دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

سازمان سینمایی؛ پیشرفت یا حرکت در مسیر غلط گذشته؟/۱

شکراله: برخلاف وعده مدیران، سینما از آرمان های انقلاب و فرمایشات رهبری دور است/ چطور کسی که وزیر ارشاد را «طالبانی» خطاب کرد رئیس شورای صنفی نمایش شده؟

رضا شکراله

سینماپرس: رضا شکراله فعال سینمایی در رابطه با معضلات عدیده سینمای کشور و انفعال مدیران سینمایی در خصوص ایجاد تحولات مثبت در این حوزه اظهار داشت: برخلاف وعده مدیران سینما از آرمان های انقلاب، فرهنگ ایرانی-اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری به شدت دور است! متأسفم که باید عنوان کنم وضعیت سینما در دوره آقای خزاعی تفاوتی با زمان امثال حیدریان و ایوبی نکرده و سینما همچنان تحت اختیار منافقان و مبتذل سازان است! یکی دیگر از معضلات سازمان سینمایی کنونی بخش رسانه ای آن است که قوی نیست و یک روز بیانیه می دهد و روز دیگر خودش بیانیه اش را تکذیب می کند!

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده شخصاً از عملکرد آقای خزاعی راضی نیستم! ایشان از لحاظ شخصیتی انسانی پاک و سالم هستند و وقتی انتخاب شدند ما خوشحال بودیم که فردی برای مدیریت سینمای کشور انتخاب شده که آدم ها و جریانات داخلی سینما را خوب می شناسد اما متأسفانه در به همان پاشنه ۸ سال دولت آقای روحانی می چرخد و هیچ تغییر ماهوی در سینما حاصل نشده است.

وی ادامه داد: ایشان یا جناب وزیر مرتباً با رسانه ها مصاحبه و عنوان می کنند که سینما از آرمان های انقلاب و فرهنگ ایرانی-اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری دور است اما یک نفر نیست از آن ها پرسش کند که شما برای اینکه سینما به این مسیر هدایت شود چه کرده اید؟ شما به عنوان مدیر فرهنگی و سینمایی باید مسیر را بسازید اما متأسفانه از این مدل و الگو به شدت دور هستید و هیچ خط کشی برای اجرای منویات رهبری و پیاده کردن مدل سینمای انقلابی در کشور انجام نداده اید.

شکراله سپس با اشاره به برخی سیاست گذاری های نادرست در زمان مدیریت خزاعی اظهار داشت: یکی از کارهایی که با پروپاگاندای رسانه ای سعی در جلوه دادن آن کرده اند بحث سالن سازی در سراسر کشور با همکاری هاشم میرزاخانی است! سوأل اینجا است شما سالن می سازید برای چه فیلمی؟ شیشلیک؟ چپ راست؟ رحمان ۱۴۰۰؟ شما با سالن سازی فضا را مهیا می کند برای گسترش فساد بیشتر در سینما چرا که هیچ خط ایدئولوژیک انقلابی در سینما وجود ندارد.

این فعال سینمایی خاطرنشان کرد: اگر امروز کسی ندادند مدیریت سینما در دست چه کسی است احساس می کند همچنان آقای ایوبی یا حیدریان اداره امور سینما را در دست گرفته اند چرا که هیچ تغییری حاصل نشده و این اتفاق شاید به دلیل حضور مشاورانی است که ساز دیگری برخلاف اهداف انقلاب می زنند و آقای خزاعی هم به ایشان گوش می کنند.

وی با طرح این پرسش که چطور کسی که وزیر ارشاد را «طالبانی» خطاب کرد رئیس شورای صنفی نمایش شده؟ تصریح کرد: باعث بهت و افسوس است که در انتخابات شورای صنفی نمایش کسی رئیس شده که روز انتخاب وزیر ایشان را طالبانی خطاب کرد! چطور آقای خزاعی این فضاحت و اظهارات را یادشان رفته؟ چرا می گذارند یک مشت مارکسیست و چپی در رأس امور باشند و به ریش ما بخندند؟

شکراله متذکر شد: آقای خزاعی به خود بیایید! نگذارید یک جریان خاص خواسته های خود را به شما دیکته کنند! شما نباید با هر کسی تعامل داشته باشید. متأسفم که باید عنوان کنم در دولت آقای رئیسی تنها دستگاه و وزارتخانه ای که رویکردشان نسبت به دولت قبل عوض نشده همین وزارت ارشاد و سازمان سینمایی هستند. مگر می شود با افراد منافق و مسأله دار حرکت انقلابی کرد و تولید محتوای انقلابی داشت؟ بنده صراحتاً عنوان می کنم سازمان سینمایی هیچ ربطی به آقای رئیسی و دولت انقلابی ندارد.

وی تأکید کرد: همه چیز در سازمان سینمایی کنونی فاجعه بار است! بخش بین الملل فارابی به شدت فشل است و باید تدبیری عاجل برای آن صورت گیرد؛ بخش رسانه ای سازمان سینمایی قوی نیست و یک روز بیانیه می دهد و روز دیگر خودش بیانیه اش را تکذیب می کند! مشاوران آقای خزاعی دوگانه سوز هستند و مشورت از تفکر و جریان انقلابی نمی گیرند.

شکراله خطاب به رئیس سازمان سینمایی گفت: یک ماه دیگر انتخابات خانه سینما است؛ شما چه کرده اید؟ آیا منویات وزارت ارشاد و سازمان سینمایی در این نهاد اجرا شده یا شما در بلاتکلیفی به سر می برید؟ چرا باید با برخی جریانات تعامل داشته باشید؟ چرا با سران خانه سینما و سلبریتی ها رودربایستی دارید؟ چرا اقتدار ندارید؟ آیا آگاه نیستید که یک مدیر سینمایی باید اقتدار داشته باشد و اقتدار از آگاهی و بصیرت و شناخت جریانات انحرافی سینما به وجود می آید؟

این فعال سینمایی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: شما بر چه اساسی عمل می کنید؟ آقای خزاعی شما باید به سینماگران القاء کنید دولت عوض شده و سینماگران باید با مدیر سازمان تعامل کنند نه اینکه مدیر سینمایی بخواهد با سینماگران تعامل داشته باشد! این تعامل درست نیست. جذب حداکثری خوب است اما نه اینکه منافق و مبتذل ساز را بخواهیم به سمت خودمان جذب کنیم!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.