یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴

با اخراج «باب چاپک» پس از ماه‌ها مبارزه با «ارزش‌های خانواده‌های آمریکایی»؛

آیا «کمپانی والت دیزنی» سعی خواهد کرد که به‌صورت پنهانی‌تر به شست و شوی مغزی کودکان بپردازد؟

دیزنی‌لند

سینماپرس: باب چیپک مدیرعامل چند سال اخیر کمپانی والت دیزنی، پس از ماه‌ها مبارزه با ارزش‌های خانواده‌های آمریکایی، اخراج شد.

به گزارش سینماپرس، سوزان آرنولد رئیس هیئت‌مدیره کمپانی والت دیزنی در یک بیانیه اعلام کرد که باب چیپک از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری کرده و باب آیگر (مدیرعامل پیش از چیپک) دوباره رهبری این کمپانی را عهده‌دار خواهد شد. رسانه‌های لیبرال طوری وانمود کنند که این خبر، سبب تعجب آن‌ها شده است اما حقیقت ماجرا چیز دیگری است.

شاید تنها رسانه‌ای که در ایران به بحران دیزنی در آمریکا پرداخت ما بودیم، اما مشکلات دیزنی با مردم آمریکا را برخی از رسانه‌های داخلی این کشور، پنهان نمی‌کردند. بحران به‌قدری حاد بود که حتی دیزنی مجبور شد مدیرعامل خود را اخراج کند. این امر در خالی اتفاق افتاد که چیپک چند ماه پیش، قراردادی چندساله با دیزنی امضا کرده بود.

دیزنی از یک ماه پیش تصمیم گرفت تا برای گرفتن جلوی ضررهای آینده، تعدادی از پروژه‌های ضد مخاطب، من‌جمله فیلم‌های جنگ ستاره‌ای که قرار بود جی. جی آبرامز بسازد را از برنامه آینده حذف کرده و دست به اخراج سراسری کارکنان بزرگترین کمپانی سرگرمی در جهان، بزند.

انتخاب شدن دوباره ران دی سنتیس به‌عنوان فرماندار فلوریدا نیز دلیل دیگری برای این تغییر در رأس دیزنی بود. در آخرین گزارشی که از دعاوی میان فلوریدا و دیزنی دادیم، اشاره داشتیم که دیزنی امید داشت مردم فلوریدا، فرمانداری لیبرال را انتخاب کرده، تا او مشکلی با تبلیغ و ترویج مفاهیم تراجنسیتی و همجنس‌گرایی نداشته باشد. ران دی سنتیس قاطعانه با اختلاف بیست‌درصدی در انتخابات پیروز شد و در نتیجه دستور او مبنی بر، پایان امتیاز معافیت از مالیات دیزنی، در بهار سال آینده عملی خواهد شد.

چند پروژه اخیر انیمیشن‌های پیکسار، یکی پس از دیگری با شکست روبرو شدند و مردم آمریکا در پیامی قاطعانه به دیزنی و امثالهم گفتند که آن‌ها به هیچ وجه تمایلی برای خوراندن انحرافات جنسی به کودکان ندارند.

سریال‌های دو سال گذشته دیزنی نیز با عدم استقبال مردم روبرو شده است. «شی‌هالک» آخرین پروژه مرد ستیزی بود که Review Bomb شد.

باب آیگر مدیرعاملی بود که دیزنی را در قرن بیست و یکم، به بزرگ‌ترین کمپانی سرگرمی در جهان تبدیل کرد. او با خریدن چند کمپانی فیلم‌سازی و انیمیشن‌سازی و حتی شبکه‌های ورزشی، ارزش این مجموعه را چند برابر کرد. البته بسیاری از گرایشات دیزنی به تبلیغ و ترویج مفاهیم چپ‌گرایانه، در دوران او آغاز شد. وب‌سایت ببیلون بی درباره این خبر نوشت: دیزنی این دفعه سعی خواهد کرد که به‌صورت پنهانی‌تر به شست‌ و شوی مغزی کودکان بپردازد.

ببیلون بی اشاره به ویدیو لو رفته از جلسه مدیران دیزنی دارد. این افراد در این جلسه گفتند که دیگر قصد پنهان کردن گرایشات خود به مفاهیم تراجنسیتی و همجنس‌گرایی را نداشته و به‌صورت علنی در انیمیشن‌ها و مابقی آثار سینمایی و تلویزیونی، این موضوعات را نشان خواهند داد.

آیگر در بیانیه‌ای اشاره داشت که افتخار می‌کند که دوباره رهبری این کمپانی را بر عهده گرفته است. آیگر در پشت پرده به سهامداران دیزنی قول داده است که از هزینه‌های مازاد این کمپانی بکاهد و تصویر خدشه‌دار شده آن‌ها را بهبود بخشد.

اخراج کارکنان اضافی لزوماً به ضرر کمپانی‌های بزرگ نبوده است؛ ایلان ماسک بیش از ۷۵ درصد کارکنان نه‌چندان به درد بخور توییتر را اخراج کرد و هیچ آبی از آبی هم تکان نخورد؛ اکثریت افراد اخراج شده را زنان و مجهول الجنسیت‌ها تشکیل می‌دهند. بسیاری از این افراد صرفاً Diversity Hire بوده‌اند و شایستگی سمت‌های خود را نداشتند. پراگ اگراوال مدیرعامل پیشین توییتر نیز در روز اول اخراج شد و او در صورت پیدا نکردن کار در یک مجموعه لیبرال، احتمالاً مجبور به بازگشت به هندوستان شده تا در دور میدان مرکزی کلکته، سمبوسه بفروشد.

*سوره سینما

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.