دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴

با همراهی ۳ مجری در بخش‌های جنبی؛

«ریچارد ای. گرانت» مجری مراسم جوایز «بفتای ۲۰۲۳» شد

ریچارد ای. گرانت

سینماپرس: اجرای مراسم جوایز بفتای ۲۰۲۳ به ریچارد ای. گرانت بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون بریتانیا سپرده شد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از اسکای، آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا امروز صبح اعلام کرد ریچارد ای. گرانت قرار است میزبان مراسم جوایز سینمایی بفتای امسال باشد.

در کنار وی چند مجری دیگر نیز اخبار جانبی هفتادو ششمین دوره مراسم بفتا را پوشش می‌دهند که شامل آلیسون هاموند، ویک هوپ و منتقد سینمایی الی پلامپ خواهند بود که در طول این رویداد با مصاحبه‌ها و اظهارنظرها به تماشاگران اطلاعات بیشتری ارایه می‌کنند. در حالی که هاموند از یک استودیوی جدید با مخاطبان همراه می‌شود، ۲ مجری دیگر در فرش قرمز حضور خواهد داشت.

گرانت در بیانیه‌ای گفت از اینکه برای نخستین بار میزبانی این مراسم برعهده او گذاشته شده مفتخر است و آن را فرصتی برای تجلیل از بهترین فیلم‌های فوق‌العاده سال می‌داند.

مدیر اجرایی بفتا از گرانت به عنوان یکی از چهره‌هایی که هم مورد علاقه مخاطبان در خانه است و هم هم‌تایان وی در صنعت سرگرمی برای وی احترام زیادی قایل هستند یاد کرد.

گرانت که برای بازی در بیوگرافی جنایی هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟ نامزدی اسکار را کسب کرده ۶۵ ساله است و اولین بار با بازی در نقش یک بازیگر الکلی در فیلم تحسین شده ویدنیل و من در سال ۱۹۸۷ به شهرت رسید. وی در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی نقش‌آفرینی کرده که جنگ ستارگان و دانتون ابی از جمله آنها هستند.

در فهرست اولیه بفتا ۲۰۲۳ که چندی پیش منتشر شد بیشترین نامزدی نصیب فیلم در جبهه غرب خبری نیست شد که در ۱۵ بخش نامزد کسب جایزه شد و پس از آن «اشباح اینیشرین» با کسب ۱۴ نامزدی جای گرفت. فیلم علمی تخیلی «همه چیز همه جا یکباره» و «الویس» نیز هر یک در ۱۲ بخش نامزد کسب جایزه شدند. در جایگاه بعدی نیز «تاپ گان: ماوریک»، «بابل»، «تار» و «افترسان» با کسب ۸ نامزدی جای گرفته‌اند.

فهرست نامزدهای نهایی بفتا قرار است پنج‌شنبه اعلام شود.

مراسم معرفی برندگان و اهدای جوایز بفتا ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) در لندن برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.