اسماعیل خلج در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری سینمای ایران گفت: لازمه پرداختن به مفاهیم دینی در تئاتر در دو نکته نهفته است، نخست نحوه ارایه مفاهیم دینی است که باید به صورت مستتر و زیرکانه در آثار نمایشی به آن پرداخته شود، و مطلب بعد، اعتقاد قلبی به کار دینی است که هنرمند نمایشگر باید به همراه تولید اثرش وابستگی قلبی را هم به مانند حرفهای بودن داشته باشد.
وی همچنین تصریح کرد: بارها و بارها شاهد بوده ایم که برخی از کارهایی که در گونه تئاتر دینی و مذهبی تا کنون ارایه شده است از لحاظ حرفه ای بسیار خوب بوده اند، ولی به واسطه نداشتن اعتقاد قلبی دارای عمق نبوده و نیستند.
نویسنده نمایشنامه «از نو شکفتن مرگ» تئاتر دینی را گونه ای از نمایش ملی دانست که سر شار از الگو ها و مفاهیم انسان ساز است و خاطر نشان کرد: معتقدم که تئاتر فعلا در حال رکود است اما با این وجه هم هیچ احدی نمیتواند جلوی رشد این گونه نمایشی را بگیرد، زیرا تئاتر دینی و قرآنی تنها گونه معنوی و مذهبی ناب هنرهای نمایشی ما است.
خلج در پایان تصریح کرد: در کدام گونه تئاتری میتوان مفاهیم با ارزش قرآنی را اینطور به وضوح بیان کرد و مشاهده نمود، تئاتر دینی هنوز قطره ای از ایثار، فداکاری و ایمان را که در بین مومنان از صدر اسلام تا کنون وجود داشته است را نشان نداده است.
انتهای پیام/ن.ف
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۸
آسیب شناسی تئاتر دینی/17
خلج: کسی توانایی این را ندارد تا جلوی رشد تئاتر دینی را بگیرد
یک بازیگر پیشکسوت با اعلام اینکه تئاتر دینی در دوران رکود خود به سر می برد تاکید کرد: با این وجود کسی توانایی این را ندارد تا جلوی رشد تئاتر دینی را بگیرد.
اخبار مرتبط
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/20
اکبرلو: تئاتر دینی ما تشریفاتی شده است
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/14
فرجاد: عرصه تئاتر دینی نیاز به نگاه جدید و امروزى دارد
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/12
شاپوری : تئاتر دینی به زبان و قالب جدید نیاز دارد
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/10
دهقان: هدف برخی افراد از تئاتر دینی گرفتن تسهیلات است
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/11
ارجمند: تئاتر دینی، مردمی ترین گونه تئاتر است
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/13
دلخواه : تعریف جهانی از تئاتر دینی نداریم
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/16
سرابی: مسئولان تئاتر برای ترویج تئاتر دینی برنامه ریزی ندارند
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/8
فدایی حسین: تئاتر دینی باید نیاز یک هنرمند باشد
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/15<BR>
گودرزی: نمایش دینی موفق مخاطب را به چالش و تفکر وا می دارد<BR>
ارسال نظر