سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

آسیب های حوزه اکران؛ معضلات و راهکارها/۲

گمرکی: هر مصیبتی شاهد هستیم به دلیل حضور مدیران نالایق است/ باندبازی در حوزه اکران بیداد می کند

غلامرضا گمرکی

سینماپرس: غلامرضا گمرکی تهیه کننده سینما در خصوص آسیب های جدی حوزه اکران گفت: نظام سینما مثل مدرسه ای شده که مدیر نالایق دارد! اگر مدیری که اداره سینما را در دست دارد لیاقت داشته باشد تمام کلاس ها را سر و سامان می دهد و نمی گذارد بی عدالتی در زیرمجموعه های تحت نظر او جاری شود اما عدم مدیریت است که سینما را به اینجا کشانده و ما هر مصیبتی در سینما شاهد هستیم به دلیل حضور مدیران نالایق است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «این زن حرف نمی زند» و «دیدار در استانبول» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در حوزه اکران همه چیز بر اساس پنهان کاری و زدوبندهای درونی گروهی خاص جلو می رود و هیچ شفاف سازی جدی در این حوزه وجود ندارد.

گمرکی سپس با تأکید بر اینکه باندبازی در حوزه اکران بیداد می کند تصریح کرد: مدیران سینمایی از این اتفاق به خوبی آگاه هستند اما از آنجاکه بخش اعظم دست اندرکاران اکران به دولت ها متصل هستند هیچ اقدامی در خصوص مبارزه با این پدیده شوم ندارند.

این سینماگر متذکر شد: نه تنها در حوزه اکران که در سایر حوزه ها سینما از بیخ و بن دچار مشکل شده و کسی به داد آن نمی رسد! اغلب افرادی که در این سینما کار می کنند و فیلم می سازند و اکران های خوب می گیرند یک سرشان به دولت و مدیران سینمایی متصل است! مدیران دلشان به حال سینما نمی سوزد و تنها به دوستان و نزدیکان شان توجه دارند و این ها اتفاقات تلخی است که دل ما را به درد آورده است.

وی در پایان این گفتگو افزود: چرا باید اغلب تهیه کنندگان بخش خصوصی سالیان سال در بیکار باشد اما افراد دیگر که از گرد راه نرسیده بودجه های آنچنانی بگیرند و کار کنند؟ چرا من باید سال ها بیکار باشم؟ چرا کسی نمی خواهد عدالت در سینمای کشور جریان پیدا کند؟ این ها پرسش هایی است که منتظر پاسخ آن ها از سوی مدیران سینمایی هستیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.