نمایش همه
  • امام حسن مجتبی علیه السلام ۱۴۰۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۵۱

    به مناسبت ولادت «امام حسن مجتبی» علیه السلام؛

    انسان کاملی که اضلاع سه گانه «سیاست‌ورزی اسلامی» را برای نخستین بار تبیین نمود

    سینماپرس: از وجود مبارک امام مجتبی سلام الله علیه سؤال کردند سیاست چیست؟ و آن حضرت برای نخستین بار اضلاع سه گانه سیاست ورزی اسلامی را معنا و فرمودند: «ان تراعی حقوق الله و حقوق الاحیاء و حقوق الاموات».

  • آخرین روز جشنواره فیلم کوتاه ۱۴۰۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۴۹

    «صنعت سینمای ایران» در پاییز ۱۴۰۲ هجری‌شمسی؛

    از رفت و آمدهای شبانه در «خانه سینما» تا فرصت‌سوزی جشنواره‌های بین‌المللی «کودکان» و «کوتاه تهران» و «حقیقت» در ایجاد موج رسانه‌ای «حمایت از غزه»

    سینماپرس: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ هجری‌شمسی نیم‌نگاهی خواهیم انداخت به تقویم سال گذشته و مهمترین اخبار و اتفاقات به وقوع پیوسته برای صنعت سینمای ایران را در فصل پاییز مرور می‌کنیم.

  • روز چهارم جشنواره فیلم کوتاه ۱۴۰۳-۰۱-۰۶ ۱۱:۴۶

    یک فعال حوزه «فیلم کوتاه» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

    چالش «فیلمسازان کوتاه» از «فیلمسازان بلند» بیشتر است/ نمی‌دانیم ایده‌های‌مان را در «مدیوم کوتاه» بگنجانیم یا به سمت «فیلم بلند» برویم؟

    سینماپرس: مهرداد کبیری فعال حوزه فیلم کوتاه همزمان با آغاز سال نو در خصوص چشم انداز فیلم کوتاه در سال ۱۴۰۳ گفت: چالش ما از فیلمسازان بلند بیشتر است و مهمترینش این است که نمی دانیم ایده های مان را در مدیوم کوتاه بگنجانیم یا اقدامی انجام دهیم و به سمت فیلم بلند برویم؟

  • روز دوم هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» ۱۴۰۳-۰۱-۰۶ ۱۱:۴۵

    یک فعال حوزه «مستند» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

    مشکل «موضوع» نداریم اما معضل «ساختار» داریم/ چگونگی «روایت» در «سینمای مستند» از مشکلات اساسی ما است

    سینماپرس: محمد سلیمی راد مستندساز و عضو هیأت انتخاب جشنواره سینماحقیقت سال ۱۴۰۲ همزمان با آغاز سال نو در خصوص چشم انداز فیلم کوتاه در سال ۱۴۰۳ گفت: بچه های شهرستان پتانسیل این را دارند که ساختار را در دل محتوا درآورند. ما از نقاط محرومی مانند سیستان و بلوچستان چند فیلم خوب داشتیم. توجه به سینمای مستند در شهرستان ها با توجه به زیست بوم و اتفاقات خاص منطقه بسیار مهم است.

  • سالن سینما؛ قرش قرمز ۱۴۰۳-۰۱-۰۵ ۱۱:۲۷

    «صنعت سینمای ایران» در تابستان ۱۴۰۲ هجری‌شمسی؛

    از معرفی فیلمی ضدانقلابی به عنوان نماینده ایران در «اسکار ۲۰۲۴» تا تغییر مدیریت «فارابی» آن هم پس از دو سال فرصت‌سوزی!

    سینماپرس: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ هجری‌شمسی نیم‌نگاهی خواهیم انداخت به تقویم سال گذشته و مهمترین اخبار و اتفاقات به وقوع پیوسته برای صنعت سینمای ایران را در فصل تابستان مرور می‌کنیم.

  • قطعه هنرمندان ۱۴۰۳-۰۱-۰۵ ۱۱:۱۸

    در نخستین روز کاری از سال ۱۴۰۳ هجری‌شمسی؛

    به یاد هنرمندانی که دیگر نیستند ...

    سینماپرس: قطعاً یکی از سخت ترین کارها در آستانه نوروز نوشتن از درگذشت کسانی است که آثار و یاد آن ها در حافظه جمعی ما ماندگار شده است؛ متأسفانه سال ۱۴۰۲ برای اهالی فرهنگ و هنر و به خصوص سینمایی ها سال خوبی نبود و ما شاهد از دست دادن افرادی بودیم که جای خالی آن ها هرگز پر نمی شود.

  • ماشاالله شاهمرادی زاده ۱۴۰۳-۰۱-۰۴ ۱۱:۱۴

    «ماشاالله شاهمرادی‌زاده» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

    ابزار «جهاد تبیین» سینما و تلویزیون و کالاهای فرهنگی است/ از نظر محتوایی به شدت دچار معضل هستیم!

    سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما با توجه به برگزاری انتخابات پرشکوه مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالبات اهالی سینما از مجلس دوازدهم به ویژه کمیسیون فرهنگی گفت: انتظار ما از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس این است که روی کار متصدیان فرهنگی نظارت دقیق داشته باشند. اگر مدیری با عملکرد خود نشان داد که به این مقوله بی توجه است او را موأخذه کنند؛ ما این روزها دورمان یک میدان مین است و باید این میدان مین را خنثی کنیم.

  • برنامه نقد سینما ۱۴۰۳-۰۱-۰۴ ۱۱:۱۴

    «صنعت سینمای ایران» در بهار ۱۴۰۲ هجری‌شمسی؛

    از سرقفلی «نقد سینما» در تلویزیون به‌نام مدیران و اعوان «حوزه هنری» تا رونمایی «فارابی» از موجودیتی به‌نام «کلینیک فیلمنامه»!

    سینماپرس: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ هجری‌شمسی نیم‌نگاهی خواهیم انداخت به تقویم سال گذشته و مهمترین اخبار و اتفاقات به وقوع پیوسته برای صنعت سینمای ایران را در فصل بهار مرور می‌کنیم.

  • سالن سینما ۱۴۰۳-۰۱-۰۴ ۱۱:۱۲

    «ساسان سالور» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

    حضور فیلم‌های زیرزمینی در دنیا می‌تواند تأثیرات منفی برای سینمای کشورمان در پی داشته باشد

    سینماپرس: ساسان سالور تهیه کننده سینما در خصوص عملکرد شوراهای پروانه ساخت و نمایش در سال ۱۴۰۲ گفت: مگر ما مخاطب فرهیخته تر و آگاه تر نداریم که سینمای کمدی را رواج می دهیم؟ این نگاه مدیران ضربه مهلکی به سینما وارد می کند و به سینمای هنری آسیب می زند و در سینما دو دستگی ایجاد می کند. مدیران فقط بیلان می دهند و دنبال آمار فروش و گزارش اکران هستند. این است معنای سینما؟ اندیشه جایش در این سینما کجاست؟ چرا سینمای ما تهی شده از اندیشه؟

  • حضرت خدیجه طاهره سلام الله علیها ۱۴۰۳-۰۱-۰۲ ۱۰:۵۵

    در سالروز رحلت «ام المومنین» سلام الله علیها؛

    غفلت در تبیین رسانه‌ای بانوی مظلوم و غریبی که «فرهنگ جاهلی» را به «فرهنگ عقلانی» تبدیل کردند

    سینماپرس: دهم ماه مبارک رمضان سالروز رحلت حضرت «خدیجه طاهره» سلام الله علیها است؛ بانویی گرانقدری که نه تنها طبق فرموده قرآن کریم ام المومنین است؛ بلکه مادر ۱۲ امام شیعه محسوب می‌شود و با این همه متاسفانه در طی ۴۵ سال گذشته هیچ فیلم و سریالی را نمی‌توان به یاد آورد که به بازخوانی ابعاد شخصیتی این بانوی با عظمت پرداخته باشد.

  • پروانه معصومی ۱۴۰۳-۰۱-۰۲ ۱۰:۵۴

    به یاد «پروانه معصومی» در نخستین پنج‌شنبه از سال ۱۴۰۳ هجری‌شمسی؛

    بازیگری فرهیخته که آوازه نجابت‌اش در همیشه تاریخ سینمای ایران به یادگار خواهد ماند

    سینماپرس: نوروز ۱۴۰۳ در حالی از راه می رسد که جای خالی هنرمندان بسیاری پای سفره های هفت سین به چشم می خورد؛ زنده یاد پروانه معصومی یکی از همان هنرمندان است که سال های سال با عشق برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم تلاش کرده بود اما دست اجل مهلت بیشتری به وی نداد و او در آذر ماه سال ۱۴۰۲ به علت پارگی روده و عفونت ریوی به دیار باقی شتافت. در نخستین پنج‌شنبه از سال ۱۴۰۳ هجری‌شمسی چند تن از چهره های شناخته شده سینمای کشور آقای حجت الله سیفی و سرکار خانم نعیمه نظام دوست که سابقه همکاری با این هنرمند را داشتند از او برایمان گفتند.

  • غرفه سینماپرس در نمایشگاه مطبوعات؛ جواد انصافی ۱۴۰۲-۱۲-۲۹ ۱۲:۰۴

    «جواد انصافی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

    «نوروز» در صدر تمامی آیین‌های ایرانی است/ تولیدات سینمایی، تلویزیونی و تئاتری در خصوص «فرهنگ ایرانی-اسلامی» نیاز به صرف هزینه‌های گزاف ندارند

    سینماپرس: جواد انصافی نویسنده، بازیگر و کارگردان نمایش های آیینی سنتی همزمان با نوروز ۱۴۰۱ در خصوص ضرورت پرداختن به فرهنگ آیین و سنن ایرانی-اسلامی در هنرهای تصویری سینما و تلویزیون گفت: تجربه به من ثابت کرده پرداختن به آیین و سنن ملی دغدغه هیچ مدیر و مسئولی نیست در صورتی که تمامی مسئولان فرهنگی و هنری کشورها همه تلاش شان را به کار می برند تا فرهنگ خودشان را از طریق آثار هنری به جهانیان عرضه کرده و نسل جوان شان را با سنت ها و آیین های کشورشان آشنا نمایند.

  • صندوق اعتباری هنر ۱۴۰۲-۱۲-۲۸ ۱۰:۵۰

    در ماه‌عسل مشکوک «خانه سینما» و «صندوق اعتباری هنر» چه می‌گذرد؟

    از زاری برای «سلبریتی‌ها» تا فقدان ارائه حداقل خدمات صنفی به عموم هنرمندان و البته اختصاص «سبد کالا» به برخی افراد خاص!

    سینماپرس: در آستانه نوروز ۱۴۰۳ «خانه سینما»، «صندوق اعتباری هنر» و... هیچ گونه تدبیری برای اعطای عیدانه و سبد کالا و ارزاق و تأمین معاش حداقلی سینماگران نداشته اند و این اتفاق در حالی است که بر اساس برخی شنیده ها در ماه عسل میان این دو ساختار حمایتی به برخی افراد خاص که احتمالاً از ویژگی‌های خاص برای قبیله همیشه حاکم بر «خانه سینما» می‌باشند، بسته های کمک معیشتی اعطا شده است!

  • فیلم سینمایی «آپاراتچی» ۱۴۰۲-۱۲-۲۸ ۱۰:۴۸

    کارگردان «آپاراتچی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

    تمام تلاش‌ مان را کردیم که بتوانیم به طنز و کمدی‌شریف و نجیب نزدیک شویم/ به فروش بالای «آپاراتچی» و استقبال مخاطبان امید دارم

    سینماپرس: قربانعلی طاهرفر کارگردان «آپاراتچی» که پیش از این در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و یکی از آثار اکران نوروز ۱۴۰۳ است گفت: همه شاخصه ها دست به دست هم دادند تا پیچیدگی خاصی برای اکران نوروزی به وجود آید.

  • اسماعیل سلطانیان ۱۴۰۲-۱۲-۲۸ ۱۰:۴۸

    به یاد «اسماعیل سلطانیان» در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ هجری‌شمسی؛

    هنرمندی با نگاه اعتقادی و انقلابی که با شانتاژ و حاشیه‌ها میدان را خالی نمی‌کرد

    سینماپرس: نوروز ۱۴۰۳ در حالی از راه می رسد که جای خالی هنرمندان بسیاری پای سفره های هفت سین به چشم می خورد؛ زنده یاد اسماعیل سلطانیان یکی از همان هنرمندان است که سال های سال با عشق برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم تلاش کرده بود اما دست اجل مهلت بیشتری به وی نداد و او در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ به علت سکته قلبی به دیار باقی شتافت. در آستانه فرارسیدن سال نو چند تن از چهره های شناخته شده سینمای کشور جواد شمقدری و فرحناز منافی ظاهر که سابقه همکاری با این هنرمند را داشتند از او برایمان گفتند.

  • نمایشگاه مطبوعات سال 1402 ۱۴۰۲-۱۲-۲۷ ۰۹:۵۵

    «معاون فرهنگی هنری بسیج دانشجویی کشور» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

    بدنه دانشجویی باید به «سلاح هنر» مسلح شود/ «ققنوس» دانشجوی هنرمندِحلالِ مسئله را با مسائل مختلف درگیر می‌کند

    سینماپرس: سینماپرس: سید مسعود پرهیزگاری بیان کرد: بدنه دانشجویی باید به سلاح هنر مسلح شود و در قالب هنر به مسائل ورود پیدا کند. الحمدالله این حرکت در دانشگاه ها اتفاق افتاده است و اتفاقات خوبی در بدنه دانشجویی در حال آغاز شدن است.

  • بنياد شهيد و امور ايثارگران ۱۴۰۲-۱۲-۲۷ ۰۹:۵۵

    «عبدالله باکیده» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

    دوره فیلم‌های پروپاگاندای تبلیغاتی به پایان رسیده است/ «بنیاد شهید» باید دست روی فیلمنامه‌هایی بگذارد که محتوای مناسب دارند

    سینماپرس: عبدالله باکیده کارگردان سینما در خصوص عملکرد فرهنگی هنری بنیاد شهید گفت: بنیاد شهید می تواند نیروهای جوان و مستعد را کشف کرده و به کارگردانان جوان و تازه کار اعتماد کند و به آن ها امکان کار بدهد. بی تردید جوانان از بنده که امروز حدود ۷۰ سال سن دارم کارهای بهتری را می توانند ارائه دهند.

  • خسرو شکیبایی در کنار بیتا فرهی در نمایی از فیلم هامون به کارگردانی داریوش مهرجویی ۱۴۰۲-۱۲-۲۷ ۰۹:۵۴

    به یاد «بیتا فرهی» در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ هجری‌شمسی؛

    بازیگری که کاریزما در چهره‌اش عیان بود

    سینماپرس: نوروز ۱۴۰۳ در حالی از راه می رسد که جای خالی هنرمندان بسیاری پای سفره های هفت سین به چشم می خورد؛ زنده یاد بیتا فرهی یکی از همان هنرمندان است که سال های سال با عشق برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم تلاش کرده بود اما دست اجل مهلت بیشتری به وی نداد و او در آذر ماه سال ۱۴۰۲ به علت بیماری قلبی و ریوی به دیار باقی شتافت. در آستانه فرارسیدن سال نو چند تن از چهره های شناخته شده سینمای کشور آقایان: بهمن گودرزی و بهروز بقایی که سابقه همکاری با این هنرمند را داشتند از او برایمان گفتند.

  • بنياد شهيد و امور ايثارگران ۱۴۰۲-۱۲-۲۶ ۱۰:۵۱

    «رضا برجی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

    «بنیاد شهید» نباید باری به هر جهت مبادرت به تولید فیلم کند/ نهادها و ارگان‌ها باید با استراتژی مشخص در حوزه اهداف و سیاست‌ها گام بردارند

    سینماپرس: رضا برجی مستندساز پیشکسوت در خصوص عملکرد فرهنگی هنری بنیاد شهید گفت: متأسفانه سازمان های دولتی چون پول های شان را از دولت می گیرند برایشان مخاطب مهم و بازگشت سرمایه مهم نیست. این سازمان ها دنبال آمار دادن هستند و بنده امیدوارم که بنیاد شهید هرگز وارد این حوزه نشود و با این نگاه مبادرت به تولید فیلم نکند.

  • فیلم سینمایی «آسمان غرب» ۱۴۰۲-۱۲-۲۶ ۱۰:۵۱

    کارگردان «آسمان غرب» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

    «آسمان غرب» یک اکشن دفاع مقدس است و قهرمان هم دارد/ آنچه از ما در جشنواره دیده شد مطلوب بنده نبود!

    سینماپرس: محمد عسگری کارگردان فیلم سینمایی «آسمان غرب» که پیش از این در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر رونمایی شد و یکی از آثار اکران نوروز ۱۴۰۳ است گفت: فیلم ما یک اکشن دفاع مقدس است و قهرمان هم دارد و از ابتدا هم طیف سنی که مدنظرمان بود بین ۱۴ تا ۲۸ سال است. این فیلم از لحاظ فرمی و محتوا بر اساس سلیقه نسل جوام ساخته شده و شاید برای کسی که دنبال سینمای کلاسیک با ریتم کند است این فیلم جذابیت نداشته باشد.

  • مراسم تشییع مرحوم «آتیلا پسیانی» ۱۴۰۲-۱۲-۲۶ ۱۰:۵۰

    به یاد «آتیلا پسیانی» در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ هجری‌شمسی؛

    هنرمندی به شدت با دیسیپلین که هیچ جایگزینی نخواهد داشت

    سینماپرس: نوروز ۱۴۰۳ در حالی از راه می رسد که جای خالی هنرمندان بسیاری پای سفره های هفت سین به چشم می خورد؛ زنده یاد آتیلا پسیانی یکی از همان هنرمندان است که سال های سال با عشق برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم تلاش کرده بود اما دست اجل مهلت بیشتری به وی نداد و او در مهر ماه سال ۱۴۰۲ به علت بیماری سرطان در فرانسه به دیار باقی شتافت. در آستانه فرارسیدن سال نو چند تن از چهره های شناخته شده سینمای کشور آقای امیرپورکیان و سرکار خانم گیتی معینی که سابقه همکاری با این هنرمند را داشتند از او برایمان گفتند.

  • مرتضی پورصمدی ۱۴۰۲-۱۲-۲۳ ۱۰:۲۲

    به یاد «مرتضی پورصمدی» در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ هجری‌شمسی؛

    فیلمبرداری حرفه‌ای و متواضع که هرگز به صورت باری به هر جهت کار نمی‌کرد

    سینماپرس: نوروز ۱۴۰۳ در حالی از راه می رسد که جای خالی هنرمندان بسیاری پای سفره های هفت سین به چشم می خورد؛ زنده یاد مرتضی پورصمدی یکی از همان هنرمندان است که سال های سال با عشق برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم تلاش کرده بود اما دست اجل مهلت بیشتری به وی نداد و او در شهریور ماه سال ۱۴۰۲ به علت سکته قلبی به دیار باقی شتافت. در آستانه فرارسیدن سال نو چند تن از چهره های شناخته شده سینمای کشور آقایان: ابراهیم فروزش و امید بنکدار که سابقه همکاری با این هنرمند را داشتند از او برایمان گفتند.

  • بنياد شهيد و امور ايثارگران ۱۴۰۲-۱۲-۲۳ ۱۰:۲۲

    «حمید بهمنی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

    در «بنیاد شهید» باید تعارف کنار گذاشته شود/ ریال به ریال پول‌های «بنیاد شهید» برای «شهدا» است و مراقبت لازم دارد!

    سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما در خصوص عملکرد فرهنگی هنری بنیاد شهید گفت: بنیاد شهید در حوزه مفاهیم در سینما باید خیلی بالاتر برود. نباید دم دستی فیلم تولید شود و باید با کیفیت بالا کارها را تولید و مخاطب را درگیر کنند. مسئولان بنیاد باید به کیفیت بالا اندیشه کنند. باید برای سال های آتی تغییر کنند و مهمتر از هرچیز این است که باید بدانند هزینه هنگفت باید تأثیر مثبت داشته باشد.

  • صندوق اعتباری هنر ۱۴۰۲-۱۲-۲۳ ۱۰:۲۱

    «رئیس اسبق انجمن منشیان صحنه» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

    آقایان «صندوق اعتباری هنر» با شو و شعار و دیالوگ شکم‌ها سیر نمی‌شود!/ «هنر کارت» چه دردی از «هنرمندان» درمان کرد؟

    سینماپرس: زینت رضا رئیس پیشین انجمن منشیان صحنه در آستانه عید سعید نوروز و ماه مبارک رمضان در خصوص وظایف صندوق اعتباری هنر در قبال زندگی و معیشت هنرمندان گفت: این همه وعده بی عمل از سوی مسئولان صندوق اعتباری هنر شنیدیم و هنوز هم می شنویم! ما بالاخره نفهمیدیم که این هنر کارت چه دردی از هنرمندان بیکار و خانه نشین درمان کرد؟ وعده ای که مدت ها قبل دادند که با یک فروشگاه زنجیره ای می خواهند قرارداد ببندند تا اعضا بتوانند از آنجا خرید ارزان داشته باشند چه شد؟

  • فیلم سینمایی «پرویزخان» ۱۴۰۲-۱۲-۲۲ ۱۲:۲۷

    با طرح ادعای «علیرضا مفتخری مظاهری»؛

    «پرویز خان» نشان سرقت ادبی را بر پیشانی «سازمان هنری رسانه‌ای اوج» می‌چسباند؟!

    سینماپرس: علیرضا مفتخری مظاهری کارگردان سینما و تلوزیون بیان کرد: روز ۲۱ بهمن به تماشای پرویز خان در برج میلاد نشستم و بعد از دیدن فیلم بسیار عصبی و آشفته بودم. از آن‌جایی که نمی‌خواستم فضا احساسی شود و به لحاظ قانونی پیگیری کنم، واکنشی نشان ندادم. متاسفانه وقتی به مسؤولان سازمان اوج در سالن نمایش اعتراض کردم به جای اینکه تعامل کنند به من گفتند بروید هر کاری می‌خواهید انجام دهید. من هم رفتم و شکایت کردم و در حال حاضر پیگیر مسایل قانونی شکایت هستم.

  • بنياد شهيد و امور ايثارگران ۱۴۰۲-۱۲-۲۲ ۱۱:۴۴

    «مریم پوریامین» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

    همه مواد اولیه برای «انتقال مفاهیم فرهنگی» در «بنیاد شهید» وجود دارد/ «بنیاد شهید» باید از قوم و قبیله گرایی جلوگیری کند!

    سینماپرس: مریم پوریامین کارشناس فرهنگی و منتقد سینما در خصوص عملکرد فرهنگی هنری بنیاد شهید گفت: برخی اوقات مشاهده می کنیم خود مدیران بخش های مختلف بنیاد شهید دست به تهیه کتاب و فیلم و... می زنند در حالی که مدیر باید راهبری کند و از کارشناسان مجرب حوزه فرهنگ و هنر برای انتقال پیام و به ثمر رساندن پیام شهدا استفاده کند.

  • سریال‌ «بدل» ۱۴۰۲-۱۲-۲۲ ۱۱:۴۳

    کارگردان «بدل» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

    «بدل» نوستالژیک نیست/ تلاش کردیم جمعی از چهره‌های محبوب و دوست داشتنی مردم را در «بدل» گرد هم بیاوریم

    سینماپرس: علیرضا مسعودی معروف به علی مشهدی کارگردان سریال تلویزیونی «بدل» که قرار است در ایام نوروز روی آنتن برود گفت: این روزها اوضاع اقتصادی بخش زیادی از مردم به هم ریخته و فشار روی زندگی ها زیاد است و اگر من به عنوان یک فیلمساز بتوانم هر روز ۴۵ دقیقه در ایام ماه مبارک رمضان و عید سعید نوروز مخاطبانم را بخندانم برد کرده ام.

  • بنياد شهيد و امور ايثارگران ۱۴۰۲-۱۲-۲۱ ۱۰:۰۱

    تهیه کننده «اتاقک گلی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

    «بنیاد شهید» اگر سالی یک فیلم سینمایی خوب و قابل تأمل بسازد بسیار بهتر است تا اینکه چند فیلم تولید کند که فیلمنامه‌های ضعیفی دارند!

    سینماپرس: داود صبوری تهیه کننده سینما در خصوص عملکرد فرهنگی هنری بنیاد شهید گفت: بنیاد شهید تنها نباید روی فیلم های سینمایی زوم کند. بنیاد می تواند به ساخت فیلم های کوتاه و مستند و حتی سریال و مینی سریال در خصوص شهدا نیز روی بیاورد. بنده معتقدم بهترین اتفاق زمانی رخ می دهد که بنیاد شهید از هر فردی که دغدغه مندانه طرحی را ارائه می کند حمایت کرده و پشت سر آن ها بایستد.

  • سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران ۱۴۰۲-۱۲-۲۱ ۱۰:۰۰

    کارگردان انیمیشن «شمشیر و اندوه» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

    امیدوارم مسئولان سینمایی کمی جدی تر به حوزه انیمیشن توجه کنند!

    سینماپرس: مهرداد محرابی کارگردان که با انیمیشن «شمشیر و اندوه» در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشت در خصوص وضعیت حال و چشم انداز آینده صنعت پویانمایی در کشور گفت: توجه مسئولان به انیمیشن در جشنواره فیلم فجر بسیار ناامید کننده بود. من امیدوارم واکنش های متعددی که نسبت به بی توجهی آن ها به حوزه انیمیشن شده اندکی راهگشا باشد و بتواند باعث توجه ویژه آن ها به این هنر-صنعت که امروزه در دنیا به صورت جدی به آن نگاه می کنند گردد.

  • اکبر قدمی ۱۴۰۲-۱۲-۲۱ ۰۹:۵۷

    به یاد «اکبر قدمی» در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ هجری‌شمسی؛

    هنرمندی که اهل شیطنت‌ها و بدقولی‌های رایج در سینما نبود

    سینماپرس: نوروز ۱۴۰۳ در حالی از راه می رسد که جای خالی هنرمندان بسیاری پای سفره های هفت سین به چشم می خورد؛ زنده یاد اکبر قدمی یکی از همان هنرمندان است که سال های سال با عشق برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم تلاش کرده بود اما دست اجل مهلت بیشتری به وی نداد و او در مهر ماه سال ۱۴۰۲ به علت بیماری به دیار باقی شتافت. در آستانه فرارسیدن سال نو چند تن از چهره های شناخته شده سینمای کشور آقایان: ابراهیم وحیدزاده و رحیم بهبودی فر که سابقه همکاری با این هنرمند را داشتند از او برایمان گفتند.