سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

لزوم توجه به مفاهیم ارزشی در سینما/۱

شرف الدین: جریان نفوذ مانع از ترویج مضامین دینی در همه ارکان جامعه شده است/ برخی در حال پیاده سازی سیاست های کاخ الیزه در کشور هستند!

محمدرضا شرف الدین در نشست تحلیلی «فرصت‌ها و تهدیدها»

سینماپرس: محمدرضا شرف الدین گفت: جریان نفوذ مانع از ترویج مضامین دینی در همه ارکان جامعه شده است! وقتی برخی مسئولان عملکرد دینی ندارند چرا باید بقیه سراغ دین بروند؟ بنده متأسفم که باید عنوان کنم برخی در حال پیاده سازی سیاست های دیکته شده کاخ الیزه در کشور هستند و از این رو نه تنها در سینما که در بسیاری مراکز دیگر هم نشانی از دین مداری وجود ندارد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «فرزند صبح» و «پرنده باز کوچک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه غربی ها برای ما می خواهند بی دینی است و متأسفانه نفوذی ها هم بر اساس خواسته آن ها جامعه را به سمت بی دینی هدایت می کنند.

وی سپس با بیان اینکه جریان نفوذ یک جریان مستدام در طول تاریخ است یادآور شد: در واقع نفوذی ها عنصرهای تأثیرگذاری هستند که جامعه های دینی را به انحراف می کشانند. بی تردید هزینه نفوذ از جنگ پایین تر است و مستکبران با نفوذ در دستگاه دولت های انقلابی آن ها را به شکست می کشند و منویات خود را پیش می برند.

شرف الدین در همین راستا خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم چند مصداق از این جریان نفوذ را ذکر کنیم می توانیم ۲۸ مرداد را به خاطر بیاوریم، در ۲۸ مرداد ما مصدق و زاهدی را می بینم. در جریان انقلابی مصر جمال عبدالناصر را می بینیم که انورسادات در مقابل او است. در جریان شکل گیری جمهوری اسلامی ایران نیر برخی را در مقابل حضرت امام (ره) می بینیم. برخی را در مقابل مقام معظم رهبری می بینیم که مسئولیت دولتی دارند. این نشان می دهد مستکبران و غربی ها در جاهای موثر نفوذی های موثری دارند.

این سینماگر متذکر شد: بی تردید موقعیت سردار سلیمانی را جریان نفوذ و فرد نفوذی به آمریکایی های خونخوار خبر داد. این ها که فقط یک بخش از جریان نفوذی هستند و ما از جریان های نفوذی سازمان یافته مانند منافقین خلق می گذریم. آنچه مهم است و باید به آن توجه کرد اینکه جریان نفوذ بسیار جدی است و تبلیغ سکولاریسم در نگاه فلسفی آن ها نهفته است و برای آن هزینه و تبلیغ می کنند و دین زدایی جزو مأموریت های آن ها است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سه و نیم» و «بالای شهر، پایین شهر» ادامه داد: تشکیل حکومت های لائیک و تجزیه دین از سیاست جزو راهبردهای اصلی آن ها است و موفق هم بوده اند. متأسفانه در همه شئونات جامعه ما وضعیت این است و این مشکل فقط در سینما نیست؛ از مقررات شهروندی گرفته تا سایر جاهای دیگر همین است. در نشریات و کتاب های درسی و آموزش و پرورش هم همین است. سینما هم مظلوم و بدبخت و توسری خورده عنصری در کنار کل جریان سیاسی و فرهنگی کشور است که متأسفانه نشانی از دین در آن وجود ندارد!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.