یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

وضعیت وخیم گیشه سینما؛ چالش ها و راهکارها/۶

فربد: ناآرامی های اخیر میزان مخاطبان «هروی سنتر» را به یک پنجم کاهش داد/ سازمان سینمایی باید تدبیر عاجل برای رفع بحران گیشه داشته باشد

همایون فربد

سینماپرس: همایون فربد مدیر پردیس سینمایی هروی سنتر در خصوص وضعیت وخیم گیشه سینماها گفت: ناآرامی های اخیر میزان مخاطبان «هروی سنتر» را به یک پنجم کاهش داد و این در حالی بود که ما شهریورماه به دلیل اکران فیلم جذاب «پسر دلفینی» و چند فیلم دیگر شاهد استقبال خوب مردم بودیم و فروش خوبی را تجربه کردیم اما در حال حاضر بیش از یک ماه است که با وضعیت بحرانی روبرو هستیم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من این روزها با بسیاری از همکارانم در خصوص وضعیت گیشه گفتگو می کنم و تقریباً همگی هم عقیده هستیم که ناآرامی های اخیر بسیار روی فروش فیلم ها اثر گذاشته است.

فربد ادامه داد: مشکل عدم استقبال مخاطبان از فیلم های سینمایی را می توان از چند ناحیه بررسی کرد؛ اول اینکه مردم دیگر مانند گذشته دل و دماغ حضور در سالن های سینما و تماشای فیلم را ندارند؛ دوم اینکه تمامی فیلم هایی که به نوعی امید گیشه محسوب می شدند و این احساس می شد که فروش بالایی داشته باشند در تابستان و بهار روی پرده رفتند و دیگر چندان فیلم مهمی نمانده که مردم منتظر تماشای آن باشند و در نهایت اینکه دفاتر پخش حاضر نمی شوند در این شرایط فیلم های جدید خود را اکران کنند.

این مدیر سپس با بیان اینکه ۲ سال کرونایی سالن های سینمایی را با مخاطرات بسیار جدی روبرو ساخت یادآور شد: این روزها برای ما دقیقاً یادآور روزهای تلخ کرونایی است؛ روزهایی که سالن های سینما تعطیل بودند و بعد از بازگشایی شان هم مردم کمتر تمایل به حضور در سینماها را داشتند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند تصور شما در خصوص آینده سالن های سینما چیست اظهار داشت: صادقانه به شما می گویم که اصلاً دوست ندارم در این مورد حتی فکر کنم چرا که فکرش هم وحشت زا است؛ متأسفانه این روزها حال هیچ سینمایی خوب نیست حتی پردیس سینمایی کوروش که بنده سال ها در آنجا بودم نیز این روزها خلوت است.

فربد در پایان این گفتگو تأکید کرد: سازمان سینمایی باید تدبیر عاجل برای رفع بحران گیشه داشته باشد؛ بنده فکر می کنم اگر فیلم های بایگانی شده که تاکنون شرایط اکران نداشته اند بتوانند نمایش داده شوند شاید بخشی از مردم تمایل پیدا کنند تا در سالن های سینما حضور پیدا کنند. بی شک ما این روزها نیازمند آن هستیم که بین سازمان سینمایی و اهالی سینما همدلی بیشتری شکل بگیرد تا دست در دست هم بتوانیم از این بحران سخت عبور کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.