یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸

معارفه مدیران انجمن سینمای جوانان ایران و موسسه رسانه‌های تصویری

ایوبی:سینمای جوان حلقه وصل سازمان سینمایی با استانهاست / ایل‌بیگی: باید تصمیم بگیریم چه نکنیم!

ایوبی و ایل بیگی در  مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل انجمن سینمای جوانان

مراسم تودیع و معارفه مدیران انجمن سینمای جوانان ایران و موسسه رسانه‌های تصویری با حضور جمعی از مسئولان و سینماگران کشور امروز؛ 10 آذر ماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، مراسم تودیع هاشم میرزاخانی؛ مدیر سابق انجمن سینمای جوانان ایران و معارفه حبیب ایل بیگی؛ مدیرعامل جدید این مرکز امروز، 10 آذر در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم هوشنگ توکلی از اعضای هیات مدیره انجمن اظهار داشت: زمانی که تغییرات مدیریت سینمایی انجام شد با دو پدیده خاص برخورد کردم، یکی از آنها سینمای تجربی که در نهایت موفقیت بود و دیگری نیز انجمن سینمای جوانان که ویرانه ای بود با معترضان مدیریتی بی شمار. تنها 18 نامه سرگشاده به عنوان اعتراض به شخص من انتقال داده شده بود، نظر من این بود که بهتر است با شرایطی که انجمن داشت به سمت انحلال برود، اما شرایط به سمتی پیش رفت که سینمای جوان بازسازی شده و نقاط ضعف و قدرت آن اعلام شد.

وی ادامه داد: حدود هفت ماه اساسنامه را بررسی کرده و اساسنامه ای مترقی و مدرن تنظیم شد، و نتیجه نیز آن شد که مدیریت ضعیف و به اعتقاد من انحرافی انجمن سینمای جوانان ایران بازسازی شد و امروز تبدیل به یکی از چند تشکل سالم و پرقدرت سازمان سینمایی شده است، و حتی این قدرت را دارد که در حوزه هایی خارج از مسئولیت به سازمان سینمایی کمک کند.

توکلی با اعلام تشکر از فعالیت های هاشم میرزاخانی، خاطرنشان کرد: در دو سال اول ورود میرزاخانی به انجمن نگران مدیریت وی بودم اما امروز خوشحالم که وی روسفید از انجمن خارج می شود، در چهار سال گذشته بهترین فیلمبرداران بین المللی ایرانی حاصل آموزش های انجمن سینمای جوانان است همچنین انجمن در این سالها حوزه عکاسی را زنده کرد.

در ادامه این مراسم قلم سیاه، پیشکسوت عکاسی و رئیس هیات داوران جشنواره ملی عکس اظهار داشت: عکاسی یک زیرساخت شگفت آور برای هنرهای تصویری است و امروز پس از 180 سال مکتب عکاسی ایران در جهان شناخته شده است، خوشحالم در چند سال گذشته عکاسی بار دیگر در انجمن تجلی پیدا و نفس کشیدن را آغاز کرد، انجمن در چهار سال گذشته 6000 عکاس جوان را به صحنه آورد و با رشد 60 درصدی در این حوزه مواجه شدیم، همچنین یک کتاب عکاسی به وجود آمد از طبیعت ایران.

همچنین طهماسب صلح جو؛ رئیس انجمن منتقدان سینمای ایران ضمن عرض خسته نباشید به هاشم میرزاخانی و خیر مقدم به حبیب ایل بیگی اظهار داشت: همیشه سینمایی که برای جوانان و توسط آنها ساخته شده است را دوست داشته ام زیرا نگاه جوانان نسبت به جهان تازه و بکر است، از هاشم میرزاخانی تشکر می کنم و امیدوارم از نیروی جوانی خود برای اعتلای سینما استفاده کند.

در ادامه شهاب رضویان؛ فیلمساز، با یادآوری از مدیران گذشته انجمن سینمای ایران، عنوان کرد: در طول این 30 سال مدیرانی آمدند که برای انجمن خیلی زحمت کشیدند و بی انصافی است اگر بگوییم که انجمن یک ویرانه بوده است، با احترام به فعالیت های میزاخانی امیدوارم که در مراسم تودیع حبیب ایل بیگی باز هم نگویند که انجمن ویرانه ای بود که آن را تحویل گرفتیم.

رضویان ادامه داد: در طول همه این سالها انجمن سینماگران بزرگی را همچون پرویز شهبازی، اصغر فرهادی، بهرام توکلی، سامان سالور، مسعود امینی، ساعد نیک ذات، رضا میرکریمی و ... را به جامعه تحویل داد، اگر می خواهیم آینده خوبی داشته باشیم باید انرژی خود را صرف جوانان کنیم.

این فیلمساز تصریح کرد: هم اکنون فیلم های زیرزمینی و آزاد فراوان ساخته شده و حتی در فستیوال ها شرکت می کنند بخش دولتی نباید در مقابل جوانان قرار گرفته و مانع کار کردن آنها بشود، امیدوارم از این به بعد پول میلیاردی در اختیار جوانان قرار داده شود.

هاشم میرزاخانی در ادامه این مراسم عنوان کرد: خدا را شاکرم که در سه سال گذشته اهدافی که در هیات مدیره در سینمای کوتاه و بازگشت اعتبارات و آموزش تعریف شده بود اتفاق افتاده است، در اینجا از همه مدیران و همکارانم در انجمن سینمای جوانان ایران تشکر می کنم، قطعا ایراداتی بر کار ما وارد است اما حداقل پیش وجدان خود آسوده ایم که تمام تلاش خود را برای اعتلای سینمای کوتاه کشور انجام داده ایم.

میرزاخانی در ادامه صحبت هایش فهرستی از اقدامات خود در سه سال گذشته را برای حاضرین قرائت کرد که البته با اعتراض و خستگی حضار همراه شد.

در ادامه حبیب ایل بیگی؛ مدیر جدید انجمن سینمای جوانان ایران با بیان سخنانی از مقام معظم رهبری در دیدار با سینماگران در سال 1385 اظهار داشت: از حجت الله ایوبی تشکر می کنم که بعد از چند سال دوری از انجمن شرایطی را فراهم کرد تا بار دیگر به خانه خود بازگردم و در تمام این سالها اگرچه از فضای سینما دور بودم اما تمامی اخبار سینما را پیگیری کرده و با سینمای کشور نا اشنا نیستم، سینما در سالهای اخیر فراز و نشیب های فراوانی را طی کرده است ،انجمن با 60 دفتر به عنوان بزرگترین نهاد آموزشی نقش مهمی را در سینمای کشور ایفا می کند.

وی ادامه داد: سینما بهترین زبان در دنیا محسوب می شود و در دولت جدید سینمای کوتاه ایران می تواند پیشقراول در جهان باشد. 6 محور کلیدی در سیاست های انجمن وجود دارد که باید با استفاده از همه ظرفیت های انجمن و همچنین نهادهای دیگر به آنها برسیم، تصمیم دارم جلساتی را با حضور مدیران و مسئولان برگزار کرده و از تجربیات آنها برای اعتلای انجمن بهره ببرم. بهتراست به جای آنکه فکر کنیم چه کاری را انجام بدهیم تصمیم بگیریم که چه نکنیم و کدام تصمیمات مدیریتی را اتخاذ نکنیم.

وی خاطر نشان کرد: انجمن سینمای جوانان ایران محصول تلاش تعداد زیادی از مدیران در سال های گذشته است، امیدواریم که بتوانیم به اندازه خود در جهت اعتلای انجمن تلاش و کوشش کنیم.

حجت الله ایوبی، معاون سازمان سینمایی وزیر ارشاد، اظهار داشت: این جلسات بهانه ای برای تقدیر از مشعلداران این راه پر فراز و نشیب است، امروز جلسه مهمی برای سینمای کشور محسوب می شود زیرا که انجمن سینمای جوانان مدرسه و خانه سینمای ایران است و افرادی که عضو این انجمن هستند هیچ گاه با گذشت زمان از آن احساس جدایی نمی کنند بلکه همواره خود را جوان و عضوی از آن می دانند.

وی ادامه داد: انجمن سینمای جوان حلقه وصل سازمان سینمایی به همه استانهای کشور است و تنها نهادی است که ارتباط ما را با استانها تقویت می کند به همین علت نهادی مهم و تاثیزگزار است، امیدواریم با تقویت این انجمن گام بلندی برای سینمای کشور برداشته شود.

ایوبی تصریح کرد: به همه اعضای این خانواده اطمینان می دهیم با اهتمام جدی سعی خواهیم کرد موقعیت انجمن را در تهران و شهرستان ها ارتقا ببخشیم، همچنین از مدیر جوان سابق انجمن؛ هاشم میرزاخانی تشکر می کنم.

وی خاطر نشان کرد: موسسه رسانه های تصویری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، یکی از مهمترین اهداف این موسسه باید توسعه نمایش خانگی و همچنین جلوگیری از تکثیر غیرمجاز فیلم ها باشد.

گفتنی است که بخش از این مراسم به معارفه جسین مسافر آستانه مدیر جدید موسسه رسانه های تصویری اختصاص داشت، مسافر آستانه در این مراسم عنوان کرد: موسسه رسانه های تصویری از آغاز فعالیت خود راه پر فراز ونشیبی را طی کرده است و علی رغم همه فرود هایی که داشته است خدمات شایسته ای را به سینمای ایران ارائه کرده است، راه اندازی این موسسه به این دلیل بوده است که دست سینما را بگیرد اگرچه گاهی پای آن را بسته است اما در مجموع خدمات خوبی به سینمای ایران ارائه کرد.

وی ادامه داد: مهمترین هدف موسسه رسانه های تصویری گسترش صنعت نمایش خانگی است که باید از ابزارهای مختلف برای رسیدن به هدف خود استفاده کنیم که تامین منافع عمومی در راس فعالیت های ما قرار دارد.

در پایان این مراسم حکم مدیران موسسه رسانه های تصویری و انجمن سینمای جوان توسط حجت الله ایوبی به آنها اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.