شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۹

نگاهی به روز دوم برگزاری جشنواره چهل و یکم؛

چالش تهیه کننده و کارگردان «آه سرد» در خصوص احوال شان/ سکوت دبیرخانه جشنواره در مواجهه با جنگ رسانه ای

دومین روز از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

سینماپرس: امیدواریم بر اساس وعده های مدیران سینمایی و دست اندرکاران جشنواره فجر انقلاب شاهد حضور فیلم هایی باکیفیت در این رویداد باشیم؛ چرا که چراغ جشنواره با فیلم های استاندارد درخشان تر جلوه می کند اما حضور برخی فیلم های نازل طی دو روز ابتدایی انتقاداتی را به همراه داشت واین در حالی است که مسئولان جشنواره وعده حضور فیلم‌ های باکیفیت در این رویداد را داده بودند و ما همچنان چشم انتظار هستیم تا طی روزهای باقی مانده این آثار باکیفیت را ببینیم!

به گزارش سینماپرس شعار چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر اخلاق، امید و آگاهی بخشی است و اهالی رسانه و منتقدان چشم انتظار هستند تا آثاری بر اساس این شعائر زیبا را در بطن فیلم های حاضر در جشنواره ببینند چرا که هنوز این مهم محقق نشده است!

از سوی دیگر سکوت مطلق دست اندرکاران جشنواره فجر انقلاب اسلامی در مواجهه با جنگ رسانه ای دشمن و انتشار اخباری مبتنی بر اعلام انصراف فیلمسازان داخلی و خارجی و سوء استفاده این رسانه ها از عدم حضور بازیگران چهره و سرشناس در جشنواره نیز یکی دیگر از نکات قابل تأمل است! اینکه چرا و به چه علت دست اندرکاران این رویداد موضع انفعالی گرفته و هیچ اقدام قابل تأملی در راستای مقابله با جنگ رسانه ای دشمن انجام نمی دهند از جمله نکاتی است که نیاز به کارشناسی دارد.

یکی از اتفاقات جالب روز دوم جشنواره رسانه ای شدن خبر اعلام انصراف فیلم «۴۸ ساعت» از جشنواره فیلم فجر بود؛ تهیه کننده فیلم سینمایی «۴۸ ساعت» در اولین روز جشنواره در نامه ای به دبیر جشنواره فیلم فجر از نمایش این فیلم در جشنواره امسال انصراف داد. سیدصادق حسینی با بیان اینکه فیلم سینمایی «۴۸ ساعت»، حاصل تلاش گروهی با انگیزه و دغدغه مند بوده است، اظهار کرد، از آنجا که مردم مخاطب اصلی و واقعی این اثر هستند و با توجه به عدم توفیق اکران این فیلم در بخش مردمی این دوره جشنواره، طی مشورت با عوامل دست اندرکار، تصمیم گرفتیم تا فیلم را از جشنواره خارج کنیم و در یک فرصت مناسب، آن را برای اکران عمومی آماده کنیم!

جالب اینجا است که این فیلم چهارمین فیلم بخش رزرو جشنواره بوده و قطعا حضورش در جشنواره محقق نمی شده و همین باعث شده تا عواملش این گونه بخواهند فرار رو به جلو داشته باشند!

بر اساس شنیده ها برخی از فیلم های بخش بین‌الملل جشنواره فجر انصراف دادند؛ این اتفاقات در حالی است که ناهماهنگی در حوزه بین الملل جشنواره مشهود است و فقدان اطلاع رسانی درست از این بخش و عدم برنامه ریزی دقیق برای آن باعث شده انتقاداتی از جشنواره بیان شود! به نظر می رسد عملکرد و سیاست گذاری در خصوص بخش بین الملل جشنواره به درستی صورت نگرفته است.

اما نشست های رسانه ای فیلم های این دوره جشنواره هم حاشیه ساز بود؛ نشست رسانه ای فیلم «جنگل پرتقال» فقط با حضور تهیه کننده اثر یعنی رسول صدرعاملی برگزار شد و وی‌ اعلام کرد: «کارگردان اثر دوست نداشته در نشست شرکت کند» اما در نهایت کارگردان برای دقایقی به جشنواره آمد!

نشست فیلم «آه سرد» هم با حاشیه همراه بود؛ کارگردان این فیلم در ابتدا سخنانش را این گونه آغاز کرد که این روزها حال من خیلی خوب نیست و سیدرضا محقق تهیه کننده اثر که احتمالا به نوعی پی به شیطنت کارگردان برده بود اعلام کرد حال من که خیلی خوب است!

فیلم «یادگار جنوب» هم بدون حضور بازیگران فیلم نشست خود را برگزار کرد.

علاوه بر این قطعی برق ‌واحد سیار و اختلال در روند تولید و پخش برنامه های تلویزیونی، مشکل آنتن دهی اینترنت، معضل جدی پارکینگ به خصوص در ساعات منتهی به عصر از جمله معضلات همیشگی پردیس سینمایی ملت بوده و هست که همچنان رفع نشده و هیچ کس هم نیست که پاسخگوی این ضعف ها باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.