جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶

عضو هیئت انتخاب بخش مستند جشنواره فیلم کوتاه تهران:

بیشتر فیلم های متقاضی آثار خانگی بودند

انجمن

سینما پرس - گروه سینما/ محمد علی فارسی با بیان اینکه ساخت یک فیم مستند سهل الوصول شده است در مورد آثار متقاضی در بخش مستند گفت: بیشتر فیلم های متقاضی آثار خانگی بودند.

به گزارش سینما پرس، محمد علي فارسي كارشناس، مستند ساز و عضو هيات انتخاب بخش مستند جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران در باره ملاكهايش براي انتخاب آثار عنوان كرد : مهم ترين ويژگي، رعايت اصول اوليه مستند سازي است و فيلم مستند بايد كيفيت قابل قبولي داشته باشد و مثل آثار خانگي نباشد.

 

اين كارشناس با تاكيد بر رشد تكنولوژي و آسان شدن شرايط فيلم سازي تاكيد كرد: متاسفانه با سهل شدن شرايط ساخت فيلم يك نگاه سهل الوصول در مستند سازي با حداقل امكانات به وجود آمده و بخشي از فيلم هاي مستند متقاضي حضور در جشنواره چنين شرايطي داشتند و بيشتر يك اثر خانگي تا حرفه اي محسوب مي شدند.

 

فارسي با اشاره به شرايط استاندارد يك فيلم مستند افزود : در وهله اول بايد سازنده مسلط به ابزار كارش باشد و الف باي مستند سازي را فراگرفته باشد، خيلي از مستند سازان به عنوان شاهد نظاره گر يك موقعيت اجتماعي مي شوند و بدون آنكه از كارشناسي استفاده كنند، خودشان را در مقام قضاوت و داوري در مورد سوژه و موضوع قرار مي دهند.

 

شایان ذکر است، سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران توسط انجمن سينماي جوانان ايران و به دبيري هاشم ميرزاخاني از 22 تا 28 مهرماه در تهران برگزار مي شود.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.