جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳

وزیر ارشاد:

بسیاری از زنان شایسته ایران در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مشغول فعالیت هستند و در سطوح بالای مدیریتی و اجرایی نیز فعالیت دارند

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ۲۸ هزار جلد کتاب به موضوع بانوان نویسنده و فرهیخته در سال جاری اظهار داشت: در سینما و تئاتر نیز بسیاری از برگزیدگان ما زنان‌ هستند، همچنین در بخش‌های روزنامه‌نگاری و شبکه‌های اجتماعی بخشی مهمی از کنشگران و خبرنگاران نیز بانوان هستند.

به گزارش سینماپرس، محمد اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه در نخستین کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار گفت: خوشحالیم با ابتکار خانم دکتر جمیله علم‌الهدی که از اندیشمندان کشور هستند، این اجلاس مهم در تهران برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بسیاری از زنان شایسته ایران در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مشغول فعالیت هستند و در سطوح بالای مدیریتی و اجرایی نیز فعالیت دارند.

اسماعیلی با اشاره به ۲۸ هزار کتاب مربوط به بانوان نویسنده و فرهیخته در سال جاری اظهار داشت: در سینما و تئاتر نیز بسیاری از برگزیدگان ما زنان‌ هستند، همچنین در بخش‌های روزنامه نگاری و شبکه های اجتماعی بخشی از مهمی از کنشگران و خبرنگاران ما نیز بانوان هستند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با الهام از اندیشه های اصیل امام‌خمینی(ه) و امام خامنه‌ای و تدابیر رئیس جمهور کشور شایسته‌گزینی را بر جنسیت برتری داده است.

اسماعیلی ضمن اعلام آمادگی همه جانبه برای همکاری گسترده و رفت و آمد بانوان فرهیخته در حوزه فرهنگ و رسانه به ایران گفت: آماده هستیم میزبان شما در اماکن فرهنگی و تاریخی کشورمان باشیم.

به گزارش ایرنا، اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار روز جمعه ۳۰ دی‌ ماه در سالن اجلاس سران با استقبال رسمی انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از همسران رؤسای دولت‌های کشورهای مختلف آغاز شد.

در این مراسم همسران روسای جمهور و نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، قرقیزستان، صربستان، همسر رئیس‌جمهور اسبق گینه، همسر رئیس‌جمهور اسبق نیجر، فرستاده ویژه بانوی اول جمهوری فدرال نیجریه، بانوی اول سابق سریلانکا و همسر رئیس حزب حاکم، فرستاده ویژه رئیس جمهور سوریه، رئیس شورای مرکزی اتحادیه زنان ترکمنستان حضور داشتند.

در این‌ کنگره که از روز گذشته آغاز شده، ۳۰۰ میهمان خارجی از جمله ۷۰ نفر از مقامات و فعالان زن حوزه‌های مختلف اعم از وزرا، معاونان رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس به ایران آمده‌اند تا بدون رتوش رسانه‌های غرب صدای زنان ایرانی را بشنوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.