سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

نگاهی به طرح اکران آثار خارجی/۱۰

براری: بنده مخالف اکران فیلم خارجی در سینمای کشورمان نیستم؛ من مخالف آدم هایی هستم که همه شرایط را در نظر نمی گیرند

اسماعیل براری

سینماپرس: اسماعیل براری کارگردان سینما در پی اعلام اکران فیلم های خارجی گفت: گویا مدیران سینمایی صورت مسأله را گم کرده اند و به همین علت در حال آزمون و خطا هستند! بنده متعجبم چطور معضلات اساسی سینما توسط مدیران دیده نمی شود و آن ها در این شرایط بحرانی تدابیری عجیب مانند اکران فیلم های خارجی را اندیشه می کنند که قطعاً هیچ دردی از سینمای ما درمان نخواهد کرد؟!

کارگردان فیلم های سینمایی «رقص شیطان» و «جهنم سبز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من نمی گویم همه تفکرات و تصمیمات مدیران سینمایی غلط است؛ آنچه مهم است اینکه آن ها راه هایی که به نظرشان می رسد از جهاتی خوب است و از جهاتی منفی؛ پرسش مهم بنده از ایشان این است که چرا قسمت منفی تصمیمات خود را نمی بینند و هر بار چرخ را از نو اختراع می کنند؟

وی ادامه داد: بنده مخالف اکران فیلم خارجی در سینمای کشورمان نیستم؛ من مخالف آدم هایی هستم که همه شرایط را در نظر نمی گیرند و تصمیمات شان منطقی و اصولی نیست. من مخالف آدم هایی هستم که شاهد وضعیت بحرانی کنونی سینما هستند و چنین تصمیم گیری هایی می کنند.

این سینماگر تصریح کرد: این افراد هر کاری انجام بدهند برای سینما مشکل زا خواهد بود به دلیل آنکه به همه موارد فکر نمی کنند و یا تنها نوک بینی شان را می بینند یا منافع یک عده خاص را در نظر می گیرند؛ با این وجود این افراد اگر حتی تمام توجه خود را به اکران فیلم های ایرانی هم معطوف کنند باز هم سینما دچار مشکل خواهد بود.

براری در خاتمه این گفتگو افزود: مدیران سینمایی باید تصورات خودشان را از سینما عوض کنند؛ نباید به سینمای امروز مانند سینمایی ۳-۴ دهه قبل نگاه کنند و همان نسخه های قدیمی را برای بهبود حال سینما بپیچند؛ مدیران باید بدانند اگر مردم امروزه با سینما قهر کرده اند به دلیل آن است که ما رفتار درستی با سینما نداشتیم. ما باید در رفتار و تصمیم های خود تغییر نگرش دهیم تا از این رهگذر بتوانیم دوباره مخاطبان قهر کرده از سالن های سینما را با میل به سینما بکشانیم در غیر این صورت چه با اکران فیلم خارجی و چه غیر آن دردی از سینما درمان نمی شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.