پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

صدابردار پیشکسوت سینمای ایران؛

دیدار «مدیرعامل صندوق اعتباری هنر» و «رئیس سازمان سینمایی» با «اصغر شاهوردی»

«اصغر شاهوردی»

سینماپرس: مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و رئیس سازمان سینمایی به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدار اصغر شاهوردی رفتند.

به گزارش سینماپرس، در ادامه طرح تکریم و دیدار با هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه سید مجید پوراحمدی به همراه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی عصر چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه به دیدار اصغر شاهوردی صدابردار پیشکسوت سینمای ایران رفتند و از نزدیک جویای حال وی شدند.

پوراحمدی ضمن ابلاغ سلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این هنرمند گفت: اصحاب فرهنگ و هنر میراث زنده جوامع محسوب می‌شوند که توجه و رسیدگی به امور آنها یکی از اصلی ترین وظایف صندوق اعتباری هنر است. تلاش ما این است که به طرق مختلف از جامعه فرهنگ و هنر کشور حمایت کنیم. با اجرایی شدن بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و اختصاص یارانه به این حوزه سعی می‌کنیم تا حدی به رفع دغدغه‌های موجود اصحاب فرهنگ و هنر خصوصاً مشکلاتی که در ایام بیماری و در سال‌های پایانی عمر گریبان گیر آنهاست، کمک نماییم.

وی ضمن قدردانی از زحمات چندین ساله همسر این هنرمند افزود: طی چندسال اخیر تلاش کردیم در کنار آقای شاهوردی باشیم و در حد مقدورات صندوق از ایشان حمایت‌های لازم صورت پذیرد در عین حال با تاکید مقام عالی تلاش خواهیم کرد هرگونه اقدام برای بهبود شرایط ایشان انجام شود و از هیچ کمکی دریغ نکنیم.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی ضمن تجلیل از فعالیت‌های ارزشمند این هنرمند گفت: اصغر شاهوردی هنرمند متعهد و تأثیر گذار عرصه سینما است که متاسفانه در این راه دچار حادثه شد. علی رغم اینکه متأسفانه ایشان بدلیل بیماری فعالیت نداشتند اما خاطره آثار ارزشمند ایشان همچنان در اذهان عمومی می‌درخشد. اکنون وظیفه ماست که در کنار او باشیم.

وی در ادامه افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر وضعیت آقای شاهوردی هستند و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده هرگونه حمایت و مساعدت از این هنرمند شدند.

همسر اصغر شاهوردی در این دیدار از مسائل و مشکلاتشان در رابطه با بیماری و روند درمان این هنرمند و هزینه‌های آن با نمایندگان وزیر فرهنگ گفت.

اصغر شاهوردی اولین صدابرداران سرصحنه سینمای ایران است که در آبان‌ماه سال ۱۳۸۶ در حالی که از سر صحنه فیلم «چراغی در مه» در شمال کشور در راه بازگشت به تهران، دچار سانحه رانندگی شد و به دلیل شکستگی مهره‌های کمر تا امروز در بستر بیماری است.

وی صدابرداری فیلم‌های «هامون»، «پری»، «لیلا»، «قرمز»، «باشو غریبه کوچک»، «اجاره‌نشین‌ها»، «شاید وقتی دیگر»، «کیمیا»، «سارا»، «بانو»، «زیر پوست شهر» و «خانه دوست کجاست؟» را در کارنامه کاری خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.