یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

گفتگوی سینماپرس با دبیر اجرایی یادواره شهدای غواص؛

عرب وند: صفر تا صد تأمین هزینه کنگره یادواره شهدای غواص توسط بخش خصوصی تأمین می شود/ طی سال های آتی بخش های این یادواره گسترش پیدا می کنند و حتماً به سینما توجه ویژه خواهیم داشت

بهرام عرب وند

سینماپرس: بهرام عرب وند دبیر اجرایی جشنواره یادواره شهدای غواص اظهار داشت: صفر تا صد تأمین هزینه کنگره یادواره شهدای غواص توسط بخش خصوصی تأمین می شود و سرداران و فرماندهان گردان جزو سیاست گذاران هسته مرکزی این رویداد فرهنگی و هنری هستند.

صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه‌ «پژواک‌ هنر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این یادواره در جزیره کیش برگزار خواهد شد؛ آقای نظرپور مدیرعامل شرکت خدمات عمران کیش و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس که در عملیات کربلای ۴ حضور داشتند مدتی قبل پیشنهاد برگزاری این رویداد را به بنده دادند؛ من از ایده ایشان استقبال کردم و سپس با بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش وارد مذاکره شدیم و نتیجه تصویب برگزاری این کنگره شد.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه آن، فرماندهی سپاه و نیروی انتظامی، امام جمعه کیش و همچنین تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی جزو شورای سیاست گذاری این رویداد فرهنگی و هنری هستند.

عرب وند سپس با بیان اینکه کریم مطهری نویسنده کتاب «هفتاد و دومین غواص» که از سرداران و فرماندهان گردان هشت سال دفاع مقدس است به دبیر علمی این رویداد انتخاب شده اظهار داشت: برخی از فرماندهان گردان هشت سال دفاع مقدس مانند آقایان سیدرضا موسوی و محسن جامه بزرگ نیز ما را در این امر مهم یاری می کنند.

این آهنگساز و مدرس موسیقی سپس در پاسخ به این سوأل که هزینه های برگزاری این جشنواره به چه صورتی است و آیا دولت سهمی در برگزاری این کنگره دارد اظهار داشت: ما بعد از بسط و گسترش دادن ایده برگزاری این یادواره، بخش خصوصی را درگیر کردیم و خوشبختانه آن ها جلو آمدند و اعلام کردند صفر تا صد هزینه برگزاری را می دهند. اتحادیه رستوران داران، اتحادیه هتل داران، کیش ایر و... از جمله حامیان جشنواره هستند.

وی سپس به برخی بخش های این رویداد اشاره کرد و گفت: جشنواره در بخش رسانه ای شامل مصاحبه، گزارش، یادداشت و خبر برگزار می شود؛ همچنین بخش ادبی ما شامل شعر و داستان و پادکست است و بخشی با عنوان عکاسی خلاق نیز داریم.

عرب وند در پاسخ به این سوأل که آیا در آینده این جشنواره استمرار خواهد داشت و بخش های دیگری از جمله فیلم و سینما به آن اضافه خواهند شد یا خیر اظهار داشت: طی سال های آتی بخش های این یادواره گسترش پیدا می کنند و حتماً به سینما توجه ویژه خواهیم داشت؛ حتی ممکن است در همین دوره هم بنا به صلاحدید شورای سیاست گذاری چنین بخشی را اضافه کنیم.

وی تأکید کرد: به نفرات اول تا سوم جوایز نقدی و دیپلم افتخار و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد. از آنجا که سوم دی ماه سالروز عملیات کربلای ۴ است این رویداد در روزهای سوم و چهارم دی ماه سال جاری برگزار می شود و ما تصمیم داریم برای کیشوندان نیز برنامه های ویژه ای را تدارک ببینیم.

عرب وند ادامه داد: ۱۷۵ نفر به از اقوام خانواده شهدای غواص به این رویداد دعوت خواهند شد و ما مهمان بزرگ زیادی در این رویداد خواهیم داشت. سالار عقیلی و حجت اشرف زاده نیز هم اکنون مشغول آماده سازی کارهایی به مناسب این رویداد هستند. علاوه بر این سردار سعید محمد نیز چند روز قبل از پوستر این رویداد رونمایی کرد و ما امیدواریم که بتوانیم اولین دوره این رویداد را درخور شأن شهدای غواص برگزار کنیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: در همه بخش ها داوران تخصصی به کار خواهیم گرفت که اسامی آن ها به زودی اعلام می شود و مهلت ارسال آثار به این رویداد نیز تا بیستم مهرماه پیش بینی شده که امکان تمدید نیز دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.