چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه؛

ایل‌بیگی: انجمن سینمای جوانان سیاست تمرکز زدایی را در پیش خواهد گرفت

حبیب ایل بیگی  مدیر عامل جدید انجمن سینمای جوان

سینماپرس: حبیب‌الله ایل‌بیگی؛ مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران شب گذشته با حضور در کرمانشاه و در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد این استان گفت: در دوره جدید به سرپرستان و مسئولان دفاتر انجمن اختیارات کاملی داده می‌شود و با اعتماد به آن‌ها سیاست‌های تمرکز زدایی اجرا خواهد شد تا دفاتر بتوانند فعالیشان را گسترش دهند. همچنین با تاسیس حساب شعب از سوی ستاد مرکزی به زودی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

بنابر گزارش شبکه خبری سینمای ایران به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این مدیر سازمان سینمایی به اهمیت برگزاری هفته‌های فیلم و عکس در استان‌ها اشاره کرد و افزود: تمامی دفاتر در هفته‌های فیلم عکس به نمایش فیلم‌ها و عکس‌های هنرمندان اقدام خواهند کرد و  کلاس‌های آموزشی، فیلمسازی و شناسایی استعدادهای در شهرهای مختلف این استان برگزار خواهد شد.

مدیرعامل انجمن در ادامه این نشست به برخی از فیلمسازان مطرح کرمانشاه همچون «شهرام مکری»، «آرش رصافی»، «لقمان خالدی» و... اشاره کرده و افزود: فیلمسازان نام برده تنها تعدادی از پرورش یافتگان سینمای جوان کرمانشاه هستند و می‌توان از آن‌ها به‌عنوان بهترین‌های سینمای کوتاه و مستند کشور نام برد و به‌یقین انجمن سینمای جوان کرمانشاه قابلیت معرفی سینماگران مطرح دیگری را به جامعه سینمایی  کشور دارد.

ایل بیگی اهمیت برگزاری هفته‌های فیلم و عکس در استان‌ها را متذکر شد و افزود: تمامی دفاتر در هفته‌های فیلم عکس به نمایش فیلم‌ها و عکس‌های هنرمندان اقدام خواهند کرد. 

در ادامه این نشست رحیمی‌زنگنه؛ مدیرکل ارشاد کرمانشاه، گفت: ما جوانان بسیار با استعدادی در این شهر داریم، افرادی که با کمترین امکانات انیمیشن می‌سازند و حتی یکی از انیمیشن‌ها بر روی سایت اپل قرار گرفت و موفقیت‌های دیگری به دست آورد.

ایل‌بیگی نیز در این رابطه توضیح داد: انجمن سینمای جوان کرمانشاه در حوزه انیمیشن فعالیت گسترده‌ای دارد و هم اکنون در حال انجام آموزش و تولید انیمیشن است، به عنوان مثال یک مجموعه‌ی 13 قسمتی را در دست تهیه دارد. همچنین سینمای جوان کرمانشاه موظف به حمایت تمامی علاقه‌مندان به سینما جهت تولید فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن در 14 شهر استان است و آموزش‌ها تنها به یک یا چند شهر خاص محدود نخواهد شد.

در پایان این نشست مدیرکل ارشاد کرمانشاه با اشاره به طرح سینما سلام، گفت: در زمان برگزاری طرح سینما سلام برای نخستین بار شاهد صف‌های طویلی جلوی سینماها بودم. این طرح تحولات خوبی را در نگاه مردم به سینما به دنبال داشت و امیدوارم فصل جدیدی از همکاری میان اداه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و انجمن سینمای جوان به وجود آید و ما هر کمکی که از دستمان برآید دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.