سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

حجت الاسلام پژمانفر در گفتگو با سینماپرس:

امروزه با رخوت و بی انگیزگی برای اجرای قانون از سوی مسئولان دولت روبرو هستیم/ مجلس یازدهم در حوزه نظارت بر عملکرد دولت جدی تر ورود می‌کند

نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم و نماینده مجلس یازدهم گفت: امروزه با رخوت و بی انگیزگی برای اجرای قانون از سوی مسئولان دولت به ویژه در حوزه فرهنگی روبرو هستیم که بسیار تأسف بار و ناراحت کننده است.

این عضو نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده هنوز در خصوص فعالیتم در مجلس یازدهم به جمع بندی نرسیده ام و ممکن است در این دوره مجلس وارد حوزه نظارت شده و به کمیسیون اصل ۹۰ بروم.

وی در همین راستا افزود: به دلیل تخلفات و اشکالات زیاد در حوزه اجرای قوانین که متأسفانه ما را با نگرانی های جدی مواجه کرده است شرایط اقتضا می کند که مجلس شورای اسلامی در حوزه نظارت بر عملکرد دولت به صورت جدی تری ورود پیدا کند و اجرائیات دولت را در حوزه های مختلف از جمله حوزه مهم فرهنگ و هنر قاطعانه پیگیری نماید.

پژمانفر ادامه داد: اصل نظارت باعث شده تا این روزها شخصا این انگیزه را پیدا کنم که به کمیسیون اصل ۹۰ بروم تا از ظرفیت مجلس شورای اسلامی برای نظارت جدی بر عملکرد دستگاه های دولتی استفاده کنم.

این عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: بی تردید تعلق خاطر بنده در وهله اول، دوم و سوم تنها حوزه فرهنگ و هنر است اما به این دلیل وارد حوزه نظارت می شوم که بتوانم مسئولان را موظف به اجرای قوانین کنم.

پژمانفر در این راستا متذکر شد: ما قوانین بسیار خوبی داریم که اگر اراده ای برای عمل به این قوانین وجود داشت تاکنون بخش عمده ای از مشکلات حوزه فرهنگ و هنر کاهش پیدا کرده و یا به طور کامل از بین رفته بود اما همانطور که پیش از این تأکید کردم امروزه ما به یک رخوت عجیب در حوزه فرهنگی کشور روبرو هستیم که این مسأله باید هرچه سریع تر اصلاح شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.