جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

غلامحسین لطفی:

اینکه من کم کار هستم تقصیر خودم نیست/وقتی پیشنهادی خوب مطرح نمی‌‍شود چرا باید کار کرد؟

غلامحسین لطفی در نشست خبری فیلم سینمایی «نارگیل»

سینماپرس: غلامحسین لطفی گفت: در حال حاضر پیشنهادات بسیار برایم کم است، سال جدید نسبت به گذشته کم کارتر هم شده‌ام و این ناامید کننده است. البته اینکه من کم کار هستم تقصیر خودم نیست، وقتی پیشنهادی خوب مطرح نمی‌شود چرا باید کار کرد؟.

به گزارش سینماپرس، غلامحسین لطفی در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر پیشنهادات بسیار برایم کم است، سال جدید نسبت به گذشته کم کارتر هم شده‌ام و این ناامید کننده است. البته اینکه من کم کار هستم تقصیر خودم نیست، وقتی پیشنهادی خوب مطرح نمی‌شود چرا باید کار کرد؟.

وی در همین رابطه ادامه داد: باور کنید که دیگر امیدی به حضور در بازیگری ندارم، دیگر سنی از من گذشته و نقش‌های خوب هم که برای سنین بالا نوشته نمی‌شود. پس چرا باید بی دلیل دل خودم را خوش کنم که بالاخره یک پیشنهاد خوب خواهد رسید.

لطفی با نقد دستمزد پایین بازیگران پیشکسوت اضافه کرد: می شنویم که یک فیلم با هزینه های میلیاردی ساخته می‌شود، اما وقتی موقع دستمزد بازیگران پیشکسوت می‌رسد همه از نداری می‌گویند و تهیه کننده تمام تلاش خود را می‌کند که کمترین پول را به ما بدهد. این اتفاق به نوعی توهین به بازیگران پیشکسوت است.

وی با اشاره طلب خود از بسیاری از پروژه‌هایی که در آنها بازی کرده افزود: باور کنید تعداد کسانی که از آنها طلب دارم از دستم در رفته است، تا دلتان بخواهد چک برگشتی انبار کرده‌ام، حتی از پروژه هایی که در زمان خود معروف مطرح بودند و خوب هم دیده شدند هم طلب سنگین دارم که پرداخت نمی شود.

لطفی: وجود مشاور حقوقی در کنار بازیگران لازم است

لطفی در همین رابطه اضافه کرد: البته وقتی طلبی پرداخت نمی‌شود به مرور زمان ارزشش کم شده و گاها بی ارزش می‌شود، مثلا طلب ۱۰ میلیون تومان در سال ۸۰ که هنوز پرداخت نشده امروز هیچ ارزشی ندارد اما در زمان خودش مبلغی قابل اعتنا بود.

وی در همین راستا ادامه داد: من برای کارم ارزش زیادی قائل هستم اما دعوت به کار با دستمزد ٣٠ سال پیش توهین به هنرمند است. ما هنرمندان به این دلسوزی ها نیازی نداریم در حالی که بسیاری از دوستانم هم با وجود تحصیلات آکادمیک در رشته کاری و تجارب خوب از فضای کار به دور مانده و به مشاغل دیگری مشغول هستند اما برخی افراد به واسطه روابط و آشنائیت ها هنرمند شده اند.

لطفی با اشاره به لزوم حضور مشاور حقوقی قضایی در کنار بازیگران افزود: به نظر من حضور چنین مشاوری لازم است زیرا گاها ما از ناآگاهی خودمان ضربه می‌خوریم، گاها شاید با یک جمله بتوان قرارداد را به نحوی تنظیم کرد که هیچ کدام از طرفین ضرر نکنند اما اینگونه نمی شود و ما شاهد آن هستیم که در اکثریت مواقع هر دو سمت قرارداد ناراضی هستند.

لطفی در همین رابطه خاطرنشان کرد: بازیگران و تمامی عوامل پشت صحنه نیازمند دانش و آگاهی نسبت به مسائل حقوقی حداقل در حد نوشتن قرارداد و زندگی روزمره خود هستند، البته به نظر من این برای همه مردم لازم است، زیرا قرارداد فقط به بازیگران ختم نمی شود و هرکسی در زندگی نیاز دارد تا کمی با مسائل حقوقی آشنا باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.