چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

تهیه کننده «رادیو هفت»:

رسانه ملی می تواند به روش‌های مختلف فیلم کوتاه را به خانه‌های مردم ببرد

محمد صوفی تهیه کننده رادیو هفت

سینماپرس: تهیه کننده برنامه «رادیو هفت» گفت: رسانه ملی باید برای پر کردن خلأ فیلم کوتاه در جامعه با روشهای مختلف از جمله پخش این دسته از فیلمها و حمایت از فیملسازان جوان، فیلم کوتاه را به خانه‌های مردم ببرد.

به گزارش سینماپرس و به تقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، محمد صوفی تهیه کننده برنامه تلویزیونی رادیو هفت و از فعالان عرصه فیلم کوتاه در گفتگو با ستاد خبری پنجاه و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان تیژ- تربت حیدریه، گفت: طی چهار سال گذشته حاشیه‌های فیلم کوتاه از متن پررنگ‌تر بود و بر جنبه‌های سخت افزاری این عرصه بیشتر از محتوا توجه شده است، در صورتی که معتقدم اصلا نیاز چنین توجهی نبود به این دلیل که ما در عرصه تکنولوژی به سر می‌بریم و می‌توان با گوشی موبایل هم فیلم تولید کرد.

وی افزود: انجمن سینمای جوان ایران باید به جوانان علاقه‌مند به این عرصه اهمیت و جایگاه محتوای فیلم کوتاه را تفهیم کند چراکه امروز جریان فیلم کوتاه در ایران پویا و فعال است و این پویایی بیشتر از سوی جوانان است و همپای جوانان، مسئولان نیز باید به این حوزه توجه و از این جریان پویا حمایت کنند و بسته‌های حمایتی بیشتری برای ایجاد انگیزه در جوانان طراحی و اجرا شود .

تهیه کننده برنامه «رادیو هفت» در پاسخ به اینکه فیلم کوتاه از چه راههایی می‌تواند وارد سبد درخواست‌های فرهنگی و هنری مردم شود؟ گفت: ما باید ظرفیت‌های فیلم کوتاه را شناخته و انتظار نداشته باشیم که مانند فیلم‌های تجاری و گیشه پرمخاطب باشند. این مسئله در همه جای دنیا مصداق دارد.

وی ضمن انتقاد از روش صدا و سیما در حمایت از سازندگان فیلم کوتاه گفت: در گذشته چنانچه فیلم کوتاهی از یک فیلمسازی خریداری و پخش می‌شد همه گمان می‌کردند سازمان صدا و سیما مالک فیلم است و پیگیری‌هایی که تاکنون برای بهبود این وضعیت و ایجاد راهبرد میان فیلم کوتاه و رسانه ملی انجام شده به نتیجه نرسیده است .

صوفی درباره جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس سینمای جوان تیژ - تربت حیدریه، گفت: من به تربت‌حیدریه سفر کرده‌ام و از علاقه‌ جوانان این شهرستان به هنر آگاهی دارم و از اشتیاق آنان به وجد آمده‌ام و به یقین این روزها اتفاق خوبی در تربت در حال روی دادن است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.