چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

ادامه رفتار تبعیض آمیز مسئولان با اهالی سینما و انفعال خانه سینما؛

وقتی فقط یک صنف کمک شهرداری تهران را دریافت می کند!

خانه سینما- اصناف خانه سینما

سینماپرس: در پی عملکرد ضدصنفی مدیران خانه سینما طی سال های اخیر و عدم اهدای عیدی میلیاردی وزارت ارشاد به یکایک اعضای این نهاد که موجب خشم، انتقاد و اعتراض بسیار گسترده از سوی اهالی سینما که این روزها در بحران کرونا همگی بیکار و خانه نشین شده اند، به تازگی ابعاد تازه ای از گسترش بی عدالتی و نابرابری در دولت اعتدال شکل گرفته به نحوی که شنیده می شود در سایه انفعال خانه سینما، تنها یک صنف توانسته حمایت شهردار تهران را برای اعضایش فراهم آورد!

به گزارش سینماپرس کانون کارگردانان سینمای ایران تنها صنفی است که با همت خود از شهرداری تهران برای یکایک اعضای آن کارت های خرید ۵۰۰ هزار تومانی از فروشگاه های شهروند را جذب نماید.

سوأل اینجا است که چرا هیچ یک از مسئولان خانه سینما و سازمان سینمایی در پی آن نیستند تا به صورت عادلانه، یکسان و برابر با تمامی صنوف سینمایی برخورد داشته باشند و همه آن ها را به یک چشم ببینند!؟ آیا صنف های ضعیف تر محتاج چنین هدایایی نیستند؟

امید است شهردار تهران تدبیری جدی اتخاذ کرده و برای یکایک اهالی سینما که این روزها در بدترین شرایط معیشتی روزگار می گذرانند چنین هدایایی در نظر بگیرند چرا که همین میزان اندک می تواند بخشی از بحران به وجود آمده در زندگی اهالی سینما را التیام بخشد.

لازم به ذکر است کانون کارگردانان سینمای ایران به تازگی پیامی به شرح ذیل برای اعضای خود ارسال کرده است:

اعضای محترم کانون کارگردانان سینمای ایران
با سلام و احترام همانگونه که مستحضرید امسال از طرف سازمان سینمائی مبلغ پانصد هزار تومان تنها برای صد نفر از اعضای کانون اختصاص یافت ولی از آنجا که ما به دلیل شرایط حاد کرونائی اعتقاد به پرداخت هدیه به همه اعضای کانون داریم از دریافت این مبلغ تا اختصاص به همه اعضای محترم کانون کارگردانان امتناع کردیم. تا این لحظه هم متاسفانه هیچ ترتیب اثری از طرف سازمان سینمائی و هیات مدیره خانه سینما در این‌خصوص داده نشد.
با این وجود خوشحالیم که به اطلاع برسانیم با پی گیری های شورای مرکزی کانون توانستیم هدیه ای به همان مبلغ پانصدهزار تومان و به صورت بن شهروند برای همه اعضای کانون کارگردانان تهیه کنیم که اهدائی شهرداری تهران به کانون کارگردانان سینمای ایران است.
۱ـ محل توزیع خانه سینما ۲ در خیابان وصال می باشد
زمان: چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۴
۲ـ لطفا هنگام حضور کپی کارت ملی خود را به همراه داشته باشید و در صورت اعزام نماینده کپی کارت ملی را هم ارسال فرمایید.
۳ـ  توزیع هدایا در روز چهارشنبه با رعایت کامل اصول بهداشتی به منظور به حداقل رساندن خطر ابتلا به هرگونه ویروس و بیماری خواهد بود.
۴- از بزرگوارانی که خواهان اهدای هدیه خود به نیازمندان کانون و یا خانواده درگذشتگان کانون هستند تقاضا می شود ضمن ارسال تصویر کارت ملی خود در واتس آپ، این موضوع را به اطلاع خانم سوداگری برسانند.
۵ـ به غیر از هدیه فوق، کانون کارگردانان سینمای ایران برای اعضای خود هدایا، برنامه و امکاناتی در نظر گرفته که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.
با آرزوی سلامت
شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.