چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰

آسیب شناسی تئاتر دینی/16

سرابی: مسئولان تئاتر برای ترویج تئاتر دینی برنامه ‌ریزی ‌ندارند

علی سرابی

یک بازیگر تئاتر معتقد است: وقتی مسئولان، برنامه‌ریزی درستی در ارتباط با ترویج تئاتر دینی نداشته باشند، تئاتر دینی کشور درشکل سطحی ‌نگر، شعاری و کلیشه‌ای باقی می ماند.

علی سرابی؛ بازیگر تئاتر در گفت و گو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری سینمای ایران گفت: مسئولان باید بدانند هویت ما ایرانی و اسلامی است، بنابراین وقتی از تئاتر صحبت می‌کنیم و جشنواره بر پا می کنیم و ... بی‌تردید تئاتر مذهبی و دینی را نیز باید در این میان به همان نسبت مورد حمایت و توجه قرار دهیم.

وی افزیود: پس از گذشت بیش از سه دهه انقلاب اسلامی و استقلال هنر تئاتر در ایران، هنوز برنامه‌ریزی درستی برای ترویج تئاتر دینی توسط مسئولان صورت نگرفته و تئاتر دینی و ملی آن جایگاهی شایسته ای که باید نزد مسئولان داشته باشد را دارا نیست.

بازیگر نمایش «دو متر در دو متر جنگ» لزوم برگزاری سمینارهای آموزشی هنر دینی را یک برنامه مهم خواند و گفت: این سمینارها باید به طور دایمی برگزار شود تا هنرمندان، بار تئوریک خود را بالا برده و بتوانند به شکل غیر شعاری، آثار دینی را به صحنه ببرند.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر ملی ایران، گونه‌ای از تئاتر است که توانسته، به خوبی از سنت‌های غربی برهد و با تکیه بر فرهنگ و دین سرزمین خاستگاهش، اعلام استقلال کند.

سرابی در پایان با بیان این مطلب که نمایش‌های مذهبی و دینی ما، آن چنان رو به سمت کلیشه گذاشته است که دیگر تماشاگر آن را نمی پسندد، اضافه کرد: دلیل این کلیشه‌ای شدن تئاتر دینی، عدم درک صحیح مفاهیم و مبانی دینی و اسلامی است.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.