سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

اصرار به برگزاری جشنواره ای بی خاصیت!

وقتی دبیر جشنواره فیلم کودک نظری برخلاف ستادملی مبارزه با کرونا دارد!/ تابش: بدیهی است جشنواره در شرایط کرونایی باید برگزار شود!

علیرضا تابش در نشست خبری سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان‌و‌نوجوانان

سینماپرس: علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر سی و سومین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان در اظهارنظری عجیب و قابل تأمل گفت: بدیهی است جشنواره در شرایط کرونایی باید برگزار شود چرا که اساساً مشخص نیست این ویروس چه زمانی تمام می شود!

به گزارش سینماپرس نشست خبری آنلاین دبیر سی و سومین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان صبح امروز در حالی برگزار شد که تابش یا سوألات اهالی رسانه را کامل پاسخ نمی داد و یا با اظهارنظرهایی عجیب آن ها را دچار بهت می کرد!

سیدرضا منتظری از سینماپرس با طرح پرسش تلفنی مبنی بر اینکه با توجه به بی تأثیر بودن جشنواره فیلم های کودک و نوجوان در رشد و ارتقای این گونه مهم و موثر سینمایی و انتقادات و اعتراضات دامنه دار دست اندرکاران و دغدغه مندان سینمای کودک و نوجوان مبنی بر بی توجهی شدید به این گونه مهم سینمایی که آن را دچار زوال کرده، در این روزهای کرونایی چه اصراری برای برگزاری این رویداد به صورت فیزیکی وجود دارد و آیا بهتر نیست بودجه این رویداد سینمایی صرف تولیدات ارزنده کودک و نوجوان برای اکران در دوران پساکرونا شود؟ طی اظهارنظری عجیب که برخلاف نظرات ستادملی مبارزه با کرونا است گفت:  بدیهی است جشنواره در شرایط کرونایی باید برگزار شود چرا که اساساً مشخص نیست این ویروس چه زمانی تمام می شود!

این اظهارنظرهای تابش در حالی است که آمار مبتلایان و متوفیان کرونا در کشور طی روزهای اخیر روند رو به رشد و صعودی دارد و بی تردید برگزاری این رویداد سینمایی به صورت فیزیکی در دو شهر تهران و اصفهان مخاطرات جانی زیادی را برای اهالی رسانه و سینماگران در پی خواهد داشت.

به گزارش سینماپرس پاسخ تابش در خصوص پرسش سیدرضا منتظری به این شرح است:

خیلی از فیلمسازان سینمای کودک و نوجوان برای حضور در این رویداد سینمایی فیلم ارسال کردند و قطعاً همگی آن ها منتظر دیده شدن آثارشان هستند. جشنواره محلی برای دیده شدن و ارزیابی آثار این سینماگران است و  بدیهی است جشنواره در شرایط کرونایی باید برگزار شود چرا که اساساً مشخص نیست این ویروس چه زمانی تمام می شود!

بنده به عنوان اولین دبیری که این جشنواره را در ایام کرونا به شکل متفاوت برگزار می کند نقایص و مشکلات احتمالی را می پذیرم اما در هر صورت کرونا مسأله ای پیش بینی ناپذیر است و در شرایط ثابتی نیست و نمی توان در خصوص آن بحث و همفکری کرد. ما تصورمان این است که بچه های ایرانی در ۶ روز برگزاری جشنواره فرصت دارند با مراجعه به پلتفرم ها و در فضایی شاد و رنگی بتوانند بخشی از نگرانی خود را در این ایام کنار بگذارند و فضای جدیدی را تجربه کنند و امیدوارم جشنواره فیلم کودک پاسخ شایسته ای برای مقابله با این نگرانی ها باشد.

به گزارش سینماپرس اظهارنظرهای تابش در حالی است که طی روزهای اخیر بسیاری از اهالی سینما و رسانه خواستار لغو یکایک جشنواره های سینمایی و اختصاص بودجه های رویدادهای سینمایی به اهالی بیکار و خانه نشین سینما شده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.