سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲

اخبار فرهنگسراهای غرب تهران/

مستند «سالینجر خوانی در پارک شهر» در خانه فرهنگ نور نقد می‌شود

مستند سالینجر خوانی در پارک شهر

سینما پرس-گروه هفت هنر/ فیلم مستند «سالینجر خوانی در پارک شهر» به کارگردانی پیروز کلانتری در هجدهمین برنامه «یک عصر، یک مستند» خانه فرهنگ نور اکران، سپس نقد و بررسی می شود.

به گزارش سینما پرس به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس، کارگاه «یک عصر، یک مستند» که با اکران و بررسی فیلم های برتر مستند ایران از سوی خانه فرهنگ نور برگزار می شود، پنج شنبه 9 آذر ساعت 19، فیلم مستند «سالینجر خوانی در پارک شهر» ساخته پیروز کلانتری را نقد و بررسی می کند.

در کارگاه «یک عصر ، یک مستند» احمد زاهدی، کارشناس سینما و عضو انجمن مستند سازان با حضور برخی از عوامل فیلم به نقد و بررسی فیلم «سالینجر خوانی در پارک شهر» می پردازد.
این فیلم مستند 29 دقیقه ای خاطرات شخصی فیلمساز از گذشته است که با گفتاری که لحنی شاعرانه دارد به تصویرهای زنده‌ی امروز پارک پیوند می‌خورند و در عین انتقال اطلاعات اولیه درباره‌ پارک شهر تهران، به این مکان شخصیتی ذهنی می‌بخشد و....

گفتنی است: این کارگاه به منظور معرفی فیلم های برتر مستند ایران و آشنایی بیشتر با مولفه های یک فیلم مستند خوب برگزار می شود، فیلم هایی چون «رودخانه هنوز ماهی دارد» از مجتبی میر طهماسب، «روزهای بی تقویم» از مهرداد اسکویی، «خواب ابریشم» از ناهید رضایی، «تازه نفس ها» از کیانوش عیاری و «عشق دردانه است» اثر منوچهر مشیر ی، «عبور از نمی دانم» ساخته خسرو سینایی، «کشتی نوح» ساخته سودابه باباگپ، «خاطره جاریست» ساخته منوچهر مشیری، «همتون منو میشناسین» ساخته میلاد بها، «خانه ام ابریست» منوچهر مشیری تا کنون مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند به خانه فرهنگ نور واقع در بلوار آیت ا... کاشانی، بعد از اتوبان ستاری، جنب شهر کتاب مراجعه کنند.

نمایشگاه کتاب « رواق عشق» در فرهنگسرای فردوس

کتابخانه فرهنگسرای فردوس همزمان با ایام محرم حسینی اقدام به برگزاری نمایشگاه کتابی با عنوان«رواق عشق» کرده است.

نمایشگاه کتاب «رواق عشق» با هدف آشنایی شهروندان با کتب و متون دینی پیرامون حوادث و وقایع عاشورا، سیره و سنت سید الشهدا(ع) برگزار می شود.
این نمایشگاه از 7 تا 16آذر در فرهنگسرای فردوس میزبان علاقمندان به کتب مذهبی و متون دینی است.

شایان ذکر است، در این نمایشگاه، کتاب های متنوعی با موضوعات فرهنگ عاشورا، مجموعه آثاری است در قالب های مختلف ادبی و هنری، بر محور حادثه و قهرمانان کربلا، در طول چهارده قرن آمده است.

این آثار شامل شعر و مرثیه، نوحه و تعزیه، مقتل و مصیبت نامه، داستان، کتب و نثرهای ادبی شرح حال قهرمانان کربلا را می توان نام برد.

علاقندان برای بازدید از نمایشگاه کتاب «رواق عشق» می توانند همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 الی19 به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس بعد از چهارراه مخابرات مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن44081043 تماس بگیرند.

نمایشگاه گروهی نقاشی خط در نگارخانه پردیسان

نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس نمایشگاه گروهی نقاشی خط را برپا کرده است.

در این نمایشگاه 20 اثر توسط هنرمندان سیده فاطمه زمانی، راضیه و مرضیه بهرامی و با تکنیک رنگ روغن و اکرلیک در نگارخانه پردیسان به نمایش گذاشته می‌شود.

بر همین اساس این نمایشگاه که از 7 تا14آذر در فرهنگسرای فردوس برپاست تعداد 20 تابلو بر روی دیوار های نگارخانه پردیسان در معرض دید عموم قرار دارد.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 الی 19 به نگارخانه پردیسان واقع در فلکه دوم صادقیه باوار فردوس بعد از چهارراه مخابرات فرهنگسرای فردوس مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن44000203 تماس بگیرند.
از سوی فرهنگسرای معرفت برگزار می شود.

فرهنگسرای معرفت در ایام عاشورای حسینی مراسم شب شعر «عیار سخن» را روز سه شنبه 7 آذر ساعت 17 برگزار می کند.

شب شعر «عیار سخن» با هدف گسترش و ترویج فرهنگ عاشورایی در قالب شعر خوانی با حضور تقی فکورزاده به عنوان کارشناس و دیگر شاعران در فرهنگسرای معرفت برگزار می شود.

بر همین اساس شاعران عاشورایی اشعار و سروده های خود را می خوانند و در بخش بعد اشعار توسط کارشناس برنامه مورد نقد و بررسی قرار می گیرند.

علاقندان برای حضور در این برنامه می توانند روز سه شنبه 7 آذر ساعت17به فرهنگسرای معرفت واقع در میدان شهرزیبا، بلوار شهران، بعد از زیرگذر همت، مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشترباتلفن:44301444 تماس حاصل کند.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.