چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲

دهم اردیبهشت، روز«خلیج فارس»

قهرمانی: شورای فرهنگ عمومی نامگذاری روز خلیج فارس را پس بگیرد! / کسی برای تولید فیلم حمایت نمی کند

محمد قهرمانی*

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما صبح امروز به سینماپرس گفت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک نهاد رسمی روزی را با نام خلیج فارس نامگذاری کرده و اگر قرار است کاری در این زمینه انجام ندهد، بگوید اشتباه کردم و نامگذاری این روز را پس بگیرد!

بنابراین گزارش، وی همزمان با دهم اردبهشت روز خلیج فارس در مورد اینکه چرا در مسیر فیلمسازی کشور درباره خلیج فارس کم کاری  شده است اظهار داشت: حالا که این روز نامگذاری شده پس باید حرکتهای خوبی در این زمینه انجام شود اما فقط  در این چند سال اخیر در چنین روزی چند سرود از تلویزیون می بینیم و پخش می شود و تمام! فیلمساز اگر دغدغه ای هم  در این زمینه داشته باشد مدیران  و متولیان این امر باید حمایت و سرمایه گذاری لازم را انجام دهند تا بتوان به این عرضه ها ورود پیدا کرد.

تهیه کننده «گامهای شیدایی» گفت: من به عنوان تهیه کننده چند سوژه در دست داشتم و چند جا مطرح کردم تا بتوانم مشارکتی داشته باشند و کار را به مرحله تولید برسانم اما در این میان احساس کردم دغدغه و خط و مشی مدیران چیز دیگری است. بالاخره این مسئله باید اصلاح شود یا ما اشتباه می کنیم یا متولیان امور فرهنگی!

تهیه کننده «شکارچی شنبه» یادآور شد: یکی از این سوژه ها در مورد جنگ پهبادها بود که در فیلمنامه آن به موضوع خلیج فارس توجه شده بود. همواره خلیج فارس  متعلق به سرزمین ما است  و هیچ کس حق تعرض به این منطقه را ندارد و اگر این کار صورت گیرد جوابشان را خواهیم داد، اما با هر دست اندرکار و ارگانی که متولیان این امر هستند برای جلب مشارکت صحبت کردیم ، بعد از ملاحظه طرح گفتند خوب است حتما این کارها را بسازید اما ما بودجه و پول برای ساخت این کار را  نداریم.

قهرمانی تصریح کرد: این در حالیست که متولیان و مدیران نهادهای مختلف باید به ما خط و مشی بدهند تا راه درست را انتخاب کنیم و موضوعاتی مانند خلیج فارس در اولویت همه ما قرار گیرد، ضمن اینکه بعد از ساخته شدن یک اثر هم نباید آن را به حال خود رها کرد. حمایت از اکران و سرمایه گذاری بعد از تولید یک اثر نیز خیلی مهم است.

وی در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: بحمد الله در کشور ما پول و سرمایه زیاد است اما مدیریت این سرمایه ضعیف است. روزی به نام خلیج فارس نامگذاری شده اما کاری صورت نمیگیرد در صورتی که می توان از این روزهای خوب نماد سازی های خوبی هم انجام داد . امیدوارم در سال های آینده نسبت به تقویم خودمان کارهای فاخر و ارزشمندی در همه زمینه های هنری صورت گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.