دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

نفوذ فرهنگی و وادادگی مدیران/۳

قهرمانی: مدیران فرهنگی و اغلب سینماگرانی که شرایط برای حضورشان در سینما سهل است دچار استحاله شده اند/ باورهای دینی و ارزشی در سینما از بین رفته است

محمد قهرمانی

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در رابطه با نفوذ فرهنگی به خصوص در سینمای کشور و وادادگی مدیران در قبال این اتفاق گفت: مدیران فرهنگی و اغلب سینماگرانی که شرایط برای حضورشان در سینما سهل است دچار استحاله شده اند و به همین دلیل ما به جای آنکه شاهد ترویج باورها و اعتقادات ملی و مذهبی و دینی و ارزشی در سینمای کشور باشیم، شاهد ترویج باورهای کسانی هستیم که امروزه مدیریت و تولید سینمای کشور را در دست خود گرفته اند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نفوذ فرهنگی یعنی تغییر باورها، ارزش ها و فرهنگ های یک جامعه؛ ما امروزه با پدیده نفوذ فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب به صورت جدی مواجه هستیم و به خصوص آن ها از طریق سینما به عنوان یک رسانه بسیار مهم و تأثیرگذار درصدد هستند تا باورهای ملی و اعتقادی و ارزشی را در کشورمان از بین ببرند.

وی ادامه داد: ما اگر حوزه های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، نظامی و... را تفکیک کنیم به این نتیجه می رسیم که حوزه فرهنگی مهمترین حوزه ای است که مسئولان و دست اندرکاران یک کشور باید به آن توجه کنند؛ امروزه در تمامی کشورهای دنیا مسائل فرهنگی و هنری در رأس همه امور قرار گرفته است؛ همه کشورها و حکومت ها به این نتیجه رسیده اند که با انجام کارهای فرهنگی می توانند به آنچه مورد نظرشان است دست پیدا کنند اما متأسفانه در کشور ما حوزه فرهنگ همواره مورد بی مهری های متعدد قرار می گیرد و کسی توجه جدی به حوزه فرهنگی ندارد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: دشمن با نفوذ فرهنگی از طریق سینما، تلویزیون، رسانه های مجازی و... در جامعه و مردم شک و تردیدهایی را ایجاد می کند و روی جامعه اثر می گذارد؛ دشمن هرآنچه خودش بخواهد را به خورد مردم می دهد و خیلی راحت با انجام کار فرهنگی می تواند نیکی ها را بد و بدی ها را نیک نشان دهد؛ این اتفاق در سینما برجسته تر از حوزه های دیگر اعم از کتاب، فضای مجازی و... است چرا که تصویر خاصیتی دارد که مردم به راحتی آن را باور می کنند و در ذهن ها ماندگار می شود از این رو دشمنان نظام و انقلاب امروزه روی سینمای ما تمرکزی جدی دارند.

قهرمانی تأکید کرد: این تصویرها اگر مرتباً در سینما و فیلم های مختلف تکرار شوند به راحتی می توانند روی باورهای عمومی تأثیر بگذارند و هر کار و عمل نادرستی را در میان مردم نهادینه کنند و ارزش ها را از بین ببرند؛ دشمنان با نفوذ در محتوای آثار باعث می شوند مردم دیگر توجهی به آنچه قبلاً مورد پسندشان نبوده نداشته باشند و به آنچه می بینند ارتباط برقرار کنند و متأسفانه از آنجایی که بسیاری از دست اندرکاران سینمای کشور اعم از تهیه کنندگان، فیلمنامه نویسان، کارگردانان و... دچار استحاله شده اند و باورها و اعتقادات شان دستخوش تغییرات اساسی شده این کارها را انجام می دهند و باورهای جدیدشان را در سینما به خورد مردم و جامعه می دهند.

این تهیه کننده سینما با بیان اینکه باورهای دینی و ارزشی در سینما از بین رفته است تصریح کرد: متأسفانه ریل گذاری ها در سینمای کشور به گونه ای است که نظارت جدی روی محتوای آثار تولید شده صورت نمی گیرد، نفوذ در حوزه فرهنگ سازماندهی شده و حتی ما شاهد آن هستیم که سفارت خانه های برخی از کشورهای خارجی با واسطه گری برخی افراد آنچه مورد نظرشان است را در سینما پیاده سازی می کنند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: این اتفاقات بسیار نگران کننده، تلخ و دردآور است و این وظیفه یکایک نیروهای ارزشی و انقلابی در سینما و دستگاه های نظارتی است که بساط این فیلم ها و این افراد را برچینند و نگذارند سینمای کشورمان جایی برای ترویج و تبلیغ آنچه دشمنان می خواهند باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.