نمایش همه
  • ابتذال در سینما 1 ۱۳۹۷-۰۹-۲۱ ۱۱:۵۷

    ابتذال در سینمای ایران (۱)

    وقتی می خواهیم کَبک شویم و ابتذال را نبینیم!

    سینماپرس: اصالت گیشه و حاکمیت تفکر گیشه محورانه در مدیریت صنعت سینما، در کنار حضور افراد تاجر مسلک و شخصیت هایی که تنها نگاه صنعتی و هنری به سینما دارند و هرگونه ارزش گذاری در این عرصه را فاقد وجاهت می دانند، موجب خواهد شد تا ابتذال به عنوان بخش جدا ناپذیر از کسب گیشه و جلب نظر مخاطبان گسترده قرار گیرد.

  • سینمای مقاومت ۱۳۹۷-۰۹-۱۴ ۱۱:۱۸

    به بهانه پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

    نقش استراتژیک سینمای مقاومت در عرصه جنگ نرم/ نگاهی به بایکوت آثار فاخر تا ترویج وادی خطرناک وهم انگاری در مدیریت سینما

    سینماپرس: جشنواره بین المللی مقاومت در بستر خود حجم گسترده ای از موقعیت ها و فرصت ها را در حمایت از جبهه بین المللی مقاومت فراهم خواهد آورد که از شاخص ترین و مهمترین این فرصت ها می توان به موضوع شکستن انحصار رسانه ای غرب در تصویر پردازی از چهره بین المللی مقاومت و القای آن به اذهان عمومی جهان اشاره نمود.

  • اندر احوال جشنواره فیلم کوتاه 2 ۱۳۹۷-۰۸-۳۰ ۱۱:۵۴

    اندر احوال سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران (۲)

    عبور از سیاه نمایی و ترسیم فلاکت برای تمامی نسل‌ها/ وقتی سینمای جوان در برهوت جنگ نرم رها می شود!

    سینماپرس: سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در حالی به پایان رسید که فضای عمومی آثار به نمایش درآمده را تلخی اجتماعی فرا گرفته بود؛ تلخی مفرط و شدیدی که نه تنها مخاطب را به پذیرش فضای سیاه جامعه می رساند، بلکه تلخی حاکمیت این فضا را بر عمق وجود بیننده القاء می نمود و هیچ آینده روشن و امیدبخشی را از برای مخاطبان خویش متصور نمی ساخت!

  • احوالات جشنواره فیلم کوتاه ۱۳۹۷-۰۸-۲۸ ۱۰:۱۴

    اندر احوال سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران (۱)

    فقر شدید محتوا در حصار فرم گرایی/ وقتی از سینمای جوان آبی برای سینمای انقلاب گرم نمی شود!

    سینماپرس: مرور مجموع آثار سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به وضوح نشان می دهد که حجم قابل توجهی از این آثار با فقر محتوا روبرو بوده و از تنظیم پیام نامناسب و بعضا نا همگون و حتی در تقابل با سبک زندگی اسلامی و ایرانی برخوردار می باشد و این همه در حالی است که شاکله اصلی یک فیلم کوتاه را پیام و محتوای سازنده آن تشکیل می دهد.

  • درماندگی صدا و سیمای بدون راهبرد در چهل سالگی انقلاب ۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۱۱:۱۳

    رسانه مجری محور و حضور مِیلی سلبریتی ها

    درماندگی صدا و سیمای بدون راهبرد در چهل سالگی انقلاب

    سینماپرس: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بجای تمرکز بر قدرتمند کردن سلبریتی هایی که هیچ عُلقه ای به آرمان های این سازمان ندارند می بایست شروع به تربیت و پرورش نیروهای جوان و با استعداد در حوزه اجرا کند و با در اختیار دادن برنامه های مهم تلویزیون به آن ها و البته کنترل مداوم آن ها با تهیه کنندگان با سابقه تلویزیونی، فصل تازه ای را در سیاست های نامربوط خود پیش بگیرد.

  • چهل سال مدیریت سینما ۱۳۹۷-۰۸-۰۲ ۱۰:۱۰

    جایگاه سینما در چهل سالگی انقلاب اسلامی (۲)

    چهار دهه مدیریت سینما؛ بلاهت یا خیانت، مسئله این است!

    سینماپرس: پس از انقلاب عده‌ای با رانت و روابط خود توانستند وارد عرصه فیلم‌سازی شوند و در حال حاضر همین افراد با تاسیس پردیس‌های سینمایی عملا چرخه‌ی صنعتی سینما را از آن خود کرده‌اند و برای اطمینان از بازگشت سرمایه وکسب سود بیشتر به ساخت آثار کمدی سطحی، سخیف و با درون‌مایه‌های اروتیک و سکسی اهتمام می ورزند.

  • جایگاه سینما در چهل سالگی انقلاب اسلامی ۱۳۹۷-۰۷-۲۵ ۱۱:۵۳

    جایگاه سینما در چهل سالگی انقلاب اسلامی (۱)

    چهل سال مدیریت با آزمون و خطا در عرصه فرهنگ و هنر

    سینماپرس: با پیروزی انقلاب اسلامی قرار بود تحول و انقلاب در همه ساختارها و شئون‌ها رخ دهد و این تغییر و تحول اساسی به صورت مشخص در عرصه فرهنگ، تحت عنوان انقلاب فرهنگی مطرح و نامیده شد؛ با این همه این تحول و انقلاب اگر چه در همه شئون فرهنگ از جمله دانشگاه، سینما، کتاب، مجلات، موسیقی و... فراگیر شد و کم و بیش اثر خود را گذاشت، اما فی الواقع جهت گیری مطلوب و در راستای اهداف انقلاب اسلامی حلقه مفقوده در این تغییرات بود.

  • حوزه هنری در لانگ شات 4 ۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۱:۱۴

    حوزه هنری در لانگ شات (۴)

    مدیریت قبیلگی و تفسیر سلیقگی مبانی انقلاب اسلامی

    سینماپرس: حوزه‌ هـنری سازمان تبلیغات اسلامی شامل بخش های متنوع فرهنگی و هنری است که همواره بخش سینمایی آن از حضور اجتماعی گسترده تری برخوردار بوده است؛ البته این به معنای موفقیت سازمان توسعه سینمایی سوره نیست؛ بلکه نشان دهنده آن است که سینما از شاخه های دیگر هنری بیشتر مورد اقبال عمومی و توجه گسترده اجتماعی واقع شده است.

  • جک رایان (۲) ۱۳۹۷-۰۷-۱۱ ۱۱:۰۴

    تحلیلی بر سریال شِبه استراتژیک جک رایان (۲)

    مصوبان اف.‌ای.‌تی.‌اف (FATF) در نقش عَمله‌ی نِظام جک رایان

    سینماپرس: سریال جک رایان (Jack Ryan) را می بایست سریالی شبه استراتژیک قلمداد نمود که به صورتی ویژه دو خط اصلی را دنبال می کند؛ نخست ترسیم پیچیدگی های حمایت های مالی و گردش مالی تروریست ها که نقش آنالیست ها را در جنگ امنیتی آینده ضروری می سازد و دوم ترسیم تروریست بودن تمامی مسلمانان و حمایت مالی گسترده سایر مسلمانان از ایشان تصویرسازی شده است.

  • سریال شِبه استراتژیک جک رایان 1 ۱۳۹۷-۰۷-۰۴ ۱۱:۱۵

    تحلیلی بر سریال شِبه استراتژیک جک رایان (۱)

    وقتی ابرقهرمانان آمریکا به وسیله اف.‌ای.‌تی.‌اف (FATF) ناجی بشریت می شوند

    سینماپرس: سریال جک رایان (Jack Ryan) را می بایست به عنوان یک اثر اکشن در ژانر سیاسی- امنیتی معرفی نمود که یکی از جدیدترین سریال های آمریکایی است و توسط شرکت پارامونت تله‌ویژن به عنوان یکی از قدیمی ترین و در عین حال اصلی ترین بنگاه های یهودی تولید و توزیع محصولات تلویزیونی ایالات متحده تهیه گردیده و هشت قسمت نخست از فصل اول این سریال را در ۹ شهریور امسال به مخاطبان عرضه داشته است.

  • اندر احوال نماینده ایران در اُسکار ۲۰۱۹ ۱۳۹۷-۰۷-۰۲ ۱۰:۱۶

    اندر احوال نماینده ایران در اُسکار ۲۰۱۹

    سینمای ایران با دیپلماسی حقیرانه ی مدیرانش چه تصویری از ما برای جهانیان ترسیم می کند؟/ شاهکار دولتمردان مُدبر؛ وقتی ایران اسلامی «بدون فردا، بدون امید» ترسیم می شود

    سینماپرس: آیا واقعا «بدون تاریخ، بدون امضاء» همانگونه که در اعلامیه انتخاب آن بیان شده است، صدای ملتی کهن، نجیب و صلح‌دوست را به گوش همه جهانیان می‌رساند و یا آنکه این اثر مجهول سینمایی، ندای ضعف و بیچارگی و زبونی ملتی است که چاره‌ای ندارد و بهترین کار برایش تسلیم دربرابر فشار غرب است تا به مردار خواری نیفتاده است!؟

  • حوزه هنری در لانگ شات 3 ۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۹:۱۲

    حوزه هنری در لانگ شات (۳)

    اندر احوال آفات و منفعت مدیران هنرمند و هنر مدیران حوزه هنری

    ماحصل کلان فعالیت های حوزه‌ هـنری سازمان تبلیغات اسلامی تا اوایل دهه ۱۳۸۰ هجری شمسی، تولیدات این نهاد را به وضوح از سطح طراز هنر انقلاب اسلامی دور کرد و در این میان اگرچه همچنان هنرمندانی متعهد با این نهاد همکاری کردند؛ اما قطعا نگاه مدیریتی غالب بر حوزه هنری چنین هدفی را دنبال نکرده و به همان مسیری می رفت که مدیران ارشد اجرایی کشور و بالاخص مدیران فرهنگی و متولیان رسمی، پیشتر بر عرصه فرهنگ و هنر کشور تحمیل کرده بودند.

  • حوزه هنری در لانگ شات ۱۳۹۷-۰۶-۱۴ ۱۱:۲۱

    حوزه هنری در لانگ شات (۲)

    وقتی پای موش‌های سکه‌خوار به حوزه باز می شود

    سینماپرس: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز متاثر از مدیریت مرموز دهه شصت و بالاخص جریان فرهنگی معلوم الحال آن دوران قرار گرفت و به مرور با آرمان های نهادی خود در طراز هنر انقلاب اسلامی زاویه پیدا کرد و در این میان جدا شدن و در مواردی اخراج تعدادی از هنرمندان انقلابی و سوق یافتن بخشی از بازماندگان از ایشان به سمت سرمایه داری دو موضوع مهمی است که حوزه هنری در دهه نخست عمر خود با آنها مواجه شد.

  • حوزه هنری در لانگ شات ۱۳۹۷-۰۶-۰۷ ۱۱:۰۶

    حوزه هنری در لانگ شات (۱)

    نگاهی به شکل گیری حوزه هنری و ضرورت توجه به هنر در انقلاب

    سینماپرس: حوزه هنری یکی از زیرمجموعه های سازمان تبلیغات اسلامی است که از سال ۱۳۶۰ هجری شمسی، فعالیت خود را به طور رسمی آغاز نموده و اکنون در این مجال به بهانه تغییر رییس سازمان تبلیغات اسلامی به بررسی کارنامه این نهاد هنری در سال های اخیر و نقاط قوت و ضعف آن می پردازیم.

  • بودجه سازمان سینمایی ۱۳۹۷-۰۵-۲۴ ۱۳:۰۷

    با نگاهی به سازمان سینمایی و زیرمجموعه هایش؛

    بودجه های فرهنگی و سینمایی چه می شود!؟

    سینماپرس: آنچه در این میان اهمیت دارد آن است که به راستی آیا انتشار یکسری آمار و ارقام به عنوان شفاف سازی کافی است؟ آیا نباید مسئولان امر بابت عملکرد خود پاسخگو باشند؟ آیا نباید نهادی مردمی از دستگاه های دولتی و حاکمیتی بابت عملکردهای نادرست، خنثی و بعضا تخریبی شان مطالبه صورت دهد و آیا نباید نهادی در حکومت به حسابرسی از عملکرد مدیران ارشد و میانی این نهادها بپردازد؟

  • تابوشکنی 5 ۱۳۹۷-۰۵-۱۷ ۱۷:۰۱

    تابوشکنی مرحله ای در سینمای ایران (۵)

    تابوشکنی طبقه حساس در عصر یخبندان مدبران بنفش

    سینماپرس: مرور کارنامه ی سینمای ایران در پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روایت گر نکات قابل تامل بسیاری است که از آن جمله می توان به غلبه جریان روشنفکری در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری و بالاخص سامان مند نمودن فعالیت های سینمایی کشور حول ساختارها و سیستم های برجای مانده از دوران ستم شاهی اشاره نمود و به وضوح مشاهده نمود که چگونه عرصه فرهنگ جمهوری اسلامی مبتنی بر ساختارهای باقی مانده از رژیم طاغوت شکل گرفت.

  • هزارپاهایی که آفت فرهنگ جامعه اند ۱۳۹۷-۰۵-۱۰ ۱۱:۲۳

    هزارپاهایی که آفت فرهنگ جامعه اند/ وقتی ولنگاری در سایه ناکارآمدی مدیران به اضمحلال فرهنگی می رسد!

    سینماپرس: بخشی هایی از جامعه به طنزهای لوده و سخیف معتاد شده اند، چون جامعه ای که به علت ناتوانی مدیران فرهنگی امنیت روانی اش توسط سینما و تلویزیون مخدوش شده و با مفاهیمی چون نشاط، بهجت، امید و توکل ناآشناست، در زمان بروز دشواری های اقتصادی چاره ای جز پناه بردن به فیلم های سخیف روی پرده ندارد؛ اما سوال بی پاسخ آن است که مدیران سینمایی چطور می توانند از کارنامه و عملکرد خویش دفاع کنند؟

  • عباس صالحی-محمدمهدی حیدریان-فیلم سینمایی هزارپا ۱۳۹۷-۰۵-۰۷ ۰۹:۱۳

    از شر وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی به خدا پناه می بریم!/ وقتی «فتح پلان به پلان» برای نقش بستن «فحشا» «هزارپا» پیدا می کند!

    سینماپرس: رفتار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصداق حکایت سعدی است که می گوید «مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان»؛ اکنون با صدور مجوز هایی همچون هزارپا و عرق سرد حقیقتا «دفع افسد به فاسد» ارجحیت دارد و در کنار پرسش از کارگردان باید مسئول فرهنگی بازخواست شود که چگونه به اثری با کنایه های جنسی و یا صحنه های اروتیک وتوهین به مقام جانبازان و زیر پا گذاشتن کرامت زنان مجوز اکران داده اند!؟

  • تابوشکنی 4 ۱۳۹۷-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۹

    تابوشکنی مرحله ای در سینمای ایران (۴)

    تابوشکنی از فرهنگ ایرانی و اسلامی/ وقتی مارمولک زیر نور ماه متولد می شود!

    سینماپرس: اگر چه به واسطه حجم قابل توجه آثار و تولیدات سینمایی دهه ی ۱۳۷۰ هجری شمسی، پروژه تابوشکنی از جامعه اسلامی ایران در قالب ترسیم روابط زن و مرد و همچنین رقاصی و مطربی و ... توانست فضای فرهنگی و اجتماعی کشور را به سرعت دستخوش تغییرات شگرف سازد؛ اما باید توجه داشت که به مرور زمان، سطح تابو شکنی آثار سینمایی، مرز های اولیه حجاب و عفاف را درنوردید و شالوده های عمیق اعتقادی جامعه اسلامی را نیز متذکر شد.

  • تابوشکنی 3 ۱۳۹۷-۰۴-۲۷ ۱۲:۴۸

    تابوشکنی مرحله ای در سینمای ایران (۳)

    شوکران فیلمفارسی در سینمای پس از انقلاب

    سینماپرس: پس از شکل گیری تابوشکنی گسترده در سینمای ایران با پیروزی انقلاب این فرآیند متوقف می شود ولی بازهم دُمل چرکین تابو شکنی‌ دوباره سر می‌گشاید و این‌بار دیگر دست استعماری سلطه گران فرهنگی غرب به صورت مستقیم  دیده نمی‌شود. این همه در حالی است که باید توجه داشت که در همین دهه  است که به سبب حضور مدیریت مرموز اجرایی در دولت های سوم و چهارم، فرایند تثبیت پروسه ی دولت سازی در نظام نو پای جمهوری اسلامی با حضور جریان های التقاطی همراه می شود.

  • تابوشکنی به سبک سینمای رضا قزاق ۱۳۹۷-۰۴-۲۰ ۱۰:۴۷

    تابوشکنی مرحله ای در سینمای ایران (۲)

    تابوشکنی به سبک سینمای رضا قزاق

    سینماپرس: با نگاهی به تاریخ اجتماعی اوایل قرن چهاردهم ایران، می‌توان به صورت جدی بر این مسئله تاکید داشت که حتی جامعه آن‌ روزهای ایران با نمایش‌های بی‌پروا که با سبک زندگی اسلامی و ایرانی او سازگار نبود و در بسیاری از موارد همراه با تابو شکنی بود؛ مشکل جدی داشته، اما سرانجام این تابوشکنی‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که در دهه‌های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ هجری شمسی، نمایش صحنه‌های غیراخلاقی و مفسده‌آمیز و یا قصه‌هایی که رکن اساسی آن‌ها فحشا و روابط نامشروع بود، پرده تمام سینماها را اشغال کرده بود.

  • تابوشکنی مرحله ای در سینمای ایران (۱) ۱۳۹۷-۰۳-۳۰ ۱۲:۳۳

    تابوشکنی مرحله ای در سینمای ایران (۱)

    سینمایِ شهوت برانگیز یا شهوت برانگیزیِ سینما؟!

    سینماپرس: صنعت سینما از نخستین سال‌های ورود خود به ایران، اساس کار خود را برای جذب مخاطب، بر اصل تابوشکنی قرار داده است؛ تابوشکنی‌ای که به صورت مرحله‌ای گسترده می‌شود و این همه در حالی است که گذر از تابوهای اخلاقی و دینی مهمی که نشان از برنامه‌های پنهان و آشکار قدرت های سلطه گر، در دوران قبل از انقلاب اسلامی داشته و با  سوء مدیریت نهادهای متولی سینمایی در دوران پس از انقلاب، شرایط فرهنگی و بالاخص سینمایی کشور را امروزه به وادی ولنگاری فرهنگی کشانده است.

  • سینمای دوتابعیتی ۱۳۹۷-۰۳-۲۳ ۱۱:۰۳

    نفوذ فرهنگی در لوای فرنگی سازی؛

    سینمای دوتابعیتی و سرگشتگی در مفهومی با عنوان نفوذ فرهنگی

    سینماپرس: پدیده سینمای دوتابعیتی با سرعت و شدت فزاینده ای در حال توسعه در میان سینماگران ایرانی است و یکی از عوامل پیشرفت این اتفاق رویکرد متولیان بنفش پوش سال های اخیر سینمای ایران است؛ متولیانی متوهم در دوران پس و پیش برجام که عرصه ی فرهنگی کشور را درگیر و دار ولنگاری فرهنگی ساخته و جشنواره جهانی فیلم فجر ایشان با حضور تعداد نسبتا قابل توجهی از آثار دوتابعیتی، مُهر تاییدی بر اقدامات فرهنگی ویژه در عصر نفوذ فرهنگی می زند.

  • سینما و مظلومان فلسطین ۱۳۹۷-۰۳-۱۷ ۱۵:۰۲

    به مناسبت روز قدس؛

    آیا سینما همچون صهیونیست ها نژادپرست است؟/ وقتی مستضعفان و مظلومان در سینمای ایران جایی ندارند!

    سینماپرس: فلسطین مسأله اول جهان اسلام و حمایت از آن یکی از ده ها آرمان اصیل انقلاب اسلامی است، آرمان هایی چون مبارزه با فقر، مبارزه با بی عدالتی ، مبارزه با اشرافی گری، مبارزه با ظلم، مبارزه با استکبار، استعمار، استثمار، استحمار و ... در هر شکلی و در هر سطحی، حاکمیت حدود الهی و ... آرمان هایی که مدت هاست جایی بر پرده سینماها ندارند.

  • به کجا چنین شتابان 9 ۱۳۹۷-۰۳-۰۹ ۱۱:۰۰

    به کجا چنین شتابان (۹)

    حماقت یا حمایت فرهنگی؛ مساله این است!/ وقتی بی عرضگی و ناتوانی مدیران، امنیت و استقلال فرهنگی جامعه را مخدوش می کند

    سینماپرس: نهادینه سازی مولفه های غربگرایی، زندگی سکولار و اباحی گرایی از یکسو و بی توجهی به استقلال فرهنگی، اقتصادی و نظامی کشور، ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و آرمان های انقلاب مردم ایران از سوی دیگر توصیف بهتری از فرهنگسازی سینمای جمهوری اسلامی است، در نسبت با تعاریف رویایی، اغراق آمیز و خلاف واقعی که مدیران سینمایی از تاثیرگذاری های این سینما ارائه می دهند.

  • به کجا چنین شتابان 8 ۱۳۹۷-۰۳-۰۲ ۱۱:۴۷

    به کجا چنین شتابان (۸)

    مدیریت مدبرانه و گُل و بُلبُل جلوه دادن فضای ولنگاری فرهنگی

    سینماپرس: نقش کلی فرهنگ و هنر و بالاخص صنعت سینمای ایران در گسترش مفاسد و آسیب های اجتماعی، نقشی مغفول مانده است. در دهه های اخیر صدها فیلم اجتماعی با ادعای انعکاس واقعیات جامعه و مشکلات مردم ساخته شده و این همه در حالی است که به سختی می توان فیلمی را یافت که بر مشکلات قشری که آنها را سوژه کرده است، اثر مثبتی داشته باشد.

  • به کجا چنین شتابان 7 ۱۳۹۷-۰۲-۲۶ ۱۱:۱۷

    به کجا چنین شتابان (۷)

    اتلاف عُمر مردم در اجرای سلیقگی قوانین فرهنگی

    سینماپرس: در سال ۱۳۹۶ هجری شمسی، هفت فیلم صدرنشین گیشه، بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان فروش داشتند، اما این فیلم ها چه تأثیری در بهبود فرهنگ عمومی جامعه داشته اند؟ آیا متولیان رسمی امر هنر و بالاخص سینما در وزارت ارشاد و بویژه معاونت نظارت و ارزشیابی حاضرند به جامعه توضیح دهند که بالغ بر ده ها میلیون ساعت از عمر جامعه اسلامی ایران که در سال ۱۳۹۶، صرف تماشای آثار هجو و بعضا مبتذل و بی خاصیت شده، چه فوایدی را برای جامعه و مخاطبان این آثار در پی داشته است؟

  • اسب تراوا ۱۳۹۷-۰۲-۱۹ ۱۱:۴۵

    تدبیر بنفش و ماجرای نفوذ تا عمق جان سینمای ایران

    جشنواره جهانی فیلم فجر محملی برای ظهور و بروز دستورالعمل های ابلاغی نظام لیبرالیسم/ بررسی گوشه ای از پیام های آثار جشنواره

    سینماپرس: با بازبینی دقیق فیلم‌های این دوره جشنواره و سنجش آن با دستورالعمل های ابلاغی نظام لیبرالیسم در قالب سندهایی همچون سند ۲۰۳۰ یونسکو، بیشتر به عمق نفوذ فکری فرهنگی غرب می‌توان پی برد و از این جهت است که دیدن فیلم‌های این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر، هشداری خواهد بود از برای کسانی که دغدغه فرهنگ اسلامی و ایرانی را دارند و نگران آینده فرهنگی کشور هستند.

  • جشنواره جهانی ۱۳۹۷-۰۲-۱۷ ۱۱:۴۵

    اندر احوال جشنواره جهانی فیلم فجر

    از نفوذ فرهنگی تا حیات خلوتی از جنس اپوزیسیون نظام/ وقتی دیپلماسی فرهنگی در جشنواره جهانی وارونه ترسیم می شود!

    سینماپرس: حاشیه های جشنواره جهانی فجر به مراتب بیشتر از جشنواره ملی فجر است به طوری که هر کدام می تواند سوژه ای جداگانه برای پرداخت باشد، با بررسی خیلی از بخش های جشنواره و البته شعارهای ریز و درشت آن مانند دیپلماسی فرهنگی می توان دریافت که عموما در تقابل با دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی فعالیت نموده است.

  • به کجا چنین شتابان 6 ۱۳۹۷-۰۲-۰۵ ۱۲:۱۳

    به کجا چنین شتابان (۶)

    نقش مدیریت جشنواره ای در واتیکانیزاسیون فرهنگی

    سینماپرس: شرایط حال حاضر فرهنگی و سینمایی کشور تا به آنقدر دردآور و در عین حال از هم گُسیخته است که مدیران و متولیان سینمایی، هنگام مواجهه با انتقاداتی که برگرفته از بیانات و مطالبات رهبری است، به شدت آشفته می شوند و در این شرایط به همان میزان هنگام گزارش دهی و موجه جلوه دادن عملکرد خویش، معظم له و سیاست های کلان نظام را دستاویز قرار می دهند.