دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

مدیرکل سابق اتحادیه هنر و رسانه مطرح کرد؛

لازم است فیلترینگ فیلیمو پیگیری شود

فیلیمو

سینماپرس: مصطفی محمودی مدیرکل سابق اتحادیه هنر و رسانه گفت: لازم است فیلترینگ فیلیمو پیگیری شود تا فضا برای فعالیت سالم باقی پلتفرم‌ها ایجاد شود.

به گزارش سینماپرس، مصطفی محمودی پژوهشگر هنر و رسانه و مدیرکل سابق اتحادیه هنر و رسانه در رابطه با لزوم قانون‌مندی پلتفرم‌ها به فارس گفت: قانون قطعاً لازم است اما به نظر ساترا یا مسامحه می‌کند و یا ابزارهای لازم را برای برخورد و نظارت بر پلتفرم‌ها را ندارد. وقتی مشاهده می‌کنیم می‌بینیم که قانون کافی است اما سؤال اینجاست که چرا یا نظارت اتفاق نمی‌افتد و سؤال مهم‌تر اینجاست که پلتفرم‌ها که از قوانین بازدارنده آگاه‌اند چرا توجهی به اجرای آن ندارند و همچنان به تخلفات خودشان به‌صورت گسترده‌تر ادامه می‌دهند.

وی در ادامه در رابطه با اتفاقات اخیر فیلیمو افزود: این رفتار فراقانونی اساساً به هیچ شکلی قابل‌پذیرش نیست و اینکه هرکسی چه حقوقی و حقیقی با دلگرمی‌ها و حمایت‌هایی که دارد برخورد فراقانونی داشته باشد پسندیده نیست و وقتی خودمان بی‌قانونی کنیم باید منتظر اتفاقات بعدی و تبعات آن باشیم.

این کارشناس حوزه رسانه تصریح کرد: سرویس‌دهنده‌هایی که بی‌قانونی و گردن کشی می‌کنند متوجه نیستند که این موضوع دامن خودشان را می‌گیرد و به نظر در رابطه با مکاتبه اخیر رئیس صداوسیما با رئیس‌جمهور داشته و درخواست فیلترینگ فیلیمو را داشته به نظر من باید خیلی جدی پیگیری شود و انجام شود و اگر قرار باشد در هر زمینه‌ای هر کس خود را فراتر از قانون بداند سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و برخورد قاطع به نظر من در مرحله اول به معنای محدود کردن فعالیت و درنهایت تعطیلی کامل است تا فضا و زمینه سالم برای فعالیت سالم دیگران فراهم شود.

محمودی عنوان کرد: اگر قرار است فیلیمو و یا هر سویس دهنده دیگری بعد از فیلترینگ به فعالیت خود ادامه دهد باید تضمین‌های محکم‌تری برای رعایت قانون از آن‌ها اخذ شود.

وی ادامه داد: بعد از یک سالی که ساترا مسئولیت تنظیم گری وی او دی‌ها را داشته مشخص‌شده که ابزارها و قوانین این امر ناکافی است و لازم است که تصمیمات دیگری در این حوزه گرفته شود.

مدیرکل سابق اتحادیه هنر و رسانه توضیح داد: همچنین لازم است قوانین دیگری در حوزه محتوا هم وضع شود، اینکه یک محتوا بدون مجوز ساخته شود بحث جدایی است ولی اینکه این محتوا به چه شکل به‌صورت کمی تولید و مدیریت بحث دیگری است.

وی افزود: آیا این محتوا ازنظر کمی برای کمی مناسب است، ‌آیا خالی ماندن سالن‌های سینمایی ربطی به این اتفاق ندارد؟ به این شکل که مخاطب از محتوا اقناع شده و دیگر نیازی به سینما رفتن حس نمی‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیا از نظر ژانر و موضوعات مختلف هم این مسئله بررسی می‌شود، آیا در حوزه کودک و نوجوان هم محتوای مناسب تولید می‌شود؟ همه این موارد باید در مسیر نظارت ساترا وجود داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.