سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹

وعده های ایل بیگی در سفر به جنوب

حمایت سازمان منطقه آزاد اروند از فیلمسازان جوان ؛ تجهیز سینمای خرمشهر و برگزاری جشنواره منطقه‌ای در آبادان

حبیب ایل بیگی در  نشست گردهمایی فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان ایران

سینماپرس: طی دیدار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با مدیریت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد آبادان توافق شد مدیریت منطقه آزاد اروند از جوانان فیلمساز شهرهای آبادان و خرمشهر حوزه فیلم کوتاه و طرح‌های آن‌ها حمایت کند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، حبیب ایل‌بیگی؛ مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران  طی سفر به شهرهای آبادان، خرمشهر و اهواز درباره برگزاری جشنواره منطقه‌ای سینما جوان در شهر آبادان با مدیریت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد این شهر توافق کرد.

بنابراین گزارش از دیگر توافقات این دیدار می‌توان به کمک و همکاری مدیریت فرهنگی سازمان اروند با انجمن سینمای جوان جهت تبدیل مجتمع فرهنگی مهر به سالن سینما برای شهروندان این شهر اشاره کرد.  

این مجتمع که متعلق به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان است در اختیار انجمن سینمای جوان قرار خواهد گرفت و به زودی جهت نمایش فیلم و تبدیل شدن به سینما مجهز می‌شود.

همچنین توافق شد مدیریت منطقه آزاد اروند از جوانان فیلمساز شهرهای آبادان و خرمشهر حوزه فیلم کوتاه و طرح‌های آن‌ها حمایت کند.

شورای تولید در آبادان راه اندازی شد                                         

بر اساس این گزارش همچنین حبیب ایل بیگی طی دیدار با هنرمندان، فیلمسازان، عکاسان و اساتید انجمن سینمای جوانان آبادان از راه اندازی شورای تولید در انجمن سینمای جوانان این شهر خبر داد.

هنرمندان، فیلمسازان، عکاسان و اساتید انجمن سینمای جوانان آبادان روز گذشته  در دیدار با حبیب ایل‌بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران که حدود ۲ ساعت به طول انجامید دیدگاه ها و نظرات خود را درباره مباحثی همچون آموزش، تولید، جشنواره‌ها و کشف استعدادها مطرح کردند.

در ادامه این نشست ایلی بیگی برخی از برنامه‌های پیش روی انجمن سینمای جوانان را تشریح کرد.  

هنرمندان، فیلمسازان، عکاسان و اساتید حاضر در این دیدار چهره به چهره با مدیرعامل انجمن سینمای جوان را اتفاق خوشایندی در راستای حل مشکلات ارزیابی کردند.

سازمان سینمایی آمادگی تجهیز سینمای خرمشهر را دارد

ایل بیگی در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر خرمشهر اعلام کرد: انجمن سینمای جوانان ایران می‌تواند سالن سینمایی که متعلق به شهرداری خرمشهر است را تجهیز کند و  انجمن سینمای جوانان این شهر هنرمندان جوان خرمشهر را تحت پوشش خود بگیرد.  

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، حبیب ایل بیگی روز گذشته ۱۷ شهریورماه در دیدار با دکتر حویزاوی شهردار خرمشهر و اعضای شورای شهر خرمشهر، گفت: انجمن سینمای جوانان آبادان با وظیفه برنامه‌ریزی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و حمایت از تولید فیلم و کشف استعدادهای شهر خرمشهر، در این زمینه فعالیت خواهد کرد.

بنابراین گزارش سینمای غیرفعال شهر خرمشهر از سوی سازمان سینمایی مجهز و دیجیتال می‌شود و در خدمت مردم این شهر قرار خواهد گرفت.

در ادامه این نشست دکتر حویزاوی نیز با برشمردن مشکلات شهر خرمشهر تاثیر فیلم و سینما را به عنوان یک تفریح خانوادگی در ارتقاء سطح فرهنگی خانواده‌ها موثر دانسته و  آمادگی خود را برای همکاری برای تجهیز سینمای غیرفعال خرمشهر اعلام کرد.

 

دیدار ایل‌بیگی با هنرمندان حوزه فیلم و عکس اهواز و خرمشهر

حبیب ایل‌بیگی در ادامه دیدارهای خود با مدیران و هنرمندان شهرهای جنوبی کشور پای صحبت‌های هنرمندان آبادان، خرمشهر و اهواز نشست.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در این دیدار که  با حضور عبدالله سامری؛ نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. هنرمندان خرمشهر علاقه خود را به تاسیس انجمن سینمایی جوانان در این شهر ابراز کردند و ایل بیگی دراین باره گفت: با توجه به نزدیکی آبادان و خرمشهر و رفت و آمد آسان، علاقه‌مندان می‌تواند از امکانات انجمن سینمای جوان آبادان استفاده کنند.

وی همچنین اضافه کرد: مدیران انجمن سینمای جوان آبادان نیز موظف هستند تمامی امکانات و  تجهیزات خود را در اختیار مراجعین خرمشهر نیز قرار دهند. همچنین به برگزاری  کلاس‌های آموزشی در خرمشهر جهت شناسای فیلمسازان مستعد اقدام خواهند کرد.

در دیدار ایل‌بیگی با اعضاء انجمن سینمای جوان اهواز اساتید، فیلمسازان و مسئولان برنامه‌های انجمن در حوزه تولید آموزش و عرضه و جشنواره‌ها صحبت و دیدگاه حاضران در این نشست به مدیرعامل انجمن منتقل شد.

بنابراین گزارش دراین نشست قرار شد با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان امکانات مناسب‌تری در اختیاری در اختیار انجمن اهواز قرار بگیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.