سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۸

آسیب شناسی تئاتر دینی/11

ارجمند: تئاتر دینی، مردمی ترین گونه تئاتر است

انوشیروان ارجمند

یک بازیگر پیشکسوت، تئاتر دینی را مردمی ترین گونه تئاتر دانست که با آن می شود مردم را با نمایش همدل و همراه کرد.

انوشیرون ارجمند در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری سینمای ایران درباره مخاطب‌پذیری تئاتر دینی گفت: اگر متولیان و هنرمندان تئاتر، نکته سنج باشند و از این امکان برای رو به رو شدن با مردم استفاده کنند، قطعاً به نتایج خوبی دست خواهیم یافت. تئاتر دینی، مردمی‌ترین تئاتر است و با بررسی تاریخ تئاتر می‌بینیم این نکته در فرهنگ باستان هم وجود داشته، اگر ما نیز به سمت این نکته برویم خواهیم دید همدلی و همراهی مردم بیشتر و بیشتر هم خواهد شد.

ارجمند تولید آثار بزرگ در این زمینه را باعث ماندگاری و فراگیری هنر دینی دانست و تصریح کرد: بنابراین باید در جهت ارتقای کیفی و اعتلای هنر و تئاتر دینی سرمایه‌گذاری ‌های مادی و تلاش‌های موثرتری صورت گیرد.

بازیگر نمایش «اذان صبح» جریان سازی نمایش دینی در جامعه را در گرو حمایت دولت از هنرمندان این ژانر نمایش دانست و تاکید کرد: مسئولان باید حمایت مالی و اجرایی خود را از نمایش های دینی افزایش دهند تا در طول سال شاهد اجرای نمایش های مذهبی و استمرار آنها باشیم، چرا که برای جریان سازی در هر امری باید برای استمرار و ادامه آن در طول سال برنامه های مدونی وجود داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در سایه حمایت های مالی است که پای نویسندگان و کارگردانان صاحب نام به این گونه نمایش باز می شود و با حضور ایشان و استقبال مردم می توانیم شاهد رونق تئاتر دینی در کشور باشیم.

این بازیگر پیشکسوت در پایان ‌کار در حوزه تئاتر دینی را مسولیت سنگینی دانست و گفت: چون باید هم به لحاظ هنری و هم به لحاظ دینی، برخی از خطوط را در نظر گرفت که لازمه آن حمایت مسولین و تعهد هنرمندان است که این حمایت‌ها را در جهت درست، هدایت کنند.

انتهای پیام/ن.ف