپرس پیرامون نقد فیلم

    نقد منصفانه به آگاهی‌بخشی فیلمساز و مخاطب کمک می‌کند

    به فاصله کوتاهی از تولد سینما، نقد فیلم نیز معنا پیدا کرد، اما سوالی که در این جا مطرح است این است که آیا تمامی نقدهایی که در سینمای ایران ارائه می شود از روی علم و آگاهی و تخصصی است؟ اهالی سینما به این پرسش سینماپرس پاسخ داده‌اند.

  • علی روئین تن*** ۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۰:۱۰

    نقد فیلم از منظر سینماگران/

    رویین‌تن: نقد هیچ رسانه‌ای را قبول ندارم/ اگر منتقدان پشت من بودند خانه سینما تعطیل نمی‌شد!

    علی رویین‌تن گفت:اگر منتقدان در جلسه مطبوعاتی فیلم زمهریر پشت من به عنوان یک سینماگر ایستاده بودند به تعطیلی خانه سینما نمی‌انجامید.

  • هانیه توسلی و فرهاد اصلانی در فیلم سینمایی «به خاطر پونه» به کارگردانی هاتف علیمردانی ۱۳۹۲-۰۷-۲۱ ۱۳:۳۹

    نقد شفاهی

    «به خاطر پونه» فیلمی ناقص و شعاری است

    سینماپرس-گروه سینما/ جبار آذین در نقد فیلم «به خاطر پونه» گفت: جانبداری فیلم با پررنگ‌کردن خانواده پونه و خود این کاراکتر، از زندگی لیبرالی و مانور روی تعصب مجید از به خاطر پونه یک فیلم ناقص و شعاری ساخته است.

  • فیلم کلاس هنرپیشگی ۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۰:۰۶

    نگاهی به فیلم علیرضا داوودنژاد؛

    «کلاس هنرپیشگی» معلق در روایت و ساختار فیلمسازی

    سینماپرس-گروه نقد/ جبار آذین در نقد فیلم «کلاس هنرپیشگی» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد، گفت: با آن که برای تلاش داود نژاد به دلیل ساخت فیلمی متفاوت و غیر کلیشه ای باید احترام گذاشت؛ اما نباید از یاد برد که «کلاس هنرپیشگی» در سینمای قصه گوی ایران مخاطب جدی مردمی ندارد.

  • نمایی از  فیلم سینمایی «دربند» به کارگردانی پرویزشهبازی ۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۰:۰۰

    نگاهی به فیلم «دربند»/

    «دربند» نقدی هوشیارانه با مناسبات نامطلوب اجتماعی است

    سینماپرس- گروه نقد/ جبار آذین