دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

بازدید وزیر ارشاد از نمایشگاه «آینه در آینه»؛

اسماعیلی: هر ترم در دانشگاه کلاس دارم و از بچه‌ها می‌خواهم که در این فضاها حضور پیدا کنند!

محمدمهدی اسماعیلی؛ وزارت ارشاد

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که پشتیبانی خوبی در حوزه درمان از هنرمندان می‌کنیم.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه ۱۰ بهمن‌ماه از نمایشگاه «آینه در آینه» مروری بر تحولات هنر معاصر ایران در موزه‌های هنرهای معاصر تهران بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو فارس گفت: به نظرم کار که در این نمایشگاه وجود دارد نشان دهند عمق هنر انقلاب اسلامی است که کمتر روایت شده است. انقلاب بیشتر در روایت‌های رسمی و رسانه ما باقی مانده و این بخش هنری و عقبه مردمی است.

وب ادامه داد: من بعد از این بازدید به دوستان و همکارانم تاکید می‌کنم تا این آثار را جمع آوری کرده و نگهداری داری کنند. این آثار آرشیوی غنی از هنرمندانی است که خوشبختانه در قید حیات بوده و قابل دسترسی هستند، چند ساله دیگر ممکن است این عزیزان را از دست بدهیم و این باعث تأسف می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: با توجه این ضرورت‌ها بزودی یک کار ضربتی خوب برای جمع‌آوری این آثار کم نظیر که نشان دهند این است که انقلاب برای همه مردم بوده و هنرمندان چه میزان در این انقلاب نقش آفریده‌اند. به نمایش‌ گذاشتن این آثار برای جوانان و نسل جدید ما خیلی خوب است، من هر ترم در دانشگاه کلاس دارم و از بچه‌ها می‌خواهم که در این فضاها حضور پیدا کنند و اینگونه آثار را از نزدیک ببینند.

وی درباره بیمه و درمان هنرمندان، گفت: ما در حاضر در صندوق هنرمان ۸۶ هزار نفر عضو هستند و تقریباً پشتیبانی خوبی مخصوصاً در حوزه‌ درمانی از هنرمندان می‌کنیم. برنامه ما توسعه این کار است. من به مسئولان صندوق هنر دستور دادم که سریع‌تر پوشش بیشتر این کار را فراهم کنند، مخصوصاً برای هنرمندان شهرستانی که از امکانات کمتری برخوردار هستند. من روابطم با توده‌های مردمی، خوب است و از نزدیک در جریان اتفاقات و مشکلاتشان هستم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.