چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴

دو كتاب كمك آموزشي در انجمن سينماي جوانان ايران منتشر شد

آرم انجمن سینمای جوانان ایران*

آماده سازي دو منبع كمك آموزشي براي دروس صدا و تحليل فيلم توسط معاونت آموزشي و فرهنگي انجمن سينماي جوانان ايران انجام شد.

 به گزارش سینماپرس به نقل از معاونت آموزشي و فرهنگي انجمن، پس از مرحله طراحي آموزشي دروس دوره فيلمسازي به منظور يكسان سازي در نظام آموزشي فيلمسازي كشور ، متناسب با طرح «دروس » شناخت صدا و اصول صدابرداري و تحليل فيلم كه در ترم چهارم دوره فيلمسازي ارائه مي گردد، با همكاري اساتيد انجمن  دكتر احمد الستي و  مجيد مصباح ، اقدام به آماده سازي دو جزوه كمك آموزشي نموده است.

 معاونت آموزشي و فرهنگي انجمن با اعلام اين خبر آورده است: در بخش صدا و صدابرداري ، سالهاست كه در كشور ما كتابي منتشر نگرديده و كتاب هاي موجود نيز اغلب به صورت ترجمه شده مي باشد كه بيشتر براي افرادي كه  زمينه هاي علمي بالا در رشته هاي الكترونيك و الكترو آكوستيك و فيزيك صدا را دارند قابل استفاده مي باشد و همچنين با توجه به ورود دانش ديجيتال در همه امور از جمله مهندسي صدا و صدابرداري ، توليد يك منبع آموزشي كه با توجه به شرايط كشور عزيزمان ، بتواند با بياني ساده بخشهايي از حرفه صدابرداري را تبيين كند، ضروري مي نمود ، لذا اين منبع در شش فصل آموزشي، تهيه و قرارست به صورت كتاب در اختيار هنرجويان سراسر كشور قرار گيرد.

 همچنين در بخش ، تحليل فيلم ، كه جزء دروس نيمه حضوري انجمن مي باشد با همكاري استاد ،  دكتر احمد الستي كتابچه اي  با عنوان «گذري بر تحليل فيلم كوتاه»  براي هنرجويان ترم چهارم فيلمسازي آماده گرديده است . اين كتابچه حاصل برگزاري يكي از كارگاههاي آموزشي انجمن در دفتر بيرجند مي باشد كه توسط دكتر الستي تكميل شده است.

شايان ذكر است چندي قبل كتاب مديريت توليد تاليف دكتر پاسدار توسط انجمن سينماي جوانان ايران منتشر شده است.

ساعد نیک ذات: نوع نگاه عكاس به طبيعت بسيار حائز اهميت است

ساعد نيك ذات عكاس و مدير فيلمبرداري سينما و تلويزيون  از تاثيرات برگزاري جشنواره ملي عكس ايران در رشد عكاسي گفت : كار فرهنگي و برگزاري جشنواره هيچگاه انتهايي ندارد و مي تواند در طي سالها ميزان اثر گذاريش را نشان بدهد. هرنوع مسابقه و رقابت بين جوانها مثبت و سازنده است و مي تواند جوانها را به كار بهتر تشويق و ترغيب كند .
فيلمبردار مرواريد با تاكيد بر اين نكته كه نبايد جوانها تصور كنند كه در كارشان به تكامل رسيده اند عنوان كرد : موقعي كه عكاس جوان با عكس هايش در جشنواره حاضر شود و با ساير عكاسان جوان رقابت كند، مي تواند به راحتي متوجه كمبودها و كاستي هاي كارش بشود و در جهت رفع آن بكوشد .

نيك ذات در مورد ويژگي هاي يك عكس خوب طبيعت عنوان كرد : عكاس بايد به بحث فني و تكنيك هاي عكاسي شناخت و احاطه داشته باشد . نوع نگاه عكاس به طبيعت هم بسيار حائز اهميت و مهم است و عكاس بايد سواي نگاه ظاهري به محيطهاي طبيعي بتواند سوژه هاي خوب ومناسبي را با دقت و صبر در عكاسي پيدا كند و از آن عكسبرداري كند و اميدوارم اين دوره از جشنواره با كيفيت مطلوب و حضور عكس هاي خوب از سوي عكاسان جوان برگزار شود .
سومين جشنواره ملي عكس ايران با موضوع طبيعت زيباي ايران توسط انجمن سينماي جوانان ايران از 14 تا 28  دي ماه در تهران موسسه فرهنگي و هنري صبا برگزار مي شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.