شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر برگزار شد؛

اسماعیلی: تجلیل از شاعر انقلابی اتفاق مبارکی است که در راستای رویکرد اصلی وزارت فرهنگ در توجه ویژه به حوزه شعر رخ داده است

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره مانند پدری دلسوز حامی شعرا و ادبای این سرزمین اند، تصریح کرد: ایشان شاعری برجسته هستند که طی سالهای متمادی حوزه ادبیات فارسی را در راستای اهداف متعالی انقلاب اسلامی هدایت کرده و بیشترین نقش را در تعالی حوزه شعر انقلاب داشته اند.

به گزارش سینماپرس، آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر شامگاه جمعه ۱۴ بهمن ماه با بخش ویژه تجلیل از استاد قادر طهماسبی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شاعران برجسته داخلی و خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

وزیر فرهنگ در این مراسم پس از تجلیل از شاعر انقلابی قادر طهماسبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نهضت بزرگی با بافت فرهنگی به شمار می‌رود، گفت: رهبران نهضت اسلامی همگی از اندیشمندان بزرگ انقلاب اسلامی هستند که همین مسئله از امتیازهای ویژه انقلاب اسلامی ایران در قیاس با سایر انقلاب های دنیا به حساب می‌آید.

وی در ادامه گفت: امام راحل نیز به عنوان موسس و بنیانگذار انقلاب اسلامی، چهره ای اندیشمند بوده اند که علی رغم تمامی ویژگی ها و خصوصیات ممتاز، شاعری توانمند و خوش ذوق بودند که بخشی از اشعار درخشان پس از ارتحال ایشان در قالب دیوان اشعار منتشر شد.

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه فضای تنفسی نهضت اسلامی، کاملا فرهنگی است، گفت: حوزه شعر و ادبیات فارسی همواره در این فضا از بیشترین نقش آفرینی برخوردار بوده است که در این خصوص شاعران متعهد و انقلابی خوش درخشیدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز خود شاعری توانمند هستند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار همه خصلت های مهمی که با آن ۳۳ سال کشتی انقلاب را در امواج متلاطم هدایت کرده اند، شاعر و فرهیخته ای برجسته به شمار می‌روند که طبق رسم حسنه ای، هرساله همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) با شاعران دیدار و گفتگو می کنند که البته طی چند سال اخیر این مراسم به علت شرایط کرونایی برگزار نشده که امیدواریم سال آینده شرایط برپایی دیدار شاعران با مقام معظم رهبری فراهم شود.

وزیر فرهنگ در ادامه گفت: مقام معظم رهبری شاعری برجسته هستند که طی سالهای متمادی حوزه ادبیات فارسی را در راستای اهداف متعالی انقلاب اسلامی هدایت کرده اند و ایشان بیشترین نقش را در تعالی حوزه شعر انقلاب داشته اند.

وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره مانند پدری دلسوز حامی شعرا و ادبای این سرزمین بوده است، تصریح کرد: برای اهالی فرهنگ باعث افتخار است که چنین شخصیت فرهیخته ای سرآمد حوزه ادبیات فارسی هستند که این مسئله یکی دیگر از مصادیقی است که موجب می‌شود انقلاب اسلامی را انقلابی فرهنگی بنامیم.

اسماعیلی: تجلیل از شاعر انقلابی اتفاق مبارکی است که در راستای رویکرد اصلی وزارت فرهنگ در توجه ویژه به حوزه شعر رخ داده است

اسماعیلی با قدردانی از شعرای شاخص کشورهای حوزه تمدنی مشترک با ایران که در جشنواره بین‌المللی شعر فجر حضور یافته بودند، گفت: تجلیل از شاعر انقلابی، توانا و محجوبی چون قادر طهماسبی در اختتامیه این دوره از جشنواره بین‌المللی شعر فجر اتفاق مبارکی است که در راستای رویکرد اصلی وزارت فرهنگ در توجه ویژه به حوزه شعر رخ داده است.

وی با اعلام اینکه وزارت فرهنگ در دوره جدید در خصوص تعالی حوزه شعر، برنامه ریزی ویژه تدارک دیده است، به دیدار شب عید غدیر شاعران با رییس جمهوری اشاره کرد و گفت: اهالی شعر در آن دیدار مطالبه ایجاد بخش مختص شعر در وزارت فرهنگ را بیان کردند که پس از جمع بندی های فراوان آقای علی محمدمودب از شاعران برجسته به عنوان دستیار حوزه شعر وزیر فرهنگ منصوب شدند که امیدواریم ایشان با همراهی سایر اهالی فرهنگ بتواند گام های موثری برای ارتقای حوزه شعر و شاعری کشور بردارد.

وزیر فرهنگ در ادامه به انتصاب اخیر یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ به عنوان دبیر شورای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد و افزود: امیدوارم با این انتصاب، تمامی وظایف ذاتی و برجامانده حوزه شعر و ادبیات فارسی در این شورا به سرانجام برسد از سوی دیگر اینکه زبان رسمی کشور در محافل مختلف مورد بی مهری قرار گیرد، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

آئین اختتامیه هفدهمین جشنواره شعر فجر شامگاه جمعه ۱۴ بهمن با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، رضا اسماعیلی دبیر علمی جشنواره و چهره های برجسته حوزه ادبیات فارسی در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.