شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

گنجاندن بلیط نیم بهای سینما در قانون جوانی جمعیت؛

اظهارات «عضو کمیسیون فرهنگی» در برنامه‌ای با مجری‌گری یکی از مدیران «فارابی»!

سالن سینما؛ گیشه؛ فروش بلیط؛ کرونا

سینماپرس: یکی از مدیران فارابی که گویا اضافه کاری خود را به مجری گری در رسانه ملی سپری می‌کند در برنامه ثابت سینمایی خود با دعوت از عضو کمیسیون فرهنگی مجلس سوالات کم رمقی را طرح نمود و ایشان نیز در پاسخ گفت: به عنوان یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی می‌گویم، برای تشویق مردم در رفتن به سینما تخفیف‌هایی درنظر گرفته شده و همچنین برای قانون جوانی جمعیت هم ما یک قانون تصویب کردیم که خانواده‌هایی که سه فرزند دارند می‌توانند برای خودشان و فرزندان بلیت نیم بها تهیه کنند.

به گزارش سینماپرس، در وضعیت فشارهای روزافزون اقتصادی، حتی پس از فروکش کردن کرونا نیز اوضاع گیشه سینمای ایران همچنان رو به نزول است. در همین راستا زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه سینماچی رادیو جوان در مورد اقدامات مجلس برای برون رفت از این مشکل گفتگو کرد.

لاجوردی در ابتدا در مورد سوال علی مرادخانی در مورد تمهید اجرایی و عملیاتی مجلس برای اصلاح اوضاع بد گیشه سینما اینگونه پاسخ داد: به عنوان یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی می‌گویم، برای تشویق مردم در رفتن به سینما تخفیف‌هایی درنظر گرفته شده و همچنین برای قانون جوانی جمعیت هم ما یک قانون تصویب کردیم که خانواده‌هایی که سه فرزند دارند می‌توانند برای خودشان و فرزندان بلیت نیم بها تهیه کنند.

او ادامه داد: ما مرتب دستگاه‌های مختلفی را که در زمینه اجرای این قانون مکلف هستند برای نظارت بیشتر دعوت می‌کنیم و از آن‌ها جویای اجرای قانون می‌شویم. در این زمینه بنده گزارشی نشنیدم که مانعی وجود داشته باشد، اما بررسی دقیق تری خواهیم کرد که مادر به همراه سه فرزند بتواند برای اعضای خانواده بلیت نیم بها تهیه کند.

لاجوردی در پاسخ به مجری سینماچی و پرسش در مورد فیلم‌های درحال اکران مثل تی تی و بازیوو که زنان نقش پررنگی در آنها دارند گفت: من فرصت نکردم این فیلم‌ها را ببینم ولی در آینده نزدیک سعی می‌کنم حتما ببینم و بررسی کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.