چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

با دعوت از ۳۹۷ عضو جدید؛

«قهرمان» فرهادی به آکادمی اسکار پیوست!

فیلم سینمایی «قهرمان»

سینماپرس: آکادمی اسکار ۳۹۷ عضو جدید پذیرفت که امیر جدیدی بازیگر فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی هم از جمله آنهاست.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، آکادمی اسکار امسال از ۳۹۷ عضو جدید دعوت به عمل آورد که شامل چهره‌هایی چون بیلی آیلیش، آن یا تیلور جوی و جیمی دورنان است و امیر جدیدی از ایران نیز در این فهرست حضور دارد.

اگر همه دعوت شدگان امسال عضویت در آکادمی علوم و هنرهای تصویری را بپذیرند تعداد کل اعضای آکادمی به ۱۰۶۶۵ نفر می‌رسد. از این میان ۹۸۸۵ نفر واجد شرایط رای دادن برای دور بعدی خواهند بود که نود و پنجمین دوره اسکار است و در ۱۲ مارس ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

در میان دعوت شدگان ۲۰۲۰ شمار زنان بیشتر شده و ۴۴ درصد دعوت شدگان زن هستند. ۳۷ درصد از دعوت شدگان نیز متعلق به اقلیت‌های قومی نژادی هستند و ۵۰ درصد دعوت شدگان از ۵۳ کشور دیگر به جز آمریکا انتخاب شده‌اند. از این میان ۷۱ نفر نامزدی اسکار را به دست آورده بودند و ۱۵ نفرشان این جایزه را دریافت کرده بودند.

در کنار امیر جدیدی بازیگر فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی، فیروزه خسروانی مستندساز ایرانی برنده جایزه ایدفا دیگر ایرانی حاضر در این فهرست است.

آریانا دیبوسی بازیگر فیلم «وست ساید استوری» اسپیلبرگ، توری کوتسور بازیگر «کودا» هر دو برنده اسکار شده‌اند. جسی باکلی از فیلم «دختر گمشده»، جسی پلیموندز و کودی اسمیت-مک فی از فیلم «قدرت سگ» نیز در میان نامزدهای امسال جای داشتند.

پاوو چوینینگ دورجی سازنده «لوانا: یک گاومیش در کلاس درس»، ریوسوکه هاماگوچی کارگردان «ماشین من را بران»، سیان هدر سازنده «کودا» و یوناس پوهر راسموسن سازنده «فرار» نیز در چند شعبه دعوت شده‌اند که باید یکی را به انتخاب خود بپذیرند. در حالی که همه اینها به شاخه کارگردان‌ها دعوت شده‌اند راسموسن به بخش مستند و دورجی، هاماگوچی و هدر به بخش نویسندگان نیز دعوت شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.