شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶

در آستانه سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران

1895 فيلمساز از 99 كشور جهان متقاضي شركت در جشنواره شدند

میرزاخانی دبیر جشنواره در مراسم افتتاحیه بیست ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

سینماپرس-گروه سینما/ در حالي كه تا ثبت نام در مهمترين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه در ايران و منطقه بيش از يك ماه فرصت باقي است در بخش بين الملل جشنواره 1895 فيلم از 99 كشور جهان شركت كرده است.

به گزارش سینماپرس، هاشم ميرزاخاني رئيس هيئت مديره ومديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران با اعلام اين خبر گفت: جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران مهمترين و بزرگترين جشنواره در عرصه فيلم كوتاه در كشور است كه سالانه توسط انجمن سينماي جوانان ايران برگزار مي شود.

 

دبير جشنواره سي ام فيلم كوتاه تهران اضافه كرد: طي چهار دوره اخير تلاش شد با فعال تر شدن حوزه بين الملل اين جشنواره و مراوداتي كه با حوزه فيلم كوتاه منطقه و جهان برقرار مي شود شمار كشورهاي شركت كننده و همچنين علاقه مندان به حضور در جشنواره بيشتر شوند كه مسلما اين افزايش كميت، موجب دست يابي به كيفيت برتر و امكان انتخاب آثار بهتري را براي جشنواره فراهم مي نمايد.

 

ميرزاخاني  در ادامه  اين مطلب گفت: با توجه به پايان مهلت ثبت نام در بخش بين الملل جشنواره سي ام كه 19 خرداد مي باشد هم اكنون با شركت 1895 اثر از 99 كشور جهان روبرو هستيم كه با آمار شركت در جشنواره در سال گذشته و همين تاريخ حداقل 15% افزايش داشته است.

 

وی در معرفي 5 كشور اول در استقبال از اين جشنواره اعلام كرد: فرانسه تا كنون با 316 اثر، برزيل با 113 اثر ، آلمان با 79 فيلم، انگلستان با 70 و اسپانيا با 68 فيلم 5 كشور اول را تاكنون تشكيل داده اند كه در مقايسه با سال گذشته  فرانسه، آلمان، اسپانيا، انگلستان و برزيل به ترتيب 5 كشور اول بوده اند.

 

رئيس هيئت مديره انجمن همچنين به اضافه شدن سه تنديس در بخش بين الملل اشاره كرد و گفت: به منظور تخصصي تر شدن بخش بين الملل جشنواره هم پاي بخش ملي آن از اين دوره سه تنديس و جايزه نقدي براي بخش هاي بهترين فيلمنامه، بهترين تصويربرداري و بهترين تدوين نيز در نظر گرفته شده است.

 

وی همچنين به برنامه ريزي بخش هاي جديد در جشنواره فيلم كوتاه اين دوره به مناسبت سي امين دوره آن اشاره كرد و گفت: به زودي برنامه هاي تدارك ديده شده براي سي امين دوره برگزاري جشنواره نيز اعلام خواهد شد.

 

گفتنی ست، سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران توسط انجمن سينماي جوانان ايران از 22 تا 28 مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.