علی سرابی؛ بازیگر تئاتر در گفت و گو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری سینمای ایران گفت: مسئولان باید بدانند هویت ما ایرانی و اسلامی است، بنابراین وقتی از تئاتر صحبت میکنیم و جشنواره بر پا می کنیم و ... بیتردید تئاتر مذهبی و دینی را نیز باید در این میان به همان نسبت مورد حمایت و توجه قرار دهیم.
وی افزیود: پس از گذشت بیش از سه دهه انقلاب اسلامی و استقلال هنر تئاتر در ایران، هنوز برنامهریزی درستی برای ترویج تئاتر دینی توسط مسئولان صورت نگرفته و تئاتر دینی و ملی آن جایگاهی شایسته ای که باید نزد مسئولان داشته باشد را دارا نیست.
بازیگر نمایش «دو متر در دو متر جنگ» لزوم برگزاری سمینارهای آموزشی هنر دینی را یک برنامه مهم خواند و گفت: این سمینارها باید به طور دایمی برگزار شود تا هنرمندان، بار تئوریک خود را بالا برده و بتوانند به شکل غیر شعاری، آثار دینی را به صحنه ببرند.
وی خاطرنشان کرد: تئاتر ملی ایران، گونهای از تئاتر است که توانسته، به خوبی از سنتهای غربی برهد و با تکیه بر فرهنگ و دین سرزمین خاستگاهش، اعلام استقلال کند.
سرابی در پایان با بیان این مطلب که نمایشهای مذهبی و دینی ما، آن چنان رو به سمت کلیشه گذاشته است که دیگر تماشاگر آن را نمی پسندد، اضافه کرد: دلیل این کلیشهای شدن تئاتر دینی، عدم درک صحیح مفاهیم و مبانی دینی و اسلامی است.
انتهای پیام/ن.ف
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
آسیب شناسی تئاتر دینی/16
سرابی: مسئولان تئاتر برای ترویج تئاتر دینی برنامه ریزی ندارند
یک بازیگر تئاتر معتقد است: وقتی مسئولان، برنامهریزی درستی در ارتباط با ترویج تئاتر دینی نداشته باشند، تئاتر دینی کشور درشکل سطحی نگر، شعاری و کلیشهای باقی می ماند.
اخبار مرتبط
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/20
اکبرلو: تئاتر دینی ما تشریفاتی شده است
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/17
خلج: کسی توانایی این را ندارد تا جلوی رشد تئاتر دینی را بگیرد
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/13
دلخواه : تعریف جهانی از تئاتر دینی نداریم
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/8
فدایی حسین: تئاتر دینی باید نیاز یک هنرمند باشد
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/15<BR>
گودرزی: نمایش دینی موفق مخاطب را به چالش و تفکر وا می دارد<BR>
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/14
فرجاد: عرصه تئاتر دینی نیاز به نگاه جدید و امروزى دارد
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/12
شاپوری : تئاتر دینی به زبان و قالب جدید نیاز دارد
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/7
گیل آبادی: تئاتر دینی اثری است که بدون شعار انسان را به کمال برساند
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/10
دهقان: هدف برخی افراد از تئاتر دینی گرفتن تسهیلات است
-
آسیب شناسی تئاتر دینی/11
ارجمند: تئاتر دینی، مردمی ترین گونه تئاتر است
ارسال نظر